Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack.
Jag känner ffr alla symptom som innan, och blödningen verkar ha avtagit. Inga klumpar, inget slem, bara ljust blod blandat med liiiite mörkt. Några dagar innan jag testade positivt kom det liiiite gammalt blod när jag torkade mig efter toabesök. Jag vet inte hur jag ska tolka detta? Kommer det klumpar och slem så känns det rätt självklar, men gör det inte det... Jag vet inte.
Jag hade klump redan första lilla blödningen. Jag tror det går bra @ninsan
 
Önskar all lycka och hoppas att det är falskt alarm Ninsan!
Upplevt ett MF genom min kusin, otroligt jobbiga känslor :(

Samtidigt som att det faktiskt finns något positivt i det negativa. Kroppen stöter inte bort ett fullt friskt barn/embryo utan får man ett MF så var det något som inte stod rätt till. Men trots den biten är det otroligt tungt :(
 
December
1/12 - Bluefish, 1a, 22 år Sundsvall
16/12 - YaHilweh, 1a, 27år Göteborg/Veddige

Januari



Nu kom resten, så tyvärr. Eventuellt så kommer jag kontakta gyn på måndag, sambon vill det. Han är lika ledsen som jag. Kan bara inte sluta gråta. Det blir bättre sen men nu känns det bara fördjävligt.
 
December
1/12 - Bluefish, 1a, 22 år Sundsvall
16/12 - YaHilweh, 1a, 27år Göteborg/Veddige

Januari



Nu kom resten, så tyvärr. Eventuellt så kommer jag kontakta gyn på måndag, sambon vill det. Han är lika ledsen som jag. Kan bara inte sluta gråta. Det blir bättre sen men nu känns det bara fördjävligt.
Nej!
Trodde verkligen att det skulle vara ok... Stor styrkekram.
 
December
1/12 - Bluefish, 1a, 22 år Sundsvall
16/12 - YaHilweh, 1a, 27år Göteborg/Veddige
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Januari

@ninsan & @Ray styrkekramar till er!! Kan verkligen inte tänka mig hur det känns!

Jag gick in i v. 10 igår och jag har inte haft en trevlig graviditet än så länge. Sedan v.6 (5+5) har jag legat och mått konstant dåligt, var hos läkaren förra onsdagen och fick tabletter utskrivna och har väl till viss del hjälpt. Jag jobbar 50 % av mina arbetspass och ska gå tillbaka fullt nästa vecka. :)
 
December
1/12 - Bluefish, 1a, 22 år Sundsvall
16/12 - YaHilweh, 1a, 27 år Göteborg/Veddige
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Januari
26/01 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg


Har följt både den här och vill ha barn-tråden några månader med mitt ordinarie nick. Eftersom det än så länge är en hemlighet så får det bli hemligt nick :)

Molvärk och lättare illamående. För övrigt känns det bra än så länge. Antar att smällen kommer senare :devil:
Största problemet är att jag vaknar kring 2 varje natt sedan drygt en vecka tillbaka, klarvaken. Och kan inte somna om fören vid småtimmarna. Och det jobbiga gråtandet. Går runt och gråter av allt för tillfället. För någon timme sen, en vacker fiskmås utanför fönstret :o:p

Ska i början av nästa vecka boka tid för inskrivning :)
 
Kul med fler efter tråkiga bortfall. Jag är i vecka 12 nu och fick egentligen nytt datum i slutet av november, men vi skulle räkna med att det tog några dagar till än vad den där pappcirkeln visade så behåller mitt gamla! Mår förvånansvärt bra, täppt hela tiden och huvudvärk då och då i övrigt inte så mycket symptom. Har haft lite svårt att relatera till den här graviditeten då jag varit ganska inställd på mer mental förberedelse och innan dess barnlöshet så det känns fortfarande främmande och lite overkligt. Kommer förmodligen igång snart, vi måste ta tag i lite praktiska bitar och se hur vi ska dela upp huset tex, då borde det bli mer påtagligt.
 
Kul med fler efter tråkiga bortfall. Jag är i vecka 12 nu och fick egentligen nytt datum i slutet av november, men vi skulle räkna med att det tog några dagar till än vad den där pappcirkeln visade så behåller mitt gamla! Mår förvånansvärt bra, täppt hela tiden och huvudvärk då och då i övrigt inte så mycket symptom. Har haft lite svårt att relatera till den här graviditeten då jag varit ganska inställd på mer mental förberedelse och innan dess barnlöshet så det känns fortfarande främmande och lite overkligt. Kommer förmodligen igång snart, vi måste ta tag i lite praktiska bitar och se hur vi ska dela upp huset tex, då borde det bli mer påtagligt.

Skönt att slippa jobbiga symptom. Jag känner mig otroligt gnällig över att jag mår illa för man har ju hört talas som de som kräker sig igenom en hel graviditet! 1 gång kräktes jag sedan dess har jag mått konstant illa. Snacka om att bli trött på det!
 
Jag är i vecka 11 nu, haft massa strul med Mvc. Men äntligen, i onsdags blev jag inskriven på riktigt. Jag spelade enormt orolig för missfall och fick även ett UL samma dag. Allt såg fint ut, en livskraftig krabat tyckte BM (som jag fortfarande inte tycker om).

Mitt illamående försvann spårlöst i början på veckan. Har annars mått illa konstant från v6 och har även vart sjukskriven i 1 månad och kommer va i ytterligare en, efter det byter jag arbete!
Började äta järn häromdagen med, oj vad pigg jag blev efter bara någon dag. Känslan av att hela dagarna bara vilja sova, den lixom försvann.
 
Vi gick även för någon vecka sedan och köpte hus. Så i aug-sep skiftet slipper vi ettan vi bor i idag och flyttar ut på landet :love:
 
Jag hoppar gärna med här, plussade för en vecka sen, barn omkring 24/1!

Känns skrämmande men också väldogt spännande! Är på väg att köpa ny häst så detta kom lite oväntat, vi har dock bestämt oss för att det trots barn blir hästköp hoppas jag kan rida länge :-)
 
Va kul med husköp grattis!!

Tack, vi har insett problemet *hur ska vi få ekonomin att gå ihop*, men det löser sig alltid på något sätt.

Jag hoppar gärna med här, plussade för en vecka sen, barn omkring 24/1!

Grattis! Vad kul! håller tummarna på att ridningen funkar länge. Jag vill oxå ha häst! Vårt nya hus har två gamla boxar, så min 5 årsplan är att höja taket och bli bundis med grannen så man får låna lite hage :angel:
 
Grattis! Vad kul! håller tummarna på att ridningen funkar länge. Jag vill oxå ha häst! Vårt nya hus har två gamla boxar, så min 5 årsplan är att höja taket och bli bundis med grannen så man får låna lite hage :angel:

Tack! Ja jag får väll se om vi ångrar oss de är ju en konstnadsfråga också men asch hittar man något som känns bra så är de lika bra att slå till!


Aha va kul! De låter som en strålande plan tycker jag :-) man mår bra av att ha häst! Träligt med ekonomin men de brukar ju faktiskt lösa sig tack och lov!
 
Välkommen @sondag! Roligt med hästköp! Jag hade också som plan att köpa en ny häst innan jag fick reda på den andra annalkande utgiften :p Nu har jag helt enkelt inte råd, är inte så säker på att jag hade det förut heller men det är lättare att fatta dumma beslut vad gäller ekonomin när det bara drabbar en själv. Nu får jag försöka bygga upp någon sorts sparkonto och göra mig av med hästrelaterade skulder istället, skojigt.

Höll fö på smälla av häromdagen när sambon berättade att han typ köpt en vagn. Jag är alldeles för dåligt påläst för att göra det och det är för tidigt! Han fick en hormondust sedan var det inte tu tal om den vagnen, stackarn ;)
 
Välkommen @sondag! Roligt med hästköp! Jag hade också som plan att köpa en ny häst innan jag fick reda på den andra annalkande utgiften :p Nu har jag helt enkelt inte råd, är inte så säker på att jag hade det förut heller men det är lättare att fatta dumma beslut vad gäller ekonomin när det bara drabbar en själv. Nu får jag försöka bygga upp någon sorts sparkonto och göra mig av med hästrelaterade skulder istället, skojigt.

Höll fö på smälla av häromdagen när sambon berättade att han typ köpt en vagn. Jag är alldeles för dåligt påläst för att göra det och det är för tidigt! Han fick en hormondust sedan var det inte tu tal om den vagnen, stackarn ;)

Haha va spännande va blev det för vagn?

Ja de är jätte kul!! Men som du säger de är de där med ekonomin och tiden, kroppen ska orka med också! Vi får se kanske som sagt är jätte dumt men....
 
Menade inte att det var dumt eller oansvarigt på något vis! Om jag kunde hade jag också skaffat häst, tror det är bra dels att hålla igång och ha kvar lite utav "sitt egna" sas. Menade bara att jag var en allmän slarver :p så kör på för bövelen!
Vagnen var brun. Nuff said.
 
Jag kan tänka mig en brun vagn :D Jag gillar brunt, brunt är varmt, sedan är så många emot brunt. Tror det är därför jag gillar det :p
 
Tack, vi har insett problemet *hur ska vi få ekonomin att gå ihop*, men det löser sig alltid på något sätt.



Grattis! Vad kul! håller tummarna på att ridningen funkar länge. Jag vill oxå ha häst! Vårt nya hus har två gamla boxar, så min 5 årsplan är att höja taket och bli bundis med grannen så man får låna lite hage :angel:
Jag var också rädd för ekonomin när vi köpte hus. Det kändes så stort liksom. Men, vi har det riktigt gott ställt som det ser ut nu så det gick bra :) det löser sig trots att vi lever på en lön.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 429
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
324
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok 1 oktober 2021, skrev jag på att jag mottagit uppsägning med 12 månaders betald uppsägningstid HEMMA, då arbetsgivaren "inte hade...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: IngelaH
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
533
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp