Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Gillar inte när hästen vill använda mig att klia sig på, när vi ridit vill han klia huvudet mot mig när jag suttit av och ska ta av...
2
Svar
23
· Visningar
4 201
Senast: lil-sis
·
Träning Hur lär ni era barn leda en ponny? Med tyglarna över halsen eller med tyglarna som när man rider. Funderar på vilket som är lämpligast...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: Buck
·
Hästhantering Nu har jag slut på idéer. Min, vanligtvis mycket lätthanterade, tvååring har helt plötsligt fått för sig att hon inte ska gå in i...
Svar
8
· Visningar
1 717
Senast: niikon92
·
Hästhantering Letade i gamla lådor i går och fann några gamla hästböcker. Självklar är man då tvungen att ta en paus och bläddra lite i dessa. :p Kom...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 582
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Har fyra hästar varav en hunnit bli 24 år, pigg och frisk men ja 24 år är 24 år. Fyra åriga valacken och gamlingen verkar inte direkt...
Svar
16
· Visningar
2 605
Senast: Skogstjej
·
Ridning http://www.ridtravare.com/aktuellt-i-ostergotland/proppar-till-riks/ Hej ! Finns det någon där ute som ska i väg på rikset i juni i år...
Svar
1
· Visningar
1 096
Senast: maddeis
·
Träning Hejsan, jag har precis tagit mig tillbaka i sadeln för gott efter allt för många avbrott. Nu ska jag ta mig tillbaka i alla grunder och...
Svar
2
· Visningar
1 363
Senast: Karma
·
Hästhantering Bakgrundsfakta häst: 17år, aktiv pensionär, f.d Grand Prix-pålle, snäll i all hantering och ridning men har lite spöken som jag...
Svar
13
· Visningar
2 091
Senast: fourlegs
·
Träning Jag har ett jättestort problem.... jag är så SJUKT hopprädd! Jag har ridit i snart 8 år och har alltid tyckte att det har varit lite...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: axel
·
Hästhantering Har en b-ponny som är otroligt snäll men dock lite ponnybusig och utnyttjar ibland situationer då barnen hanterar honom och då sticker...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Bluefish
·
Hästhantering Nu börjar det ju (äntligen!) närma sig sommar så smått och då även flugspraysäsongen... Nu råkar det bara vara så att min ena häst råkar...
2
Svar
26
· Visningar
4 503
Senast: Geysir
·
Hästhantering Jag har ganska nyligen låtit kastrera min ubersnälla hingst. 4 år vid kastreringen. Han var verkligen världens snällaste som hingst...
Svar
5
· Visningar
1 375
Senast: ponilover
·
Hästhantering Jag har precis varit ute för att försöka lasta min häst för att komma iväg till en tävling. När jag går mot transporten med henne så...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: Liten
·
Träning Nu behöver jag era tips. På fredag ska jag ha 2 grupper helt själv för första gången. De flesta är med ledare. Så jag som har idé...
Svar
7
· Visningar
1 766
Senast: Fossing
·
Ridning Hej! Fungerar på om någon kan tipsa mig om hur jag ska gå vidare. Min travare har ridtränats sista två åren och är i fin form. Har...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: Cha9
·
Träning Jag har ganska stor vana av att hantera hästar. Jag har läst, observerat, filosoferat, och lyssnat.. Mycket intresserad av naturliga...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
14 212
Senast: Rolle
·
  • Låst
Träning Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 2 Vad är VC? Då var det din tränare som inte kunde/ ville kvala hela vägen upp o...
50 51 52
Svar
1 034
· Visningar
68 779
Senast: IngelaH
·
Hästhantering (hoppas tråden ligger rätt) Jag har ett varmblod, vallack som nu är 5 år :) tog hem han i oktober, då direkt från travet. Han har...
Svar
3
· Visningar
1 403
Senast: Rawrich
·
Hästhantering Hej jag har en shettis på 8år som rymmer hela tiden. Har låg tråd och stark el, vet inte vad jag ska göra. Eftersom jag bara har två...
Svar
19
· Visningar
3 254
Senast: Sar24BB66
·
Träning Jag har varit sjuk så en annan tjej har ridit min ponny några gånger i veckan så han ska få komma ut och röra sig lite. Idag red jag...
Svar
10
· Visningar
1 650
Senast: _Stella_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp