Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Igårkväll upptäckte vi att båda hästarna börjat fälla vinterpälsen så smått! Maken drog av tussar från rumpan på ungponnyn (welshp, blir...
Svar
16
· Visningar
1 018
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö Hejhej! vad har tex "multivitamin" och andra vitaminer för inverkan på hästen? När/varför ger man det? :d
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Hejhej! Vill byta ut mitt foder till något som håller sig bättre, Fodrar nu med havrekross/kornkross/betfor Men har inte tillgång till...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Jessica
·
J
Foder & Strö Kan de va foderrelaterat på något sätt? Dom flesta i mitt stall har mer eller mindre problem varav en häst har STOORA problem. Han är...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: zilla
·
C
Hästvård Har en femårig ponny som biljaderar med frambenen, någon som vet om det kan bli bättre med åldern och om det belastar benen negativt...
Svar
3
· Visningar
1 608
Senast: Skrutt
·
J
Foder & Strö Sitter med en påse gröna linser som jag inte själv använder numera, och funderar på om jag kan ge det till min häst. Eftersom det har...
Svar
9
· Visningar
1 589
Senast: sova
·
S
Hästvård man kan ju avliva m bultpistol,sprutor och sen slakt, men en del väljer att skjuta sina hästar medans dom tex går i en hage. då får dom...
2
Svar
27
· Visningar
2 221
L
Hästvård Min häst har en muskelsträckning vid halsen ganska stor och hård. någon som har erfarenhet av detta? Hur gick det till? Hur lång tid tog...
Svar
7
· Visningar
2 527
V
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet maxgiva på bryggerijäst? Pris ungefär? Innehåller det några andra vitaminer än div b-vit? /Vildvittra
Svar
3
· Visningar
1 489
Senast: Vildvittra
·
L
Foder & Strö jag är lite osäker på pellets foder. min ponny får havre och bli så nervig av det. :smirk: vad kan jag ge henne istället? ja ja ja jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 849
Senast: LillTihra
·
Foder & Strö Hej Jag undrar hur ni som ger hästarna fri tillgång till hö ute gör, om ni inte har en höhäck? Slänger ni ut balen direkt på backen...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Imladris
·
Hästvård Bilbrodd i Old Mac\'s Har för mig att det var någon som skulle testa att brodda Old Mac's med bilbrodd. Har detta hänt, och hur gick...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: Sunnan
·
B
Hästvård vad innebär det om hästen vrickar ryggen?
Svar
2
· Visningar
778
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Hästvård Söker information om hög spatt eftersom min häst just fått denna diagnos. Veterinärens utlåtande efter röntgen var "kraftig degenerativ...
Svar
19
· Visningar
2 136
Senast: Darbhanga
·
Hästvård Trots min "höga" ålder har jag inte en susning om vad detta betyder :o, kan någon berätta?
Svar
2
· Visningar
2 317
Senast: Stereo
·
M
Hästvård Hur mycket av bajset mockar ni bort när ni har bädd?
2 3
Svar
58
· Visningar
3 750
Senast: Aningsfull
·
Hästvård hej! jag är en 12 årig tjej som har ridit i 7år jag har en egen liten go D-pnny sen 2½ årsedan tillbaks. men jag börjar tröttna på...
Svar
14
· Visningar
1 111
Senast: lotta_k87
·
S
Hästvård Det är väl ingen fara att rida hästen direkt efter klippningen?? Ska åka å klippa hästen och tänkte då passa på att rida i ridhuset.
Svar
6
· Visningar
1 854
L
Hästvård Hejsan! Idag fick jag min foder häst, som oxå idag skildes från sitt föl. Hon har fortfarande mjölk kvar i juvret, jag har mjölkat...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: linabergmer
·
Foder & Strö Jobbiga jag =), är det någon som har uppgift om priset på k. Protein ungefär ? Tack
Svar
2
· Visningar
666
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp