Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Vad vet ni om den? Skulle villja ge min häst något mer än fri tillgång på hö, dels för att få lite mer att jobba på och dels för att få...
Svar
17
· Visningar
2 018
Senast: tralopp
·
M
Foder & Strö min ponny ska ha en magnesiumhalt på 8,055 g går det bra då om den ligger på 9,2 g. annars så stämmer inte kalcium och fosfor halterna. :(
2
Svar
28
· Visningar
1 929
Senast: moonlightgarden
·
L
Hästvård Hur kan hästen få det? Hade mitt sto ute på foder i 1 o ½ månad, de vet. bes. henne och hon var halt i vä. framben. Jag tar henne till...
Svar
8
· Visningar
1 626
Senast: lisarap
·
F
Hästvård Hur lång tid har det tagit för era hästar att läka ut en gaffelbandsskada? Blir det helt bra efteråt eller blir senan "svagare" eller...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: Desert_Wind
·
T
Hästvård Mitt sto har fått en stor kal fläck uppe på ryggen.(Ca 20 cm lång+ revor på ca 10 cm+ småsår omkring) Är det vanligt att hästarna biter...
Svar
1
· Visningar
1 211
Senast: Francess
·
Foder & Strö Hur gör ni med kraftfodret om hästen ska vil ca en vecka? Nu så får han 1.5-1.7 kg/dag med müsli, samt hö och lucernhack. Blir sex nu i...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Bucus
·
O
Foder & Strö Jag skulle vilja veta lite för och nackdelar samt ca priser på olika fabrikat av lusern (ej pelleterat). Lantmännen säljer ju krafft...
Svar
9
· Visningar
859
Senast: ch791022
·
S
Hästvård är det nån som gör det mer än jag? :confused:
Svar
9
· Visningar
954
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård För ca ett år sedan fick min ponny en rejält stor bula vid sidan av nosryggen, lite snett nedanför ögat. Jag åkte in till en ATG klinik...
Svar
13
· Visningar
2 688
Senast: Gisburne
·
E
Hästvård Jag behöver hjälp med att få veta hur man lindar med ben lindor? Vilket slags matrial ska det vara? Till olika tillfällen ska det vara...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 710
Senast: styr_björn
·
R
Foder & Strö Enligt en analys en kompis har innehåller deras(stallets) hösilage 39 gr srp/kg foder och ingen energi. Kan det verkligen stämma???? Rex
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Jaba
·
L
Foder & Strö Hejsan! Jag var på granngården o köpte sojamjöl, då fick jag för pigg o nöt. Så ska det ju inte vara, men e det någon som använder det...
2
Svar
21
· Visningar
2 081
Senast: linabergmer
·
B
Hästvård hejsan! Kanske ska köpa häst, kommer bli jättekul! :bump:
Svar
1
· Visningar
642
Senast: unki
·
Hästvård Då jag nu sitter & väntar på vet, med en trolig korsförlamningshäst, så vill jag höra era erfarenheter, tips & ideér ang det hela. Det...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: shattis
·
Foder & Strö Jag har precis börjat köpa eget hö då stallets hö inte ser bra ut eller verkar smaka bra ( pållarna äter det inte ), och eftersom jag...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: doris
·
G
Foder & Strö Jag har tidigare varit noggrann med foderstat till min häst.Att jag ger henne rätt foder och mängd.Nu har jag bytt stall och dem har...
Svar
7
· Visningar
757
Foder & Strö Jag har en kallblodstravare på 10år som har fått mystiska knölar, de kan inte komma utav sadeln eftersom att den ena sitter på sidan om...
2
Svar
37
· Visningar
3 243
Senast: alpha
·
H
Hästvård Det är så här att jag hade tänkt klippa min häst en gång till. Skulle iväg på skidsemster en vecka över jul och ansåg det onödigt att...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: svea
·
R
Foder & Strö Är det någon som vet hur lång hållbarheten är på t.ex kraffts foder? En annan sak, jag skulle behöva ge min häst mineraler i...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Ryttarsmurfen
·
Q
Hästvård nu har dom ringorm på klubben (som nåra kanske redan vet) men nu har dom inte hafft något nytt "fall" av sjukdommen på 1 månads tid. ca...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: Qudexco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp