Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det någon som använt sig av nya Groov? Den innehåller 125g smältbart protein per kg. Består visst av bla potatisstärkelse om jag...
Svar
15
· Visningar
1 772
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Jag läser era trådar om foder o tycker att ni har höga MJ. Jag undrar nu om ngn har ett vbl på 170cm i manken hur mycket den då väger...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: Rea
·
B
Foder & Strö Lusern, miner vit och dikalciumfosfat, har ni något cirkapris på detta åt mig? jag sitter å räknar ut foderstat och vill veta vad...
Svar
6
· Visningar
640
Senast: BeastieBabe
·
C
Foder & Strö Har en känsla av att den här frågan har kommit upp förut..Men kunde inte hitta nått svar.. :smirk: Alltså, jag köpte en säck kornkross...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Chough
·
N
Foder & Strö Vart är det bästa (och gärna billigaste :)) stället att skicka höt till för analys? Tips med länkar el telenr önskas. Vore tacksam om ni...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: tgd
·
Hästvård Har hört talas om en "sjukdom" som tydligen kallas för rasp och är "en form av mugg som kryper uppåt i benen". Skulle någon vänlig själ...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: Lilltufsan
·
Foder & Strö Hur lång tid tar det innan en häst blir sjuk som har ätit av ett botulism-sngripet hösilage? Vilka är sumptomen? Kommer det plötsligt...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Hästägaren vars hästar jag tar hand om får åka och hämta frukt från vår lokala Konsumbutik. Det är vanligtvis inget fel på frukten mer...
Svar
5
· Visningar
1 688
Senast: morris
·
Foder & Strö Alltså, vad är skillnaden på majs och havre i fodret...? :crazy:
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: Kratus
·
P
Foder & Strö Analysen visade att hösilaget har ett skyhögt proteinvärde!! Vad rekommenderar ni för krafftfoder. Tänkt att gå på fibergi låg men hur...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: Magdalena
·
N
Foder & Strö Bara undrar hur ni som har hö med mycket bra värden gör. Jag antar att ni inte behöver ge lita mkt hö som om det hade varit sämre...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: nogat
·
D
Foder & Strö Vad bör ett "bra" mineralfoder innehålla och med vilka värden?
Svar
1
· Visningar
642
Senast: tgd
·
E
Foder & Strö Det är väl inte bra att ge sin häst häsilage som är alldeles hängigt(mjukt och fuktigt) mörkbrun aktigt och som luktar starkt och surt...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: aramis
·
Hästvård En av inhyrningarna i vårt stall (eget litet stall med tre boxar) verkar drabbas av nån mystisk klåda varje vinter. Hon kliar och kliar...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Moriskogen
·
Foder & Strö Träffade för ett par dagar sedan men tant som tyckte att jag var helt från vettet som bara gav min häst hö, lusern , kp, b-jäst och...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Nån som vet vad vetekli har för hållbarhet? Det går ju inte åt så jättemycket så en 30 kg säck räcker ju ganska länge.... // :bump:
Svar
2
· Visningar
3 513
Senast: tgd
·
P
Hästvård Jag har lärt mig att man skall observant på att en häst inte avlastar det ena benet mycket mer än det andra, skulle väl kunna tyda på...
Svar
4
· Visningar
2 612
Senast: kopparberg
·
J
Hästvård Hejsan! Jag undrar vad som händer om man inte behandlar stålröta? Sprider det sig upp i hoven då eller kanske t.o.m benet? Mycket...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Nossan
·
Hästvård Så här är det. Jag har halvklippt min kuse. Alltså hela halsen och bogen, har sparat som ett schabrak plus ländtäcke och benen. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 521
J
Hästvård Det är så att många hästar i mitt stall har mer eller mindre mugg. För vissa är det ett problem men för andra går det bort efter några...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: nogat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp