Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag sökte i forumet lite och hittade ingen tråd om detta... Det jag undrar är om man kan rida trots att man har diskbråck i nacken? Jag...
Svar
8
· Visningar
2 367
Senast: Boj
·
Hästhantering Idag hände det värsta jag någonsin sett och varit med om i verkligheten på de 33 år jag aktivt varit i kontakt med häst. Min dotter,(20...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 753
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag känner att jag vill ta nästa steg i min utveckling. Men är lite osäker på vad jag skall börja med. Pga tidsbrist tänkte jag att det...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 477
Senast: Habina
·
Ridning Jag har i tidigare trådar berättat om hur trött jag är på ridningen och min bristande ork till hästarna överlag, därför planerar jag att...
Svar
11
· Visningar
1 413
Hästhantering var inte alls kul att rida igår. Långs ena långsidan av ridplan vimlade det av små osynliga hästätande monster. Hästen bara slängde sig...
Svar
5
· Visningar
1 341
Senast: Verdandi
·
Ridning Hej! Ponnyn jag sköter och rider är redan på lite äldre dagar och är därför ofta väldigt styv i början av ridpasset. Vi brukar oftast...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Lindon
·
Träning Hej! Jag har ett 5-årigt fullblodssto här hemma. Var i höstas när jag köpte henne världens snällaste i alla lägen, blev sedan gravid och...
Svar
14
· Visningar
1 537
Hästhantering Jag är väldigt intresserad av att börja med horsemanship och skulle vilja ha tips på bra böcker och sidor som kan ge mig grunderna och...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: troxel
·
Hästhantering Nu har jag haft min kära häst i ett år och några månader och vi har vart ute och tävlat lite. Han kan va lite envis vid lastning men det...
Svar
10
· Visningar
1 645
Senast: Buck
·
Hästhantering Ponnyn jag sköter och motionerar vägrar ofta att gå till tvätt platsen utomhus. Hon kan nog snällt följa med dit först, men då man...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: PonnynPoni
·
Ridning Om jag ska rida ut, vilket jag vanligtvis gör flera ggr/v, så blir det Alltid mer eller mindre på väg med sprängsten (de där gråa...
Svar
5
· Visningar
1 092
M
Hästhantering Hej! Nu har jag haft egen häst sedan ett år tillbaka och nu har det börjat komma in en del åskskurar dagligen här i mina trakter, min...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
37 495
Senast: Angel
·
Ridning Fixar man det, kan man stoppa något i trosorna? :D Ska följa med en kompis på heldag och bada med hästarna, kan ju inte säga nej :D...
Svar
13
· Visningar
3 172
Senast: Buck
·
Ridning Satt och funderade på det här med gräsbrodd, appropå det fina sommarvädret nu. Men när tycker ni Buke-xperter att det är nödvändigt...
2
Svar
32
· Visningar
4 814
Senast: Gabby_Ossi
·
Ridning Hej! Jag funderar på att hyra en D ponny. Det jag är osäker på är om jag kommer ha råd. Jag har hittat ett stall där kallhyran är 500 kr...
Svar
14
· Visningar
2 523
Senast: Piek
·
Ridning Hur lägger ni upp en veckas ridning? Hur lägger ni upp ett dressyrpass, från att ni sitter upp tills ni sitter av? Vi brukar hoppa 2...
Svar
0
· Visningar
472
Senast: Simsalabim
·
Hästhantering Har länge funderat på en sak. Jag har ett ponnysto som av andra kan uppfattas som "sur i stallet". Det hänger inte ihop med brunsterna...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 512
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Ni som har hästarna ute från morgon till kväll. När tycker ni är för sent att ta ut dem på morgonen? Och för tidigt på kvällen för att...
2
Svar
30
· Visningar
3 312
Senast: Evolution
·
Hästhantering Vad finns det för alternativ och smarta lösningar? jag är så trött på att mocka och hästen kissar enbart i boxen! Finns det verkligen...
Svar
16
· Visningar
2 043
Senast: warg
·
Hästhantering Min valack 11 år har gått i en flock med en trygg och klok äldre ledarvalack samt två ston. Han kan flockspråk o har varit en schysst...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp