Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö jah har ett litet problem, mitt 8 månaders föl är tjockt!!! Hon var tjock innan hon lämnade mamma sin och jag trodde det skulle jämna ut...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Philomena
·
M
Foder & Strö Mitt hblsto är ganska rund och go, välmusklad, men hon är lite bukig. Kan det vara för att hon står på halm? Hon tuggar i sig lite, men...
Svar
13
· Visningar
908
Senast: maximilia
·
M
Foder & Strö Har fått höra nu att det är bra att ge hästen citron varje dag. Ska vara bra för njurarna, hjälpa till att rensa rent och då spec. till...
Svar
8
· Visningar
2 289
Senast: caradan
·
K
Hästvård Vilka orsaker kan det ha? Felaktig ridning (på vilket sätt), felaktig utrustning, trauma? Hur kommer man till rätta med det? // K
Svar
9
· Visningar
1 733
V
Foder & Strö Brukar ni göra nåt speciellt inför längre resor, fodermässigt alltså? Vi ska åka drygt 65 mil tur och retur för ett veterinärbesök på...
Svar
17
· Visningar
986
Senast: veronican
·
M
Hästvård Vi upptäckte i går att någon häst i hagen kissar rödfärgat, syns tydligt i snön i hagen. Vad kan detta bero på? Vad göra? merman
Svar
8
· Visningar
2 057
Senast: merman
·
Hästvård Min häst har bärrandsröta, så hovis har skurit "hål" i hovväggen, längst ner mot skon, i trakterna på alla fyra hovarna. Detta för att...
Svar
9
· Visningar
4 472
Senast: Roheryn
·
B
Hästvård ska juh som känt behandlas mer eller mindre med att hållas rena, tvättas med alsolsprit och allt det där.. men det är så att om man bara...
Svar
4
· Visningar
734
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Har ni nånsin använd vet.försäkringen? Vad hade hänt? Börjat fundera på om det egt är onödigt att ha... Kostar mig nästan fyra tusen...
2
Svar
24
· Visningar
2 381
Senast: NobleArt
·
J
Foder & Strö Protein\"brist\" (?) diverse foderblandningar Sitter och ska försöka få upp proteinnivån i min hästs foderstat, UTAN att få för mycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 789
Senast: L_S
·
F
Foder & Strö Nu vet jag ju inte om andra här inne redan känner till det här, men då kan ju ni blunda! Men själv fick jag härom helgen reda på nåt ang...
2
Svar
24
· Visningar
1 783
Senast: Crazyy
·
Foder & Strö ...analys svar på hö Protein ( smältbart) 38 Energi 8,8 MJ !!! Ca 6,4 !!! P 3,6 Kan det verkligen stämma att Ca halten är så hög ...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: Jessica
·
Foder & Strö hur pass stämmer vikten när man mäter med måttband :confused: Jag mätte min ena häst i går enligt den mätningen ska han väga 438 kg.(Han...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: Bucus
·
C
Foder & Strö Jag har ett varmblod som har gått ner något i vikt. Dock tycker jag att hon inte har fått förlite mat. Hon har fått 6 kg hö och 3 kg...
Svar
7
· Visningar
687
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Jag bor numera i Finland och när jag kollade på höanalyser för häst här så kostade dom kring motsv. 600kr för heltäckande analys (fler...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Rikkan
·
Hästvård Hur ska man egentligen göra med avmaskning i fall hästen är borta en månad. Maska innan han åker och innan man tar hem eller? Tänkte...
Svar
6
· Visningar
906
Senast: Corax
·
Foder & Strö vad har era föl/unghästar för foderstater och vad gör ni med dom? ( aktivitet)
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hej någon som ger tokosel här? Jag fick förslaget att man ska ge det till häst med känslig mage (lätt för att få kolik) vad tror ni om...
Svar
4
· Visningar
850
L
Hästvård Någon som kan svara på vad det kan kosta att anlita en equiatriker?! Tacksam för snabba svar! :bump:
Svar
3
· Visningar
896
K
Hästvård Har nyligen köpt ett litet minishetlandssto som är född -98. Tycker att hon ätit lite långsamt, så när veterinären ändå var ute och...
Svar
7
· Visningar
1 906
Senast: knyttet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp