Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaddå fel på listan?:)
Ja alltså dem kom som ett citat och det ska den nog inte...
Kul med en tråd i allafall! Var som lite mysigt att hänga i vill ha barn tråden och svårt att släppa att läsa i den! Och hösttråden kändes ju liksom inte helt aktuellt heller!
Sen är det ju så tidigt än att jag har lite svårt att se mig som gravid. Jag har ett plus på ett test och ingen mens typ... Och får inte dricka vin till fredagsmyset:nailbiting: . Vilket jag försökt avhjälpa genom att köpa alkoholfritt rödvin...
Trodde inte alkoholen hade så mycket med smaken att göra.... Men det får bli mineralvatten och lime istället... Rödvinet smakade svartvinbärssaft med vinäger i...
 
Ja alltså dem kom som ett citat och det ska den nog inte...
Kul med en tråd i allafall! Var som lite mysigt att hänga i vill ha barn tråden och svårt att släppa att läsa i den! Och hösttråden kändes ju liksom inte helt aktuellt heller!
Sen är det ju så tidigt än att jag har lite svårt att se mig som gravid. Jag har ett plus på ett test och ingen mens typ... Och får inte dricka vin till fredagsmyset:nailbiting: . Vilket jag försökt avhjälpa genom att köpa alkoholfritt rödvin...
Trodde inte alkoholen hade så mycket med smaken att göra.... Men det får bli mineralvatten och lime istället... Rödvinet smakade svartvinbärssaft med vinäger i...
Haha, det såg jag inte!

Samma här, väntar på att gubben i lådan ska hoppa upp och säga "lurad"! Men jag ska försöka tänka positivt hela tiden, även om det är svårt. Har inga direkta tecken heller, mensvärk typ och kanske lite trött. Lite känsligare än vanligt, kanske;)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Känner mig just nu lite knäckt över att vara i v 7 och redan känna att det är trångt att knäppa brallorna... Visst ska man få mage tidigare med andra barnet men det är 6 år sedan jag var gravid... Jag trodde i min enfald det var för länge för att kroppen ska "komma ihåg"...
Kan ev ha att göra med att jag ätit som en häst. Förra gången gick jag ner i vikt första veckorna eftersom inget smakade gott. Inget smakar gott nu heller men jag har liksom ingen botten och får blodsockerfall direkt jag försöker behärska mig.
 
Känner mig just nu lite knäckt över att vara i v 7 och redan känna att det är trångt att knäppa brallorna... Visst ska man få mage tidigare med andra barnet men det är 6 år sedan jag var gravid... Jag trodde i min enfald det var för länge för att kroppen ska "komma ihåg"...
Kan ev ha att göra med att jag ätit som en häst. Förra gången gick jag ner i vikt första veckorna eftersom inget smakade gott. Inget smakar gott nu heller men jag har liksom ingen botten och får blodsockerfall direkt jag försöker behärska mig.

Känner ingen större lust över mat heller, vilket är ovanligt för mig. Men jag är tjock från början så på mig lär det nog inte synas förens tidigast i mitten av grav.
Jag ser framemot att få gravidmagen! :)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Känner mig just nu lite knäckt över att vara i v 7 och redan känna att det är trångt att knäppa brallorna... Visst ska man få mage tidigare med andra barnet men det är 6 år sedan jag var gravid... Jag trodde i min enfald det var för länge för att kroppen ska "komma ihåg"...
Kan ev ha att göra med att jag ätit som en häst. Förra gången gick jag ner i vikt första veckorna eftersom inget smakade gott. Inget smakar gott nu heller men jag har liksom ingen botten och får blodsockerfall direkt jag försöker behärska mig.

Båda gångerna jag varit gravid nu på slutet så har byxorna stramat ungefär samtidigt som jag plussat på BIM ;) Och ingen av gångerna har graviditeten suttit i livmodern.
 
Jag har inte heller något som avslöjar mig, min putmage är väldigt mycket OLW fortfarande. Tycker det är skönt, innan det är "safe" vill jag inte att det ska vara uppenbart så ju senare desto bättre.
 
Jag har inte heller något som avslöjar mig, min putmage är väldigt mycket OLW fortfarande. Tycker det är skönt, innan det är "safe" vill jag inte att det ska vara uppenbart så ju senare desto bättre.

Jo precis, jag måste berätta först för min kontakt på min konsultfirma, sen måste jag berätta för mig chef på stället jag är uthyrd till och sen alla kollegor. Det trista är att jag tror att jag inte får komma tillbaka till stället jag är uthyrd till eftersom jag kommer att vara mammaledig ett tag. Det är inte hela världen, men det är lite trist.
Och sen har jag en kollega som jag vet försökt få barn med sin sambo i mååååånga år. Han är rädd för läkare och ville inte göra en utredning. Det är jättekänsligt för henne, hon vet om att jag kämpat att blir gravid och jag vet om att hon gärna vill. Men hon fyller 42 eller 43 nu i maj, så chansen för att får hjälp via IVF är nog inte så stor tyvärr, och hennes sambo hjälper ju inte till heller.... Så himla synd! Så att berätta för henne.... ser inte framemot det, men kommer att göra det före jag berättar för alla andra. Jag har även en kollega som jobbar under samma chef som jag, men inte i samma grupp, men vi har mycket kontakt. Hon kämpar med IVF nu med sin fru och har det verkligen jättejobbigt. Det ska vara lite hysch pysch om det men alla vet... Jag tror jag kommer berätta för henne också innan, jag hade uppskattat det om rollerna var omvända, så hon är förberedd. Eller, är jag för nojjig och tänker för mycket på andras känslor?
 
Vi sitter i samma båt då, jag sa nyligen upp mig pga. skitdålig arbetssituation. Har mao ingenting fast utan man får förlita sig på sin inre tiger och lite tur för att ro runt detta. Men det är Sverige, det löser sig!

Jag tänker att om dina kollegor vetat om att även ni försökt är det ju så att förr eller senare blir någon den första. Hoppas de kan glädjas åt er även om det såklart kommer vara att spä på sorgen. Känner du dem väl är det fint att förvarna lite innan det blir mage och glada tillrop överallt.
 
Vi sitter i samma båt då, jag sa nyligen upp mig pga. skitdålig arbetssituation. Har mao ingenting fast utan man får förlita sig på sin inre tiger och lite tur för att ro runt detta. Men det är Sverige, det löser sig!

Jag tänker att om dina kollegor vetat om att även ni försökt är det ju så att förr eller senare blir någon den första. Hoppas de kan glädjas åt er även om det såklart kommer vara att spä på sorgen. Känner du dem väl är det fint att förvarna lite innan det blir mage och glada tillrop överallt.

Precis, brukar tänka det med, det löser sig!

Det är bara min närmsta kollega, hon med sambon som inte vill göra en utredning, som vet. Ingen annan på avdelningen vet, tyckte inte alla behövde veta :p
Men ja, jag kommer nog förvarna båda två, känns bäst... Men jag tänker vänta tills efter vecka 12 nångång, om något skulle hända, men det ska det ju inte!!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Förra gången var jag nog i v18 ungefär innan jag berättade. Då hade man tjocka vinterjackor på jobbet så det var lätt att dölja.
Har en kollega som är gravid faktiskt och berättade redan i v 10! Då hade jag precis köpt gravtest eftersom jag var sen. Och ville så.gärna berätta men det kändes lite för tidigt haha.
Ang att dåligt samvete för andra så är det ju tyvärr så att man inget kan göra. Tråkigt men sant. Men självklart svider det lite extra för dom när någon i närheten blir gravid!
Men det är väl lite som att vara frisk och träffa någon som är sjuk. Eller få ett nytt jobb när bästa vännen precis blivit av med sitt. Jobbigt!
 
Jag har fått tid för UL. Jag påbörjade ju en utredning på Sophia-hemmet i våras och fick levaxin utskrivet. Så jag kontaktade dem med hur jag skulle göra. Då berättade BM där att de erbjuder ett tidigt UL i vecka 7 för att kolla läget. Är sjuuuukt nervös!! Tänk om det inte är något där när de kollar, att det har hänt något? Eller ett litet hjärta som tickar på precis som det ska? 1 juni ska jag dit!
 
Inskriven hos mvc. Blev erbjuden KUB test. Känner mig otroligt gammal och fick genast både rynkor och gråa hår.
 
Inskriven hos mvc. Blev erbjuden KUB test. Känner mig otroligt gammal och fick genast både rynkor och gråa hår.

Det gjorde min kompis också, hon var 28 år. Så tycker jag inte du ska känna!!:) det är väl bra att göra det? Jag vill också göra det:)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Det gjorde min kompis också, hon var 28 år. Så tycker jag inte du ska känna!!:) det är väl bra att göra det? Jag vill också göra det:)
Fast på min mvc blir man bara erbjuden det om man är över 36 och räknas som "gammal". Alla födda före 1980.
Sen vet jag ju att det är vanligt att vara lite äldre numera och jag känner mig ju som 25 i kroppen. Men har lite jobbigt att hela tiden räknas som äldre Så det är inte KUB testat i sig utan kommentaren att vi erbjuder alla som är 36 och äldre detta test på grund av ökad risk för kromosomförändringar hos ÄLDRE mödrar... Jag vill absolut göra testet:)
 
Hehe, vi blev också erbjuda KUB och vi är 22 och 24. Men vi kommer nog inte göra det, testet var inte säkert och skulle med våra förutsättningar ändå visa mycket liten risk ungefär.

Jag har gjort ett ultraljud i vecka 6 tidigare @ninsan, då kunde de tydligt urskilja hjärtslag så hoppas på samma för dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 933
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok 1 oktober 2021, skrev jag på att jag mottagit uppsägning med 12 månaders betald uppsägningstid HEMMA, då arbetsgivaren "inte hade...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: IngelaH
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
509
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp