Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Detta är ett I-landsproblem, jag vet - men ändå! Jag har ett sto som hoppats i ett halvår (fem år men har haft föl) och som är totalt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Buck
·
Ridning Har funderat på det här länge och undrar hur alla ni gör för att få hästen att arbeta neråt och framåt? :) Hur nu får den att böja på...
2
Svar
20
· Visningar
1 730
Ridning Hej provar här och ser om nån kan ge mig nåt tips. Jag har ett ponny sto som är hur trevlig som helst egentligen. Trevlig att rida...
2
Svar
21
· Visningar
2 314
Senast: Neia
·
Ridning Hästar skall ridas i form så att de trampar under sig, höjer ryggen, (och därefter böjer på nacken). Min fråga är: Hästar som inte...
2
Svar
21
· Visningar
3 144
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Jag har några tränare jag ska prata med live också, men tänkte kolla vad buke säger också :) Vi har en islandskorsning på 12 år som vi...
Svar
8
· Visningar
1 229
Senast: KrullTroll
·
Ridning För det första finns säkert någon tråd för detta redan men hittar den inte pga. begränsat tålamod för sökfunktionen via mobilen. Men i...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: Neia
·
Träning Hej! Jag har en 3 årigt islandssto. Hon är väldigt pigg och det går inte att få henne trött i huvudet vilket gör att hon är lite...
Svar
15
· Visningar
954
Senast: Aionee
·
Ridning Vad innebär en svårriden häst för dig? Själv blev jag ganska ställd häromdan, (då jag själv sett en svårriden häst som bockar, stegrar...
2
Svar
24
· Visningar
3 521
Senast: Mitrolle
·
Ridning Ni som rider för skojs skull eller småtävlar lite: Hur ofta rider ni för tränare/tar lektion? Om hoppning är inriktningen, hur ofta...
Svar
19
· Visningar
1 206
Senast: Rouise
·
N
Ridning Eftersom jag har ingen erfarehet ännu av ridning och hjälp medel,vill jag höra litte åsikter om martingal.Är det en bra hjälpmedel? och...
2 3
Svar
44
· Visningar
20 046
Senast: Luscha
·
Hästhantering Ska importera en ponny fr England. Ska man slutmäta den där el göra det hemma? Verkar som att man mäter i två omgångar med olika...
Svar
3
· Visningar
1 635
Senast: cewe
·
Hästhantering När jag är ute och går med min häst så stannar han och vägrar att gå. Och det går ju inte direkt att dra fram ett djur på 600 kg...
2
Svar
21
· Visningar
4 069
Senast: Cornelia
·
Hästhantering På lördag ska jag hämta min nya pålle :bump:. Nu är det frågan hur jag ska introducera fröken till mina övriga två pålla. Jag har sedan...
Svar
9
· Visningar
1 441
Senast: lizzie
·
Hästhantering Sedan vi bytte stall så har det uppstått ett problem med att fånga in min häst. Han går tillsammans med tre andra valacker på lösdrift...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Jonna11
·
Träning Äntligen har jag fått tummen ur och bokat min första privata lektion för tränare, men om jag säger att jag inte är nervös då ljuger jag...
Svar
17
· Visningar
1 459
Hästhantering Hästen min rids varje dag ca 1 h och tycker det är väldigt kul. Han blir också väldigt ompysslad och får mycket uppmärksamhet av mig...
2
Svar
30
· Visningar
6 300
Senast: mily
·
Hästhantering Hej! Jag vet att det finns många såna här linjer, men inga passar min ´situation´. Jag har ett 10 årigt varmblodssto på 160-165. Hon går...
2
Svar
20
· Visningar
5 894
Senast: nothalfbad
·
Hästhantering Hej! Min ponny blir vääldigt stressad i transporten när man kör (helt svettig och skakar). Och hon vill därför inte gå in i transporten...
2
Svar
32
· Visningar
3 553
Senast: Salsahej
·
Hästhantering Hej! Jag har nu råd och tid för att köpa min första häst! Jag undrar hur ni brukar hantera era hästar? Om ni har någon bra kraftfoder...
Svar
5
· Visningar
1 657
Senast: Yrja
·
Ridning Hej! Jag har en 10 årig hopphäst. Han rids egentligen 6 dagar i veckan. Nu skulle han få en sommarvila på 10 dagar då jag skulle på...
Svar
13
· Visningar
1 448
Senast: Bambi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp