Bukefalos 28 år!

Wild Kids (ulvlek)

Jag måste verkligen rösta nu för jag kommer missa eller inte hinna annars.

Jag har flera klurerier men har redan varit inne på tre som röstade på Niyama igår. Pegasus röstade där, ändrade dit. Skaver en aning. Samma sak med Hemlig. Skaver också en aning.

En till som skaver,
Den tredje- har inte gjort något stort väsen av sej alls i leken. men spikade igen för Niyama med sin fjärderöst . På pappret låter det ju bra. Att i princip avgöra att en ulv åker. Eller ett bra alibi.

Magnum röstar på Elo
Feta om den ska vara giltig.
 
DL3 kl 20.30

17.51 hemlig röstar på Pegasus63
19.58 Glömmerallt röstar på Pegasus63
?Magnum röstar på Elo
? Blacksmithfarm röstar på glömmerallt


Pegasus63 2
Elo 1
Glömmerallt 1
 
Funderade på det, men då han själv tagit upp att han funderar på om Niyama offrade sig och bett lyan rösta på henne så tänker jag att det kanske var så.
Funderade han verkligen på det? Kan du citera det inlägget? Han skrev väl bara att hon ”offrade sig” genom att peka ut BSF som siare?
 
Jag hade missat att dl var tidigare än vanligare...

Är mitt i nattning så får fatta mig kort

Mirtai röstar på glömmerallt

För att det finns en chans att BSF faktiskt är siare och då siat GA. Är GA inte ond så kan vi starkt misstänka att BSF är det
 
Nä, jag fattar inte rösterna på Pegasus helt plötsligt? Begriper ingenting känner jag...
Men jag tror att det var ett alibiförsök som gick snett igår, ulven glömmerallt låg risigt till och ulvarna såg sin chans att få alibi genom att påpeka den möjliga sian av en ond glömmerallt.
Hedinn röstar på glömmerallt
 
Uppdatering!!

Efter gårdagens tävling har det varit en lugn natt. Lite för lugn natt, det blev varken käk eller bus. Men det är väl inte så konstigt? Efter en så intensiv period så behövde deltagarna verkligen en lugn stund.

Men ikväll är det på det igen. Hej och hå. Tävlingsdags!! Både lejon, björnar och laglösa peppar varandra och lagandan är på top! Det finns ingenting som kan slå den lagandan vi ser idag.

Programledaren kommer in i de laglösas läger och ser de laglösa peppa varandra till max. Programledaren utbrister förvånat ”Men vad gör ni? Ni ska inte tävla, det är lejon och björnar som ska tävla. Ni får vänta på er fritagning”.

Lejon och björnar gör sig redo inför kvällens lagkamp. Senaste lagkampen vann lejonen, så de var rätt malliga, kanske lite för malliga för sitt eget bästa? Ett lejon säger ”ikväll tar vi det igen!” och lagkompisarna instämmer. På andra sidan skogen säger en björn ”ikväll ska vi ha revansch! Det finns inga andra alternativ” och även där instämmer lagkompisarna.

Lejon och björnar tar ner sina flaggor, lägger på lite ved på elden och börjar bege sig mot läktaren. När de kommer närmare läktaren ser de varandra - lejonen och björnarna. Aliisa går först på den smala stigen och glömmerallt kommer också först på den andra stigen som leder till läktaren.

PANG!! Det smäller till och innan någon hinner fatta vad som händer rusar programledaren ut. Det är ingen rolig syn hon möts av...

glömmerallt var Tara (självmordsbombaren)
Aliisa var Malte (ängel)


Om någon har röstat på Aliisa eller glömmerallt ber vi er snällt att ändra rösterna då Aliisa och glömmerallt är döda nu.
 
Uppdatering!!

Efter gårdagens tävling har det varit en lugn natt. Lite för lugn natt, det blev varken käk eller bus. Men det är väl inte så konstigt? Efter en så intensiv period så behövde deltagarna verkligen en lugn stund.

Men ikväll är det på det igen. Hej och hå. Tävlingsdags!! Både lejon, björnar och laglösa peppar varandra och lagandan är på top! Det finns ingenting som kan slå den lagandan vi ser idag.

Programledaren kommer in i de laglösas läger och ser de laglösa peppa varandra till max. Programledaren utbrister förvånat ”Men vad gör ni? Ni ska inte tävla, det är lejon och björnar som ska tävla. Ni får vänta på er fritagning”.

Lejon och björnar gör sig redo inför kvällens lagkamp. Senaste lagkampen vann lejonen, så de var rätt malliga, kanske lite för malliga för sitt eget bästa? Ett lejon säger ”ikväll tar vi det igen!” och lagkompisarna instämmer. På andra sidan skogen säger en björn ”ikväll ska vi ha revansch! Det finns inga andra alternativ” och även där instämmer lagkompisarna.

Lejon och björnar tar ner sina flaggor, lägger på lite ved på elden och börjar bege sig mot läktaren. När de kommer närmare läktaren ser de varandra - lejonen och björnarna. Aliisa går först på den smala stigen och glömmerallt kommer också först på den andra stigen som leder till läktaren.

PANG!! Det smäller till och innan någon hinner fatta vad som händer rusar programledaren ut. Det är ingen rolig syn hon möts av...

glömmerallt var Tara (självmordsbombaren)
Aliisa var Malte (ängel)


Om någon har röstat på Aliisa eller glömmerallt ber vi er snällt att ändra rösterna då Aliisa och glömmerallt är döda nu.
Neeeeeej!
 
DL3 kl 20.30

17.51 hemlig röstar på Pegasus63
19.58 Glömmerallt röstar på Pegasus63
?Magnum röstar på Elo
? Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
?Mirtai röstar på glömmerallt
?Hedinn röstar på glömmerallt


Pegasus63 2
Elo 1
Glömmerallt 3
 
Funderade han verkligen på det? Kan du citera det inlägget? Han skrev väl bara att hon ”offrade sig” genom att peka ut BSF som siare?
Hade verkligen för mig att nån sa det, men ja precis som du säger så skrev han att hon offrade sig.
Med tanke på att hon outade dig som siare, skulle nog jag säga att hon offrade sig medvetet för att gå ur leken. Sedan om någon av Björnarna hakade på kan ju bara facit visa, om vi inte får ut en till imorgon.
 
Uppdatering!!

Efter gårdagens tävling har det varit en lugn natt. Lite för lugn natt, det blev varken käk eller bus. Men det är väl inte så konstigt? Efter en så intensiv period så behövde deltagarna verkligen en lugn stund.

Men ikväll är det på det igen. Hej och hå. Tävlingsdags!! Både lejon, björnar och laglösa peppar varandra och lagandan är på top! Det finns ingenting som kan slå den lagandan vi ser idag.

Programledaren kommer in i de laglösas läger och ser de laglösa peppa varandra till max. Programledaren utbrister förvånat ”Men vad gör ni? Ni ska inte tävla, det är lejon och björnar som ska tävla. Ni får vänta på er fritagning”.

Lejon och björnar gör sig redo inför kvällens lagkamp. Senaste lagkampen vann lejonen, så de var rätt malliga, kanske lite för malliga för sitt eget bästa? Ett lejon säger ”ikväll tar vi det igen!” och lagkompisarna instämmer. På andra sidan skogen säger en björn ”ikväll ska vi ha revansch! Det finns inga andra alternativ” och även där instämmer lagkompisarna.

Lejon och björnar tar ner sina flaggor, lägger på lite ved på elden och börjar bege sig mot läktaren. När de kommer närmare läktaren ser de varandra - lejonen och björnarna. Aliisa går först på den smala stigen och glömmerallt kommer också först på den andra stigen som leder till läktaren.

PANG!! Det smäller till och innan någon hinner fatta vad som händer rusar programledaren ut. Det är ingen rolig syn hon möts av...

glömmerallt var Tara (självmordsbombaren)
Aliisa var Malte (ängel)


Om någon har röstat på Aliisa eller glömmerallt ber vi er snällt att ändra rösterna då Aliisa och glömmerallt är döda nu.
Vad hände med 30 min-regeln? :p
 
Okej, men den enda andra tanken jag egentligen har just nu då är nog Elo. Tänker att hennes röst passar in bra som alibi, plus att jag inte fick svar på frågan igår om varför hemligs röst på Aliisa verkade bero på info för att den var tidig när bl.a. jag röstat före henne.

Pga detta

Blacksmithfarm röstar på Elo

eftersom glömmerallt bombade vår stackars ängel.
 
Jag har tydligen också problem med tidigare DL och har precis kommit hem. (jobba till 1630, sen stallet)

Jag var ju tydligen rätt ute med Niyama igår, och mina tankar om var några/någon av de onda rösterna låg. Därför tror jag också kanske min idé om att de (ulvarna) första natten försökte rädda en av sina egna genom att rösta ut Q. I så fall var det GA eller Aliisa det skulle kunna handla om.

Nu visade ju sig GA vara ond (och Aliisa god).

Nu blev det jobbigt och jag vet inte riktigt vem jag skall rösta på.

Tror inte Pega är ond. Kanske troll men inte ulv. Pga hur han röstat.

Elo röstar på Hemlig

Utifrån att Hemlig har röstat på 2 goda (DL 1 och 2) samt att jag inte tror att Pega är ond (eller i alla fall ulv).
 
DL3 kl 20.30

17.51 hemlig röstar på Pegasus63
19.58 Glömmerallt röstar på Pegasus63
?Magnum röstar på Elo
? Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
?Mirtai röstar på glömmerallt
?Hedinn röstar på glömmerallt

20:20 Blacksmithfarm röstar på Elo
20:21 Elo röstar på hemlig

Pegasus63 1
Elo 2
hemlig 1
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 609
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 502
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 188
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 052
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldhamster ungar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp