Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hur mycket får man ta i hästens mun? Vet att det är olika beroende på häst och hur känsliga de är. Men om man vill få dem att gå ner mer...
Svar
9
· Visningar
1 474
Ridning Det är så att jag tar hand om en äldre ponny som är helt omusklad och vart rejält överviktig. De här är en häst som gärna springer...
Svar
6
· Visningar
1 616
Senast: Shpongle
·
Ridning Ni som jobbar heltid med att träna hästar. Hur många hästar hinner ni med att träna om dagen? Vilka övriga sysslor ingår i ert jobb och...
Svar
5
· Visningar
1 603
Senast: Emsan
·
Hästhantering Hallå alla hästvänner! Har problem med lastning och hittar inte lösning på mitt problem här eller på andra sidor. Om någon vet en tråd...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 100
Senast: Shudde
·
Ridning Har en super snäll 5g med otttttroligt mycket pass på hjärnan..å vill oftast inte ta andra "gångarter" än grisepass. Nån som har några...
Svar
8
· Visningar
999
Senast: malmon
·
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola och varje månad får jag rida min 18-åriga sköthäst på skötarridningen. Han börjar bli lite stel eftersom...
Svar
7
· Visningar
1 705
Senast: lisa412
·
Hästhantering Hej. Jag undrar om det är möjligt att min häst att inte slänga i sig sitt kraftfoder då han ofta får kolik utav detta. Det bästa hade...
2
Svar
37
· Visningar
4 192
Senast: fourlegs
·
Ridning Har nyligen blivit medryttare på ett varmblodssto (före detta travare, men nuvarande ägaren har haft henne i sex år och innan dess gick...
Svar
12
· Visningar
3 793
Senast: supersonic
·
Ridning Jag rider en dam några dagar/v som inte är riden på länge. Men jag underskattade visst hennes kondis sist jag red, tänkte låta henne...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
12 723
Senast: Eliseeh
·
J
Träning Diskuterade med en bekant, kallar henne X, idag om hur hennes häst ogillar tillfället när man spänner sadelgjorden (det gör även min...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 292
Senast: Malin123
·
Hästhantering I en annat tråd som gled in på både häst och hundhantering blev det en hel del prat om ledarskap. Jag inså ju mer jag läste att vi...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 759
Senast: bigganl
·
Träning Dum fråga, så jag förväntar mig kanske en del dumma svar :D men hörreni, har ni några tips om hur man på lättaste sättet kommer upp på...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
11 721
Senast: axel
·
Träning Tips på bästa sättet och bygga muskler på en relativt omusklad häst, jobbar henne endast från backen nu. Hon saknar muskler i...
Svar
6
· Visningar
1 829
Senast: iNHALE
·
Ridning Vet att detta är otroligt svårt att säga. Men försök. Har fått honom att gå på tygeln innan, men red då fel med för hård hand. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
9 464
Ridning Jag har en haflingervalack (16 år) som jag upplever som väldigt långsam. Utan drivning skrittar han bara 2,1-2,2 km på 40 minuter på...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 707
Senast: Niceperson
·
  • Låst
Ridning Jag vill tacka för ALLA inlägg i debatten "Kontakt med hästens mun". Debatten var lärorik och bjöd på många intressanta inlägg, länkar...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 522
Senast: IngelaH
·
Ridning Mår en häst dåligt om den får vila dagen efter ett ganska hårt dressyrpass? Blir svettig, dock inte särskilt hårt, men kanske just för...
Svar
19
· Visningar
1 809
Träning Dags för ny tråd!!:) Jag är fortfarande på semester men börjar få ridabstinens. Åker hem imorgon så jag tänkte rida imorgon kväll.:)
49 50 51
Svar
1 004
· Visningar
69 933
Ridning Hejsan! jag är en tjej som har en d-ponny på 15 år. Vi har tillsammans tävlat upp till LB i hoppning och på träningar har vi hoppat runt...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: nrciss
·
Ridning Min dotter är 7 år och har älskat hästar sedan hon var två år. För ett år sedan började hon rida i en nybörjargrupp. Allt har gått bra...
Svar
12
· Visningar
3 980
Senast: Murmelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp