11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Tjohoo en ny tråd, en ny start :D

KL.
Jag hann inte tacka för era inlägg i förra tråden;

Lancet
Quinny07
supercassie
athena_arabians


TACK jag överlycklig!

Z tackar också för alla tummar ;)
1148992_10151632068071344_955478429_n.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Snor din knapp då :D Så fin han är!

Idag blev det upp tidigt och iväg söderut. Allt gick så bra! Han fick in direkt i släpet. Stod hela vägen som en ängel och lastade av. Fick stå en stund i boxen innan vi släppte ut honom. Och han fick då syn på monstren! FÅR :rofl: Killen har ALDRIG träffat får förut ;) Så han puffa, frustade och fjantade runt lite men ack så fin :love:

Bilder på väg upp!
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Ååååh va glad jag blir!!!! Vilket underbart besked!
Nu får du se till att han håller sig lugn och inte slår sig illa fler gånger.
Det klarar varken dina eller våra nerver ;)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Vad roligt att det gick bra :) Det där med får som monster känner jag igen ;) förra sommaren gick vi förbi en hade med får säkert 10 gånger under sommaren och så en dag upptäckte Nangijala att det nog inte var stenar utan hästätande monster... :angel:

KL
Idag tränade vi vidare på longeringen fast med sadel och träns på. Var bara en liten stund så sedan släppte jag henne lös och manade på så att hon riktigt fick känna hur sadeln tog emot. Blev lite bocksprång men antagligen mest av ren pigghet :) Sadeln var lite för stor, men den som passar red mamma i så den enda som fanns kvar var den här syntetsadeln ingen använder. Parkerade henne också vid staketet, klättrade upp på staketet och lutade mig lite över sadeln så att hon fick känns lite vikt. Inga problem :D

20130831_185222_52222634e087c315166f6691.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Jag skulle filma honom när han gick och blåste upp sig och fjantade. Men skrattade så hårt att ja.. blev inte bra kvalite ;) Ser ut som en jordbävning och man hör mig skratta och hosta bara :rofl: Men han vänjer sig. De föder upp får på gården så han har inget val ;) Bra miljöträning. På gården bredvid är korna :D

Fin färg på henne! Passade henne :D
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

*kl

Idag bytte vi stall och det blev ihopsläpp med nya vänner. Ännu en tid när jag kommer vara nervös över att han ska komma in i gänget :( va ute nyss o då stod han 10m från de andra. Men det kanske är så i början?
De verkar inte gilla ljusa hästar (enligt ägarna)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Shit vad söt hon är! :D

Ackio: Vilken stilig grabb! :d Snacka om brun. ;) Vad perfekt det låter med både får och kor så nära! Här har jag kor ute året runt hos grannen nån km bort, på somrarna är det kor mest överallt så det är skönt att kunna träffa dem hela året. :)


Kl
Balder fick tokryck idag när han såg att kompisen plötsligt blev RUTIG! Dvs, han fick täcke.... Balder gjorde sitt bästa för att bita sönder det och bet och drog i svansskyddet... :meh: Sen fick dom eld i baken båda två och for runt som riktiga vettvillingar med benen åt alla håll. Balder är sannerligen duktig på att bocka! :eek: Herregud! Han hoppar rätt upp först med en jäkla raketfart, och sen mitt i luften tar han i allt han kan och slår med bakbenen rakt upp, landar och skuttar åt sidan och gör samma baotahopp igen. Hur i hela friden man ska kunna sitta kvar när han gör så det blir framtidens gåta... :angel:
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

*kl

Idag bytte vi stall och det blev ihopsläpp med nya vänner. Ännu en tid när jag kommer vara nervös över att han ska komma in i gänget :( va ute nyss o då stod han 10m från de andra. Men det kanske är så i början?
De verkar inte gilla ljusa hästar (enligt ägarna)

Det kan ta ett tag innan dom får komma in i flocken. Är hästarna van att gå men andra hästar spelar inte färgen någon roll så längre dom kan "hästspråk" ( har aldrig varit med om att en häst blivit mobbad för sin färg ) Men självklart får dom nya unga gå och fjäska sig några dagar innan dom kommer in i gänget. Och 10 m är ett bra säkerhets avstånd, dom känner inte han och han känner inte dom =)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

*kl*

Nu har min tagit ett steg upp i rangordningen.
Innan var han lägst och kastade sig undan bara shettisen vände rumpan till.
Nu är det shettis som får maka på sig för Walle låter honom inte äta ur samma höhög längre :p
Men den gamle rår han inte på (än så länge)!!!
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Ahaaaaa! Ja såklart, så måste det ju vara. :D Han bockar verkligen som den värsta rodeoponnyn! Lite mer muskler och kondition på det så vette tusan vart det (jag :angel:) landar! Det är så komiskt att han från att ligga helt utslagen och sova som en sten, äta superkoncentrerat sådär så man knappt får kontakt (i ärlighetens namn ser han ju heller inte sådär överdrivet graciös och smidig ut heller), till att plötsligt förvandlas till en rodeokung. :p Tur att jag inte ska upp än på ett år... :D
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

*kl

Idag bytte vi stall och det blev ihopsläpp med nya vänner. Ännu en tid när jag kommer vara nervös över att han ska komma in i gänget :( va ute nyss o då stod han 10m från de andra. Men det kanske är så i början?
De verkar inte gilla ljusa hästar (enligt ägarna)

Det är normalt att det tar några dagar :)

När min 12:a släpptes ihop med en helt ny flock höll hon ca 10 meters avstånd till en början och blev lite hunsad av dom, men efter ca en vecka var hon en i gänget!

Vimsan taaaack :D haha nej mina nerver klarar definitivt inte mer! Men när jag förklarade hans skadehistorik igen för veterinären påpekade hon lite försiktigt att en del hästar är och kommer alltid att vara ett måndagsexemplar, så jag funderar på linda in hela hästen i bomull nu :meh:

Ackio vilken snygging! fint med den bruna färgen mot dom svarta benen :d

skönt att resan gick bra!
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Ska hälsa komplimangerna vidare åt honom ;) Han lär nog tacka och ta emot :D

Maja: Ja vi har nära till miljöträningen :D 200 meter kanske för se kossorna i hagen ;) Dessutom rörelse på gården med djur, barn, inridningar, föl, betäckningar osv. Så han kommer vänja sig vid livet rätt fort. Det jag alltid gillat med stå där med min avel. Fölen var vältränade vid livet :) Ibland hade de till och med får på besök i hagen :p

Jag sitter och kikar runt lite efter tömkörningskurser och löshoppning. Sådant man smått kan börja med. I morgon ska jag åka och handla foder. Idag borstar för tyckte inte om mina *host* ;)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Mätte honom för övrigt igår med mätsticka. 166 cm sade den. Så nånstans mellan 165-167 säger jag då för stod inte helt rak haha. Han är högre i bak nu och mycket manke så vi passerar nog 170 innan vi är klara i alla fall ;)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

+ Charlottee: Tack för svaren! Det blir antagligen bättre. Bara mitt mattehjärta som inte mår bra när han e utanför (tur jag inte har barn) imorse stod han o sov i solen ensam. Men då stod de i de andra hagarna så nära han som möjligt. Så jag överreagerar säkert.

Hade ett ranghögt sto förut och hon tog ju över hela hagen så fort jag släppte in henne hos nya hästar :D
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Jag kallar hans trav för "Visa upp sig för de snygga tjejerna i hagen bredvid utan att se ut som man flyr från fåren"-traven :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 736
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 878
Senast: Niyama
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp