Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Jag undrar hur många gånger i veckan man kan longera sin häst. Kan hästen få skador eller så om man longerar för mycket? Tacksam...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 596
Senast: mackan
·
Ridning äntligen har vi kommit så långt att vi kan börja hoppa igen. Märker direkt att hästen är mycket mjukare dagen efter. Dock har hon...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: vinkelina
·
Träning Jag behöver era bästa tips på hur man får en häst låg och rund. I nuläget är hon otroligt pigg, extremt känslig och krullar ihop sig...
2
Svar
20
· Visningar
3 808
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Min ena ponny (som precis börjat fälla vinterbjörnpäls samt ser lite maläten utav så kallade pälsätare) har dom två senaste...
Svar
12
· Visningar
2 449
Hästhantering skulle gärna vilja höra varför man inte fåt spola vatten över hästens kors? har alltid vetat att det får man inte göra men aldrig...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 399
Senast: fio
·
Ridning Vi har jättedammigt i ridhuset och ute är det hårt, knöligt och kallt. Jag red ett ordentligt dressyrpass i söndags och hästen var...
2
Svar
34
· Visningar
3 124
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Någon som har nått bra tips på en transport för en häst som hoppar över frambommen och i sidolastat släp även lyckats komma över...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: mackan
·
Träning Hej alla kloka. Vill bara ha bekräftat att jag e på rätt spåe, eller få bättre tips ;) Har en unghäst som inte vill gå fram de första...
2
Svar
35
· Visningar
6 327
Senast: Greyshine
·
Hästhantering Hej! Behöver tips och idéer på hur jag ska få hästarna att stå still och känna ro när dom står uppbundna i stallgången. Har haft...
2
Svar
30
· Visningar
10 400
Senast: axel
·
Ridning Jag har en ponny som är väldigt himla speciell, har tidigare gått på ridskolan och är en Irländsk import. Väldigt intelligent sådan som...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: skuggi
·
Träning Ibland pratar ridläraren på ridskolan om att vi ska bredda händerna o sänka dom. När jag rider privat på medis- pålle säger annan...
Svar
15
· Visningar
3 137
Senast: bigganl
·
Ridning 27-28 september ska ryttare och hästar från Spanska Ridskolan rida i Globen. Någon mer som är sugen på att gå? Vore kul med sällskap i...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: Fjordhast
·
Ridning Om man rider ett ganska hårt dressyrpass, hästen har ganska bra kondition men kanske inte jättevan vid ett dressyrpass på en 1 h där man...
Svar
0
· Visningar
597
Ridning Hej jag heter Frida och är 13 år. Har en shettis som jag tar hand om och har lite frågor ang det: Hur mycket ska man max väga för att...
Svar
1
· Visningar
610
  • Låst
Träning Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 3 KL Har följt denna tråden med stort intresse, så tack alla ni för matnyttig...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
39 753
Senast: IngelaH
·
Träning Har ni några hästar som inte tycker om att ridas på ridbanan/i ridhuset? Jag har en, han blir tvärslö och man måste skänkla skänkla...
Svar
6
· Visningar
2 705
Senast: Flixon
·
Träning Efter att ha läst och i viss mån deltagit i mastodonttråden om kontakt med hästens mun har jag börjat fundera lite grand om olika...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 047
Senast: axel
·
Ridning haha, tror jag har skogsmullat runt lite för länge nu. Har glömt bort hur man får till en ökning (trav), alltså hur gör jag som RYTTARE...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Apollo 13
·
Hästhantering Kära, kloka, bukare. Jag har ett problem. Min häst har fått för sig att hon inte kan ledas till/från hagen på normalt vis. Hon går...
Svar
9
· Visningar
2 037
Senast: Rosett
·
Träning Jag rider två gånger i veckan på ridskola. Oftast rider jag samma häst, en välskolad äldre herre som dock har lite hyss för sig ibland...
2
Svar
21
· Visningar
3 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp