Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du säker...? :cry: Många kramar till dig @Ray !!!!
Så säker som man kan vara. Det blev liksom tydligt kan man säga.
Lite surrealistisk känsla att gå runt och träffa kunder på jobbet och glida in på toa vid varje paus. Och jag tänker att det är mycket som man inte vet om sina medmänniskor. ...
.
 
Jag hoppas att det är nåt normalt, @Ray . Vill inte se dig i Vi som vill ha barn-tråden igen förrän det är dags för syskon ;)

Cyberkram!
Tack!
Men jag såg tillräckligt för att vara säker så jag får väk nöjet att hänga där igen.
Och möta våren med ett glas rosevin i min hand!
 
Så säker som man kan vara. Det blev liksom tydligt kan man säga.
Lite surrealistisk känsla att gå runt och träffa kunder på jobbet och glida in på toa vid varje paus. Och jag tänker att det är mycket som man inte vet om sina medmänniskor. ...
.

Massor med kramar!!!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Usch, är så himla nojjig, tänker hel tiden på att det hänt nått, att det avstannat eller att jag bara inbillat mig! Inget illamående, bara ordentligt "mens" värk till och från, trötthet och ingen direkt aptit. Lite känsliga tuttar... Men så är jag bara i vecka 5- 6. Kommer vara ett vrak fram tills UL 1 juni. :(
 
Jag vill oxå vara med på listan!

December

1/12 - Bluefish, 1a, 22 år Sundsvall
16/12 - YaHilweh, 1a, 27år Göteborg/Veddige

Januari

4/1 - Ray, 2:a barnet, 36 år
14/1 - ninsan, 1:a barnet, 31 år, Vallentuna
 
December
1/12 - Bluefish, 1a, 22 år Sundsvall
16/12 - YaHilweh, 1a, 27år Göteborg/Veddige

Januari

14/1 - ninsan, 1:a barnet, 31 år, Vallentuna

Vi får se om jag får vara med eller inte, började blöda nu idag. Jag hoppas det inte betyder ngt men är väldigt orolig.
 
Jag har diabetes och är i v. 10 (9+1) är på special mvc minst en gång varannan vecka. Det får tydligen absolut inte gå mer än max 14 dagar mellan två besök.

Jag kommer troligtvis att byta sjukhus om någon månad då jag än så länge bara blivit otrevligt bemött. Har inget som helt förtroende för spec. mvc i Göteborg. Tydligen har de (men bara med mig) slutat att göra tidiga UL, absolut inget innan v.20 jag är idag sjukt nojig och orolig då min kusin fick missfall i denna period även att många av mina kompisar får missfall med jämna mellanrum. Alla andra diabetiker jag pratat med har fått sitt första UL innan v.12 om inte annat för att kolla hur långt gången man är.

Nu råkade det dock vara så lägligt att vi råkade bli husägare igår så jag kommer flytta från Östra till Kungsbacka så fort som möjligt sedan.
 
December
1/12 - Bluefish, 1a, 22 år Sundsvall
16/12 - YaHilweh, 1a, 27år Göteborg/Veddige

Januari

14/1 - ninsan, 1:a barnet, 31 år, Vallentuna

Vi får se om jag får vara med eller inte, började blöda nu idag. Jag hoppas det inte betyder ngt men är väldigt orolig.

Ring? Se om du inte kan få göra ett UL tidigare? Håller mina tummar och hoppas att det inte är något!
 
Ring? Se om du inte kan få göra ett UL tidigare? Håller mina tummar och hoppas att det inte är något!
Håller med, jag blödde lite i v 7, blev orolig pga ett tidigare missfall (MA) då jag bara blött pyttelite. Jag fick komma in ett par dagar senare för ett UL, där vi kunde se ett litet hjärta som slog :love: Det är varken kul eller bra att behöva gå och oroa sig länge när det faktiskt går att se så allt står rätt till.
 
Håller med, jag blödde lite i v 7, blev orolig pga ett tidigare missfall (MA) då jag bara blött pyttelite. Jag fick komma in ett par dagar senare för ett UL, där vi kunde se ett litet hjärta som slog :love: Det är varken kul eller bra att behöva gå och oroa sig länge när det faktiskt går att se så allt står rätt till.

Jag pratade med bm nu på Sophia-hemmet, hon sa att de inte kunde så så mycket nu ändå. Jag är i vecka 6. Men nu när jag var på toa kom det ganska mycket blod, bara ljust. Jag tror det kommer sluta i missfall :(
 
Jag pratade med bm nu på Sophia-hemmet, hon sa att de inte kunde så så mycket nu ändå. Jag är i vecka 6. Men nu när jag var på toa kom det ganska mycket blod, bara ljust. Jag tror det kommer sluta i missfall :(
Men sabla otur! Både för dig och ray!
 
Jag pratade med bm nu på Sophia-hemmet, hon sa att de inte kunde så så mycket nu ändå. Jag är i vecka 6. Men nu när jag var på toa kom det ganska mycket blod, bara ljust. Jag tror det kommer sluta i missfall :(
Åh nej, jag beklagar verkligen :( Men håller givetvis tummarna för att allt är bra!!
 
Åh jag blir så ledsen när jag läser @Ray och @ninsan när jag läser! Mest för att jag vet precis hur det känns. Både ovissheten och att gå igenom mf! Även om ni inte ska ge upp helt såklart!

Ja det är hur normalt som helst och bla bla bla men det gör det ju inte mindre roligt att vara en del av den statistiken... Det är för övrigt helt sjukt att det är först när man själv drabbas av missfall som man får reda på hur vanligt det är!
 
Jag pratade med bm nu på Sophia-hemmet, hon sa att de inte kunde så så mycket nu ändå. Jag är i vecka 6. Men nu när jag var på toa kom det ganska mycket blod, bara ljust. Jag tror det kommer sluta i missfall :(
Jag håller alla tummar för dig!
Jag kände ganska direkt att brösten ömmade mindre och inga andra grav symptom fanns kvar. Först kom det lite ljust en kväll sen lite mer typ lunchtifhtid dan efter och sen kom själva missfallet på kvällen.
Men känslan i kroppen var tydlig!
 
Åh jag blir så ledsen när jag läser @Ray och @ninsan när jag läser! Mest för att jag vet precis hur det känns. Både ovissheten och att gå igenom mf! Även om ni inte ska ge upp helt såklart!

Ja det är hur normalt som helst och bla bla bla men det gör det ju inte mindre roligt att vara en del av den statistiken... Det är för övrigt helt sjukt att det är först när man själv drabbas av missfall som man får reda på hur vanligt det är!
Ja det var inget jag räknade med. Målet var att bli gravid och tänkte aldrig att det skulle gå fel sen. Det är ju verkligen inget man pratar om.
Nu inser jag att missfall och avslag är ganska likt. Men med avslag är man hemma med bäbis och byter blöja och har inte tid att äcklas. Detta finns det inget positivt med. Bara kladd och en konstigt snopen känsla. Och helst vill jag bra ge upp ich säga att det inte gick. Jag försökte ocg och det gick inte. ..
 
Jag håller alla tummar för dig!
Jag kände ganska direkt att brösten ömmade mindre och inga andra grav symptom fanns kvar. Först kom det lite ljust en kväll sen lite mer typ lunchtifhtid dan efter och sen kom själva missfallet på kvällen.
Men känslan i kroppen var tydlig!

Tack.
Jag känner ffr alla symptom som innan, och blödningen verkar ha avtagit. Inga klumpar, inget slem, bara ljust blod blandat med liiiite mörkt. Några dagar innan jag testade positivt kom det liiiite gammalt blod när jag torkade mig efter toabesök. Jag vet inte hur jag ska tolka detta? Kommer det klumpar och slem så känns det rätt självklar, men gör det inte det... Jag vet inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 200
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok 1 oktober 2021, skrev jag på att jag mottagit uppsägning med 12 månaders betald uppsägningstid HEMMA, då arbetsgivaren "inte hade...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: IngelaH
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp