08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:0rna del 8

*kl*
Hos oss rullar det på, rider lite träningar och sådär. Igår kom vår hopp pilot och hoppade lite högre än vad vi andra vågar, så att han får känna på lite höjd igen. Skötte sig överlag bra, men behöver mer styrka :)

Han behöver dessutom bada, men det får vänta tills det blir lite varmare.

DSC_0004red.jpg


DSC_0064red.jpg


DSC_0072red.jpg


DSC_0092red.jpg


Såhär kan det med se ut ;)

DSC_0061red.jpg
 
Sv: 08:0rna del 8

Ser lätt ut för honom :) bra att ha en hopp pilot som vill hoppa högre :)

*kl*
Här har vi också hoppat och jag blir så glad efteråt att det går så bra och att det är så roligt:D

Bilder
dsc_0866_533c5f4d9606ee0f19cc4162.jpg


dsc_0873_533c5f6b9606ee178c7d2b60.jpg


dsc_0838_533c5f9ae087c30c3f1384af.jpg
 
Sv: 08:0rna del 8

Ser lätt ut för honom :) bra att ha en hopp pilot som vill hoppa högre :)

Ja, egentligen är ju inte höjden ett problem (mer än att det behövs betydligt fler rumpmuskler), det är mer när hans "Kan själv" ådra slår till som det skiter sig ibland ;)

Din ser så härlig ut med tycker jag, och hon verkar med tycka att det är plätt lätt!:D
 
Sv: 08:0rna del 8

Tack, nä här är det inte heller höjden som är problemet för hästen utan snarare för mig :o

Vi får se men det ser ut som jag också kommer få en hopppilot som vill hoppa högre eftersom hästen har kapacitet :)

Haha ja "kan själv" känner jag igen ;)
 
Sv: 08:0rna del 8

Vad fina ni är Olina! Även dressyrtävlingen ser ju bra ut!

-> Wingates, fin häst du har!

-> Mitrolle, ser ju jättefint ut! Märks att hon kommit igång nu!

Själv ska jag snart iväg på dressyrträning, hoppas Wille håller sig i skinnet. Han har fått problem med sina fötter igen och går därför i liten grushage, inte helt uppskattat kan man säga... Han har inte ont men det finns minimalt att spika i så han får absolut inte tappa några skor, mina hagar är steniga och just nu bitvis ganska blöta, så han får gå på vår gårdsplan tills det torkat upp.
 
Sv: 08:0rna del 8

Det blir bara en 1,10 avd B för alternativet var 1 m eller 1,20 och jag tycker inte vi ska rida 1,20 än och 1 m tycker jag inte heller hon ska gå mer :p
 
Sv: 08:0rna del 8

Tack, nä här är det inte heller höjden som är problemet för hästen utan snarare för mig :o

Vi får se men det ser ut som jag också kommer få en hopppilot som vill hoppa högre eftersom hästen har kapacitet :)

Haha ja "kan själv" känner jag igen ;)

Jo, så är det för oss med. Jag har blivit hopprädd på senare år antagligen beroende på orutin, så funderar på att hänga med de som tränar för Pontus Molin..
 
Sv: 08:0rna del 8

Vad fina ni är Olina! Även dressyrtävlingen ser ju bra ut!

-> Wingates, fin häst du har!

-> Mitrolle, ser ju jättefint ut! Märks att hon kommit igång nu!

Själv ska jag snart iväg på dressyrträning, hoppas Wille håller sig i skinnet. Han har fått problem med sina fötter igen och går därför i liten grushage, inte helt uppskattat kan man säga... Han har inte ont men det finns minimalt att spika i så han får absolut inte tappa några skor, mina hagar är steniga och just nu bitvis ganska blöta, så han får gå på vår gårdsplan tills det torkat upp.

Tack så mycket!

Tråkigt med fötterna, allting blir ju svårare när fötterna går sönder på dem. Jag hoppas det blir bättre för er snart då & lycka till med dressyrträningen!
 
Sv: 08:0rna del 8

KL

Som vanligt väldigt roligt att läsa och titta på fina bilder och filmer :D

Jag och Iris kämpar också på, har haft några riktigt bra träningar efter 2 kortare uppehåll för vila för att hon sparkat på sig (den där bubbelplastdiskussionen känns igen.. :meh: ). Nu är vi anmälda till 2 st LB:1 i april, samt 2 kurser - först dressyr över påsk och sedan terränghinder i början av maj :bump: Ska bli skoj hoppas jag!

Här två bilder från hoppträning i söndags (vi hoppar ju inte riktigt så högt och avancerat som ni andra :o..)



 
Sv: 08:0rna del 8

Kul att komma ut på lite tävlingar,är de era första?
För ett år sen hoppade vi också de där höjderna, minns den första tävlingen förra året i maj som var en låghöjdshoppning som vi hoppade 50 och 60 cm på :)

Kul med terräng också :) Synd att min bara blir så galen ;)

Mitrolle en 1.10 kan väl vara alldeles lagomt, lycka till :)

Pemi Tack, min lilla skithäst börjar hosta upp sig ;)! Tråkigt med dåliga fötter, hoppas du lyckas hålla dom i schakt. Hoppas även att dressyrträningen gick bra :)

*kl*
Här är även en film från hoppträningen som jag la upp bilder ifrån, jag blir så lycklig av denna lilla skithäst så det inte är sant :love::love:

https://www.youtube.com/watch?v=Cr5IVSVorRo
 
Sv: 08:0rna del 8

Förstår att du är lycklig av din häst, hon är verkligen jättefin och ni har utvecklats fantastiskt under den tiden jag sett er här :bow:

Jag och Iris startade 2 st L:C under våren 2013 och 2 st L:B under hösten, så dessa kommande är inte de första tävlingarna men vi är ju inte våldsamt erfarna :)
Har legat procentmässigt mellan 61 - 65 % förra året, så mitt mål nu för april är att rida på över 65%. Sedan får vi se vad som blir höstens mål.

Vi var med på några Pay and Jump också förra året och hoppade 70 cm :D får väl bli 80 cm nu då.. Hästen har verkligen inga problem med höjden eller att hoppa men eftersom jag har lite "hoppnoja" sedan min förra häst som var lurig (nitade ibland och kunde även nita och sedan hoppa :crazy: ), vill jag skynda väldigt långsamt och känna mig helt trygg för att inte överföra någon tveksamhet till Iris.

Ska ni rida L:A i år?
 
Sv: 08:0rna del 8

Åhh tack vad glad jag blir av att höra det, tack :bow:

Vi startade några lb förra säsongen med varierat resultat, mitt mål är att ligga stadigt över 65 % och förhoppningsvis starta några la till hösten :)

Jag har också lite hoppnoja för dels har jag inte hoppat så mycket och regelbundet tidigare, nu hopptränar vi 1 gång i veckan och sen har hon varit väldigt tittig tidigare men det har blivit bättre och bättre. Vi har varit ute på några pay and jump på 90 nu i vår och här är inte heller höjden några problem utan det är jag som vill vara säker...

*kl*
Har någon förresten förslag på hoppsadel som kan passa min lilla skithäst, vi har provat prestige sydney 17,34 (låg bra men blev ruggad vid manken, MoN 17,32 (för vid men låg annars bra förutom ruggning vid manken på denna med), prestige meredith 17,34 (låg i våg men för nära manken), amerigo vega (bra mankfrihet men ruggade lite vid manken). Hon är smal framtill, drar MW,bred och platt över ryggen, behöver bred kanal och lite överbyggd.
 
Sv: 08:0rna del 8

Det är ju jättestor skillnad på henne i hoppningen Olina! Men jag hade aldrig vågat hoppa henne, jag ärför feg när det riskerar att bli bock mellan hindren. ;)

-> Morvan Morr, blir nog inga l:A för oss i år, men kanske kan komma runt någon L:B iaf. Funderar lite på någon Pay and Ride i vår men känner att det kanske är för tidigt. Ser fin ut i hoppningen också din pålle!

Slänger väl in en film på oss från dressyrträningen också. Den gick bitvis och och där emellan katastrof, har klippt bort en massa misslyckade högerfattningar, det bara låste sig för mej (brukar fungera bra). Vi rider i väldigt lågt tempo för att vi ska hinna med och hitta takt, jag ska komma ihåg att titta upp, ha kortare tygel och ha armarna intill kroppen. Men tycker ändå det gått framåt lite sen sist jag visade film?

https://www.youtube.com/watch?v=zEufVpmI0C0&feature=youtu.be
 
Sv: 08:0rna del 8

Det ser ut att gå framåt :) Jag brukar också få rida lite sakta för att verkligen ha en takt att rida fram ur, när jag rider för min tränare. Det är dags i helgen som kommer igen, jag längtar!

Åter till hoppningen så flög vi runt 1,10 m felfritt idag och det kändes inte högt alls, nu blir det 1,15 m nästa gång och så hoppas vi på att vi rider 1,20 i maj-juni :)

http://youtu.be/_qg4eFeF4Q8
 
Sv: 08:0rna del 8

Jättefint :) Tycker också att det har gått framåt för er :) Det är så roligt att bli filmad för man ser så tydligt alla förbättringar och att det faktiskt händer en del fast man tycker att man står still i utvecklingen :).

Mitrolle Såg ju väldigt enkelt ut, 120 klarar ni säkert i maj-juni :). Hur högt brukar ni hoppa på träningarna?
 
Sv: 08:0rna del 8

Vi brukar hoppa mellan 1 m och uppåt, nån gång var det nog nästan 1,30. Hemma har jag hoppat 1,20 på enstaka hinder utan problem :)
 
Sv: 08:0rna del 8

kl

Vad långt alla har kommit med sina 08or! Jag tänkte faktiskt ta ett ryck och sätta igång Marlin nu till påsk när jag har tre veckors ledigt.

Om någon kommer ihåg vår Flip (e. Hip Hop u. xx) så har han varit hos fodervärd på min gamla gymnasieskola Bollerup under vintern, och i söndags så gjorde de tävlingsdebut med en 6e-placering i LB:1 som resultat! Flip är ju ingen gångartshäst precis och har fortfarande svårt att hålla ihop galoppen men han skötte sig jättebra med tanke på att det var första gången han såg domarbord och liknanade och inte har varit borta så många gånger alls i livet.

https://www.youtube.com/watch?v=GTACEAGcR6Q
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 728
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 317
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp