Bukefalos 28 år!

Westernhästar födda 2009

Sv: Westernhästar födda 2009

Normaltjock 40-plussare med rödlockigt hår som slutar strax nedanför axlarna...åsså drar jag på min syster och en brun fyrbening. ;)
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Jag ska dit på torsdag och troligen fredag. Tävlar på kvällshowen med Neha i barrel race! :)

By the way... Jag KAN ha hittat lösningen på Sunes bråkande... Jag ska inte ropa hej än, men jag hoppas...
Tog med honom till tandläkarn förra veckan, en riktig tandläkare. Han hittade 2 mjölktänder + en avbruten som låg mitt i bettläget. Och de såg ut att vara ungefär ett halvår gamla.. Och det är ju så länge han bråkat.

Jag ska inte ropa hej än, men man kan ju hoppas att det är en sån "skitgrej"...
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Det vore ju underbart om det är anledningen till hans protester! Jag kommer vara där på fredag så då hoppas jag att jag träffar på några från den här tråden! Känner ju inga där:(.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Förresten så heter den bruna fyrbeningen Just Miss Brilliant om ni skulle råka se oss på banan i haltern, vi tävlar både SPB- och quarterklasser. :p
 
Sv: Westernhästar födda 2009

För mig blev spring show lite av en besvikelse. Trodde det skulle vara mer shopping men vi får ladda för chappen. Tyvärr så kom jag fel tid; fredag fm då det var halter och showmanship, inte så kul att titta på. Hade dessutom med mig min 1,5-åriga son som ledsnade efter 1,5 h. Så det blev ett snabbt besök, men fick i alla fall shoppa lite svart hovlack:). Hur gick det för er andra?
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Har träffat henne, mycket trevlig tjej :)

Tackar så mycket..:D

Johan vill visst gifta sig med henne...:rofl:

Så här ser det ut när vi lullar runt..

IMG_1112.jpg
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Liten uppdatering från oss:

Tävlingen igår gick skit. Den var utomhus i regn och halvstorm och alla hästarna var galna på framridningen. Pepinic har aldrig skött sig så illa. Så efter första trailklassen åkte vi hem. Hon ville inte gå igenom grinden som hon gör så bra hemma. Så det blev ingen showmanship eller pleasure för oss. Jag frös så jag skakade - 2 juni!!!

Här kommer några bilder från facebook, hoppas ni kan se dem. De är från några veckor sedan, när det var betydlgt varmare väder.

https://www.facebook.com/media/set/...set=a.3889661290727.2164055.1554826990&type=3

Idag flyttar jag hem Pepinic till vår gård. Det är en stor dag idag!!!
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Fin!!!
Jag är imponerad bara av att ni kommit till en tävling, som flera av er gjort jue:)

Jag satsar på att komma iväg på en trail in hand till hösten, vi får väl se om det går att ro i land. Just nu står han bara och äter och blir fet, väntar fortfarande på att drömsadeln ska ramla ner från himelen och passa som ett smäck...suck...har vågat mig på några barbacka turer, men törs inte rida ut utan sadel för rätt var det är skuttar han iväg:angel:
 
Sv: Westernhästar födda 2009

kl

Nu smyger jag in i denna tråden, för idag har jag betalat nya hästen. Nu väntar jag bara på att han ska läka ihop efter kastreringen sen flyttar han hem. :love:

Zan Blackburn Jr
E. Smarteddy Blackburn
U. Zantanon Doll


zan1_206293552.jpg


zan3_206293830.jpg


zan4_206294013.jpg


Ni får ursäkta min ridning, jag var ganska spänd, nervös och ringrostig. Fokusera på den vackra hästen! :love:
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Jättevacker häst! Välkommen till tråden.

Här hemma händer det inte mycket. Pepinic går på sommarbete och igår fick hon sin nya kompis efter att bara ha kumperat med de 10 kvigorna. Så nu myser hon med sin gamla shettiskompis:).
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Själv tränar vi på att rida ut i skogen med sällskap. Men efter ca 30 minuter är han jätte trött i huvudet. Rids varannan dag cirka.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Wow vilken vacker!! :love:

Jag och Sune har haft en väldigt lugn period, han har gått på bete och knappt blivit hanterad sen början av maj. Jag hade helt enkelt gett upp "hoppet" lite.. Men så var vi ju hos tandläkarn för några veckor sen och drog några tänder (thank you god!), så i måndags bestämde jag mig för att det var dags att börja lite smått igen..
Resultat?







Sen slet han sig och illgaloppera i 20 min.. Sen longerade vi lite lugnt innan vi slutade.. :P Dagen efter var han mycket lugnare, och igår var vi över hos våran tränare.
Beslutade oss för att börja om från början med honom - ta det lugnt, i hans tempo och börja om från början med grunderna. Så vi longerade nån kvart innan jag hoppade upp (med både hjälm och väst. ;)), skrittade några varv i båda hållen, travade några varv i lugnt tempo och sen bröt vi.
Kortaste lektionen nånsin, men nöjd häst, matte och tränare var viktigast i det läget! :banana:
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Haha! Han och min tvååring kanske skall slå sig ihop så kan vi börja turnera i rodeo :rofl:

Mycket moget och bra beslut av dig tycker jag! Nu kan det bara bli bättre!
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Magic har nu fått en bästis :love:och ska gå ett tag ihop med en fem-årig vallack. Det busar rätt rejält men de slutar lika fort och betar sida vid sida. Uteritterna börjar bli längre. Mesta dels i skritt med inslag av trav och ibland någon galopp. Han tycker det är jobbigt att samla sig och han är rätt lat. Ute i skogen går han fram över allt. Över stockar och genom översvämmningar och vattenansamlingar som är tio meter långa och säkert 40 cm djupa. Geggig lera som man sjunker ner i bekommer honom inte. Bryr sig inte om bilar,cyklister, kossor eller traktorer. Börjar känna mig allt mer trygg. Men han är fortfarande rätt mycket bebis och huvudet blir lätt trött fort och det visar han tydligt.
IMG_0272CR2.jpg

IMG_0252CR2.jpg
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Wow vad han har utvecklats! Han ser jättesnygg ut. Vilken hals och överlinje:love:.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 577
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 289
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 539
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp