Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe, vi blev också erbjuda KUB och vi är 22 och 24. Men vi kommer nog inte göra det, testet var inte säkert och skulle med våra förutsättningar ändå visa mycket liten risk ungefär.

Jag har gjort ett ultraljud i vecka 6 tidigare @ninsan, då kunde de tydligt urskilja hjärtslag så hoppas på samma för dig!

Åh, jag hoppas på att hjärtslag syns, och att allt är ok!
 
December
1/12 - Bluefish, 1a, 22 år Sundsvall

Januari

4/1 - Ray, 2:a barnet, 36 år
14/1 - ninsan, 1:a barnet, 31 år, Vallentuna

Februari



Blev knas med er lista så tog mig rätten att fixa lite. :D Grattis till er! Känns helt sjukt att det nu kommit en vintertråd - känns som att det var i förra veckan som jag satt och väntade på en hösttråd :eek:
 
Blöder...
En klump blod och just nu inget mer.
Berättade för några nära personer igår och nu ångrar jag mig. Om det går pt helvete. Blödde inte ett spår förra graviditeten. Sen vet jag att man kan göra det utan att det är någon fara.
Men missfall är ju vanligt. Känns jobbigt!
 
Blöder...
En klump blod och just nu inget mer.
Berättade för några nära personer igår och nu ångrar jag mig. Om det går pt helvete. Blödde inte ett spår förra graviditeten. Sen vet jag att man kan göra det utan att det är någon fara.
Men missfall är ju vanligt. Känns jobbigt!

Det behöver ju inte betyda något, när jag läste på om blödning så verkade det vara ganska vanligt att man blödde lite. Hoppas det inte är ngt!
 
Det behöver ju inte betyda något, när jag läste på om blödning så verkade det vara ganska vanligt att man blödde lite. Hoppas det inte är ngt!
Jamande googlar ju allt och det kan vara normalt eller katastrof liksom... Tänker att missfall ska vara omöjligt att missa och en riktig syndaflod. Men kan tydligen vara smygande symptom. ljusrosa och lite slem och ev klumpar- precis så såg det ut.
Har inte ont i magen men en otroligt obehaglig krampande känsla. Som oxå skulle kunna vara tarmrörelser typ.
Kan inte vara hemma ikväll heller och det känns lite jobbigt. Tänk om det plötsligt börjar blöda jättemycket... Vad gör man då egentligen?
Usch nej detta var inte roligt alls!
 
Jamande googlar ju allt och det kan vara normalt eller katastrof liksom... Tänker att missfall ska vara omöjligt att missa och en riktig syndaflod. Men kan tydligen vara smygande symptom. ljusrosa och lite slem och ev klumpar- precis så såg det ut.
Har inte ont i magen men en otroligt obehaglig krampande känsla. Som oxå skulle kunna vara tarmrörelser typ.
Kan inte vara hemma ikväll heller och det känns lite jobbigt. Tänk om det plötsligt börjar blöda jättemycket... Vad gör man då egentligen?
Usch nej detta var inte roligt alls!

Det går inte alls att vara hemma? Du kan inte ta dit till nått ställe som du känner dig hemma/trygg på? Usch, det är verkligen som du skriver, att det kan vara alltifrån normalt till ett missfall. Jag oroar mig när jag har molvärk och oroar mig när jag inte har det. Allt är ju normalt och alla känner olika, men det hjälper inte, orolig är man ändå....
Massor med kramar!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Det går inte alls att vara hemma? Du kan inte ta dit till nått ställe som du känner dig hemma/trygg på? Usch, det är verkligen som du skriver, att det kan vara alltifrån normalt till ett missfall. Jag oroar mig när jag har molvärk och oroar mig när jag inte har det. Allt är ju normalt och alla känner olika, men det hjälper inte, orolig är man ändå....
Massor med kramar!
Efter några riditimmar är det lite blod i trosskyddet men bara precis så att det är färgat. Och inte ont nånstans. Hoppas det är positivt!
 
Vet inte om det är någon tröst men jag har blött såpass att jag trott att det var mens på gång utan att det varit någon fara. Hoppas det är något sådant!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Vet inte om det är någon tröst men jag har blött såpass att jag trott att det var mens på gång utan att det varit någon fara. Hoppas det är något sådant!
Tack för peppen hörni!
Tiden lär väl utvisa- när man läser på så verkar det lika luddigt som tidiga grav symptom. Men enligt vårdguiden så behöver man inte kontakta bm för små blödningar även om de håller på i flera dagar. Det var ju en klump och det gjorde mig orolig men har inte kommit mer så räknar det ändå som liten blödning.
 
Tack för peppen hörni!
Tiden lär väl utvisa- när man läser på så verkar det lika luddigt som tidiga grav symptom. Men enligt vårdguiden så behöver man inte kontakta bm för små blödningar även om de håller på i flera dagar. Det var ju en klump och det gjorde mig orolig men har inte kommit mer så räknar det ändå som liten blödning.

Precis, allt kan vara nooooormalt, höhöhö. Min syster berättade att hon hade blödningar en bra bit in i graviditeten och var orolig. Men Bm sa att det kunde hända. Graviditeten fortgick som den skulle, och ut kom en bebis :) Så det gick bra trots blödningar :):)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Nu har jag fått tid för första samtalet på vårdcentralen. Hoppas nu jag får en riktigt bra bm, jag lär vara nojjig och orolig, hehe :p Den 22 maj kl 15 :)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Blöder igen.Lite mer nu suck.
Dessutom smakar kaffe gott igen. Brösten är inte alls ömma. Och nu känns det som att jag fick en ny upplevelse här i livet. Ännu en erfarenhet som gör mig vis...
Är ledsen men ändå positiv. Men blir jobbigt att berätta misstankarna för sambon ikväll.

Nån som vet när man bör göra nytt gravtest?
 
Blöder igen.Lite mer nu suck.
Dessutom smakar kaffe gott igen. Brösten är inte alls ömma. Och nu känns det som att jag fick en ny upplevelse här i livet. Ännu en erfarenhet som gör mig vis...
Är ledsen men ändå positiv. Men blir jobbigt att berätta misstankarna för sambon ikväll.

Nån som vet när man bör göra nytt gravtest?

Massor med kramar! Jag hoppas bara det är din kropp som spelar dig ett spratt!
 
Blöder igen.Lite mer nu suck.
Dessutom smakar kaffe gott igen. Brösten är inte alls ömma. Och nu känns det som att jag fick en ny upplevelse här i livet. Ännu en erfarenhet som gör mig vis...
Är ledsen men ändå positiv. Men blir jobbigt att berätta misstankarna för sambon ikväll.

Nån som vet när man bör göra nytt gravtest?

Sådär fick jag också i början av graviditeten. Jag var helt övertygad om att jag fått missfall. Såklart kan det vara det, men ta det lugnt innan du vet. Har du pratat med Gun eller BM?
 
Sådär jag också i början av graviditeten. Jag var helt övertygad om att jag fått missfall. Såklart kan det vara det, men ta det lugnt innan du vet. Har du pratat med Gun eller BM?
BM Har telefontid på fm och imorgon är det ju röd dag. Men jag mår ju fysiskt bra så det kan säkert vänta till fredag.
just det med att graviditets symptomen försvann gör mig skeptiskt. Det känns som att det är som vanligt när mensrn kommit igång. Lite känning men inte ont och alldeles klarrött blod som verkar öka till vanlig mensmöngd:meh:
 
Blöder igen.Lite mer nu suck.
Dessutom smakar kaffe gott igen. Brösten är inte alls ömma. Och nu känns det som att jag fick en ny upplevelse här i livet. Ännu en erfarenhet som gör mig vis...
Är ledsen men ändå positiv. Men blir jobbigt att berätta misstankarna för sambon ikväll.

Nån som vet när man bör göra nytt gravtest?

Har du gjort ett med veckoindikator?

Skulle vänta en vecka oavsett.
 
Snopet det känns... Bara att ladda om! Lycka till ni andra, håller ttummarna för er och hoppas jag får en ny chans framöver. Annars får jag glädja mig åt det fina barn jag redan har och det är jag otroligt lycklig över. Förstår vilken fantastisk gåva det är att ha fått ett helt och friskt barn.
Någon som kan sånt får stryka mig ftån listan.:)
 
Snopet det känns... Bara att ladda om! Lycka till ni andra, håller ttummarna för er och hoppas jag får en ny chans framöver. Annars får jag glädja mig åt det fina barn jag redan har och det är jag otroligt lycklig över. Förstår vilken fantastisk gåva det är att ha fått ett helt och friskt barn.
Någon som kan sånt får stryka mig ftån listan.:)

Är du säker...? :cry: Många kramar till dig @Ray !!!!
 
Jag hoppas att det är nåt normalt, @Ray . Vill inte se dig i Vi som vill ha barn-tråden igen förrän det är dags för syskon ;)

Cyberkram!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 204
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok 1 oktober 2021, skrev jag på att jag mottagit uppsägning med 12 månaders betald uppsägningstid HEMMA, då arbetsgivaren "inte hade...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: IngelaH
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp