Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hallå! Som rubriken lyder. Har världens goaste 3-åring som just nu går på bete, men imorgon ska vi på en kortare tömkörningskurs för...
Svar
16
· Visningar
3 431
Senast: Sunrise33
·
Hästhantering Hej.. Har ett 3 årigt appaloosa sto som vi haft sen hon va liten. När hon va i 1 års ålder på vintern när hästarna fick stå inne så...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Sunrise33
·
Träning Ska nu börja rida en pålle på 5 år :) Han är inte i super-form eller så väldigt skolad och därför vill jag ha lite tips på enkla men...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Billy
·
Ridning vi misstänker att min fina d-ponny har problem med SI-leden. han har visat många (men difusa) symptom på detta, samt har en...
Svar
6
· Visningar
4 995
Senast: Elisha
·
Träning Hej. När jag longerar hästen så brukar han röra sig runt i cirkeln som han ska, för att sedan svänga in mot mig i mitten och komma. Så...
Svar
11
· Visningar
1 867
Senast: caballus
·
Hästhantering Hej, ville först bara säga att jag är helt ny här på bukefalos och ber om ursäkt ifall jag lagt tråden på fel ställe osv. eller om det...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Rugge
·
Ridning Hej :laugh: Rider en knabstrupper valack (lite större och kraftigare) som är så extremt stark! Har tränat hur mycket övergångar...
2
Svar
32
· Visningar
4 694
Hästhantering Har ett femårigt fullblod som efter min graviditet blivit en annan häst på vissa plan. Har haft medryttare under tiden samt att jag...
Svar
18
· Visningar
2 111
Träning Vad finns det för fler bra övningar för att få igång bakbensverksamheten? Än så länge känner jag till mycket övergångar där hästen inte...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: Anyo
·
Ridning Jag har under alla mina 18 år som hästägare aldrig stött på detta problem,utan tvärtom. :p MEN, nu har jag nyligen köpt mig världens...
Svar
14
· Visningar
2 583
Senast: Nielaa
·
Träning Hej! Jag går i tankar om att flytta ut mig och min häst permanent till vårt fritidshus. Har lämplig mark att bygga lösdrift på, också...
2
Svar
22
· Visningar
7 332
Senast: yennork
·
Hästhantering Hej! Min häst visar tänderna lite då och då. Då man sprayar på honom ultrashield vet jag att han tycker det är obehagligt och då visar...
Svar
2
· Visningar
3 021
Senast: Emmah92
·
Hästhantering Hej! jag har ett fullblods sto på 11 år och hon är en väldigt snäll dam men med fullblodsnerver. För ca ett halv år sedan började...
2
Svar
23
· Visningar
5 898
S
Ridning Några tips på hur man får en häst som springer & gapar helatiden att sluta? :confused: Har pullarnosgrimma på henne för tillfället. Tips?
2 3
Svar
41
· Visningar
5 939
Hästhantering Hej! hoppas tråden hamnade rätt, är ny här. Nu är det såhär: hästen jag tar hand om/ är medryttare på just nu är ett halvblod på 9 år...
Svar
11
· Visningar
1 568
Hästhantering Jag har nyligen köpt ett holländskt fullblod på 22 år. Han är jätte pigg och har inget problem med ridning eller andra aktiviteter. Han...
Svar
6
· Visningar
1 341
Senast: mackan
·
Träning Jag har hittat en duktig tjej som ska hjälpa till att rida in mitt 4-åriga welshsto, B-ponny. Det handlar endast om ridning och jag...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: ridtravare
·
Ridning Jag sökte i forumet lite och hittade ingen tråd om detta... Det jag undrar är om man kan rida trots att man har diskbråck i nacken? Jag...
Svar
8
· Visningar
2 359
Senast: Boj
·
Hästhantering Idag hände det värsta jag någonsin sett och varit med om i verkligheten på de 33 år jag aktivt varit i kontakt med häst. Min dotter,(20...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 672
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag känner att jag vill ta nästa steg i min utveckling. Men är lite osäker på vad jag skall börja med. Pga tidsbrist tänkte jag att det...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 467
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp