Bukefalos 28 år!

VM i fälttävlan (Ulvspel)

Jag tycker att de goda som är kvar borde sätta sig ner och verkligen gå igenom vem som skulle kunna ha vilken roll. Fundera kring röstlistorna, gå igenom inlägg etcetc.
Detta är nåt Habina brukar vara bra på att göra som god, vilket får mig att misstänka att hon sitter i lyan - därav rösten på mig. Simpelt, när jag har så många misstankar på mig redan, ett lätt offer för lyan.

Nu är jag lite kluven, jag vill ju visserligen ha en alldeles egen ascool uppdatering (:love:) och har liksom ingen ork över till leken, men samtidigt vill jag ju att goda sidan ska vinna. Den sista delen Habina skrev skaver, klingar lite väl... "kom igen nu små goda och rösta ut Caisa. *evil laugh*" typ. :D :p

Sen tycker jag det är roligt att hon tycker i princip allas teorier (utom Hedinns, inte alla där iaf) är skumma eller knepiga eller som hon inte förstår... ? O_o Okej om det är någon specifik spelare vars tankar man inte hänger med i, men det verkar gälla alla i viss mån? Skulle man inte tyckt det varit rätt uppseendeväckande tidigare i leken om man inte förstod folks teorier? Fast jag kanske inte ska säga nåt, är rätt snurrig själv. :p

...men vet ändå inte om jag tycker hon är mest misstänkt. Ser bara möjligheten att hon är ulv. Snurrfian förstår jag inte alls längre känner jag, kan du utveckla ditt alibitänk @Snurrfian ? :)

@Hedinn Har du några tankar du vill delge innan DL?
 
Hurdå? Jag röstade ju på glömmerallt först, just för att jag misstänkte henne. Sen blev jag osäker efter en del hon skrev och trodde mer på Caisa, hur ger det mig ett alibi, när vi inte ens vet Caisas roll?
Om du och @CaisaLundblad båda är ulvar... Och om jag utgår från att ni är ulvar båda två så ser min teori ut som följer; Först röstar Hedinn på glömmerallt, just för att hon vet att hon inte är ulv men att bla jag redan har röstat på henne, vilket är jättebra för ulvarna, en oarbetat teori av någon som redan ses som lite skum. Guldläge helt enkelt! Allt Hedinn behöver göra är att visserligen misstänka min röstning men ändå backa upp den med lite bättre teori, när sedan drevet är igång och det börjar se rätt klart ut att glömmerallt kommer att ryka så passar hon på att ändra sin röst för att kunna få ett alibi och hävda att hon helt plötsligt är övertygad om att glömmerallt är god. Caisa ligger ju lite risigt till men då får man kanske chansa lite som ulvar och antingen bli av med glömmerallt eller lyckas få ett alibi får åtminstone Hedinn.

Så sin min teori ut just nu, och jag har bara lite svårt att bestämma mig för vem av er jag ska rösta på...
 
Om du och @CaisaLundblad båda är ulvar... Och om jag utgår från att ni är ulvar båda två så ser min teori ut som följer; Först röstar Hedinn på glömmerallt, just för att hon vet att hon inte är ulv men att bla jag redan har röstat på henne, vilket är jättebra för ulvarna, en oarbetat teori av någon som redan ses som lite skum. Guldläge helt enkelt! Allt Hedinn behöver göra är att visserligen misstänka min röstning men ändå backa upp den med lite bättre teori, när sedan drevet är igång och det börjar se rätt klart ut att glömmerallt kommer att ryka så passar hon på att ändra sin röst för att kunna få ett alibi och hävda att hon helt plötsligt är övertygad om att glömmerallt är god. Caisa ligger ju lite risigt till men då får man kanske chansa lite som ulvar och antingen bli av med glömmerallt eller lyckas få ett alibi får åtminstone Hedinn.

Så sin min teori ut just nu, och jag har bara lite svårt att bestämma mig för vem av er jag ska rösta på...

Huh? "Av någon som redan sågs som lite skum"? Jag tyckte du glidit med osedvanligt bra för en ny spelare fram till den rösten, en helt ny spelare brukar få mycket mer reaktioner än jag tycker du har fått under leken. Jag har av just den anledningen inte alls svårt att tro att du just sitter i lyan.
Men åh andra sidan har jag inte spelat så många gånger med helt nya spelare heller, ingen annan verkar ju dela min åsikt där angående dig så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. :p
Och du har tänkt upp ett scenario som kanske inte ens stämmer och teoriar kring det, ponera att jag faktiskt är god, vad hade någon av oss vunnit på det? (oavsett om Hedinn i det läget var god eller ond)

Varför är du så säker på att Habina och Zass är goda tycker jag är en intressantare fråga just nu?
 
@Snurrfian Går det ihop med tidigare röstningar och teorier från min sida, tycker du? Jag har ju lagt mer än en röst på Caisa och nog för att jag kan offra ulvkollegor som ond, men någon måtta får det ju vara. ;)

@Caisa Jag tycker att Habina har teoriar lite om möjliga roller, om än diskret.

I övrigt, när är natt-DL idag? Om den är tio, går det att flytta till nio, @Myrten? Jag åker till Åland ikväll, kommer vara framme innan tio och då blir jag utan när till imorgon på dagen nån gång (om inte jag får nät där vi sover) och skulle gärna vilja kunna veta nattens utgång tidigare om det är möjligt.
 
Nä, mina högst misstänkta nu är Caisa, Zassoo och Snurrfian. Vilket är jättekul med två ulvar kvar och ett misstag ikväll vore ödestigert.

Men jag måste nog gå på den magkänslan jag haft en stor del genom spelets gång gällande Caisa, med risk för att någon lyckats lura mig totalt.

Hedinn röstar på Caisa
 
Nä, mina högst misstänkta nu är Caisa, Zassoo och Snurrfian. Vilket är jättekul med två ulvar kvar och ett misstag ikväll vore ödestigert.

Men jag måste nog gå på den magkänslan jag haft en stor del genom spelets gång gällande Caisa, med risk för att någon lyckats lura mig totalt.

Hedinn röstar på Caisa

Du är antingen ulv eller grundlurad. :arghh: :banghead:
 
Hoppningen är igång! Spänningen är olidlig. Vilka bommar faller, vilka ligger kvar? När får vi se ett avgörande?

Hittills är ställningen:

Habina röstar på Caisa
Hedinn röstar på Caisa

DL om ca 25 minuter!
 
Puh, precis kommit hem från tävlingen! Ska försöka sätta mig ner och fundera lite, måste bara övertala sambon att ulvlek går före middag :angel:
 
Huh? "Av någon som redan sågs som lite skum"? Jag tyckte du glidit med osedvanligt bra för en ny spelare fram till den rösten, en helt ny spelare brukar få mycket mer reaktioner än jag tycker du har fått under leken. Jag har av just den anledningen inte alls svårt att tro att du just sitter i lyan.
Men åh andra sidan har jag inte spelat så många gånger med helt nya spelare heller, ingen annan verkar ju dela min åsikt där angående dig så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. :p
Och du har tänkt upp ett scenario som kanske inte ens stämmer och teoriar kring det, ponera att jag faktiskt är god, vad hade någon av oss vunnit på det? (oavsett om Hedinn i det läget var god eller ond)

Varför är du så säker på att Habina och Zass är goda tycker jag är en intressantare fråga just nu?

Jag är inte säker på något! ;) Men jag har fått klagomål på att jag har för lite teorier, alltså anstränger jag mig att hitta teorier som åtminstone känns rimliga, och efter mina sista två röstningar så har nästan alla skrivit att jag känns skum, men att de inte är säkra, det tolkar åtminstone jag som att jag finns tilltänkt som eventuell ulv, @Hedinn far åtminstone med de tankarna.
Mitt största problem är faktiskt Habina och Zassoo, Habina skriver lite åtminstone, men Zassoo skriver väldigt lite, visserligen så har hon aviserat att hon skulle vara borta idag och igår var det jag som var väldigt frånvarande så det känns lite elakt att tror att hon skulle vara ond av den anledningen... ;)

Jag vet inte varför jag får känslan av att Habina är god, jag blir kanske lurad av de där söta fjordingsbilderna... :cautious:
Men det känns liksom välgrundat det hon skriver... :arghh: Jag kan fortfarande inte bestämma mig! :nailbiting:
 
@Snurrfian Går det ihop med tidigare röstningar och teorier från min sida, tycker du? Jag har ju lagt mer än en röst på Caisa och nog för att jag kan offra ulvkollegor som ond, men någon måtta får det ju vara. ;)

@Caisa Jag tycker att Habina har teoriar lite om möjliga roller, om än diskret.

I övrigt, när är natt-DL idag? Om den är tio, går det att flytta till nio, @Myrten? Jag åker till Åland ikväll, kommer vara framme innan tio och då blir jag utan när till imorgon på dagen nån gång (om inte jag får nät där vi sover) och skulle gärna vilja kunna veta nattens utgång tidigare om det är möjligt.
Men vänta lite nu... Är det bara för ren nyfikenhet som du vill flytta fram natt-DL eller är det för att du vill veta utgången av det du bestämmer i natt-DL?
 
@Snurrfian Jag tycker inte att du känns ond, men jag är smått paranoid och vågar inte utesluta dig i det här läget. Bra försök till teorier tycker jag att du kommer med, även om jag inte håller med om så många, vilket är anledningen till att jag inte hållit dig direkt misstänkt tidigare.

Jag misstänker nog zassoo snäppet mer just nu dock.

Vill kunna se uppdateringen av ren nyfikenhet, eftersom leken faktiskt kan ta slut ikväll. Hade jag kunnat se det imorgon bitti hade det ju varit lugnt, men det kan dröja till imorgon eftermiddag.
 
Jag känner mig grundlurad, kan jag säga. Framför allt då Zassoo i princip bara teoriade när hon blev misstänkt för bristande teoriande och sen inte synts till...

Måste bara svara på detta: Jag medger att jag inte var så aktiv dag 1 och 2, men sedan har jag försökt så gott jag kunnat då jag bitvis har haft mycket annat IRL och igår försökte jag verkligen kompensera det just för att ge er andra något att gå på vad gäller mig. Och idag har jag, precis som jag sa, varit borta hela dagen på tävling och kom hem alldeles nyss. Så det där känns lite orättvist faktiskt.
 
@Hedinn Smått paranoid? Det här spelet får en för sjutton att misstänka att man är ensam kvar bland massa ulvar... :nailbiting:

Åh jag vet inte hur jag ska göra... En del av hjärnan säger Hedinn, en annan säger caisa och så ligger Habina och Zassoo där och gnager... :arghh:
 
Måste bara svara på detta: Jag medger att jag inte var så aktiv dag 1 och 2, men sedan har jag försökt så gott jag kunnat då jag bitvis har haft mycket annat IRL och igår försökte jag verkligen kompensera det just för att ge er andra något att gå på vad gäller mig. Och idag har jag, precis som jag sa, varit borta hela dagen på tävling och kom hem alldeles nyss. Så det där känns lite orättvist faktiskt.
Just ja, förlåt, hade glömt det. Tar tillbaka ovanstående då (tack för att du förstör när jag äntligen hittade nåt som fick mig att luta åt ett håll åtminstone ;))
 
@Hedinn Men :rage: :rage:

Äsch, jag orkar inte ens. Det är så uppenbart om man vill att jag inte är ond, men ni fortsätter stirra er blind på mig ändå. :meh:


Caisa röstar på Habina

och hänvisar till tidigare teorier.
Jag var tvungen att lägga någon åt sidan för stunden och valde Hedinn efter en genomläsning, hon kändes mindre ond i andra delen av leken än första. Därefter ligger de alla tre ungefär som jämnhöjd, så jag har försökt bena ut vilka spelare som är mest misstänkta genom att läsa er andras inlägg, minst 2 av er är ju faktiskt goda... men jag kände inte att det benade ut så mycket heller, och just nu känns Habina som mest skum.

Jag hoppas de kvarvarande goda inser att ni är grundlurade av någon (är du god Habina ber jag om ursäkt, jag har faktiskt ingen aning).
 
Nej nu måste jag bestämma mig... Enligt min tidigare teori så står det egentligen lika mellan Hedinn och Caisa, och jag vet faktiskt inte hur jag ska göra... Jag får väl knappast rösta på båda? ;) Men Hedinn känns trovärdigare just för stunden så med min tidigare teori så väljer jag att idag att rösta på caisa.

Snurrfian röstar på Caisalundblad
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 518
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 400
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 837
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 259
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp