11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Min kille har 8 olika täcken redan :crazy: som vi fick med honom. Han klarar sig naken än men blir lätt frusen så är rätt skönt ha dem och slippa åka och panikhandla täcken :)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Min kommer nog inte få något täcke, då ingen av mina hästar äger täcken eller så. Men vi brukar ta in hästarna om de blir snöblandat regn osv mitt i vintern. Vi får väl se, har ju ingen aning om hur Irish cob klarar sig, men har för mig att de får rätt ordentlig vinterpäls ^^
Längtar något fruktansvärt! :DD
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Tror säkert din blir en lurvig björn :D Hade tur med mina gamla + avelsstona. De var alla tåliga utom ett sto. Så inte behövt ha mycket täcken sista åren alls. Tydligen lägger dock inte Acke på sig mkt vinterpäls alls så klart han ska få ha täcken då så han inte ryser om sin söta rumpa ;)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Ja om de fryser eller sätter dåligt med päls är det ju förståeligt och ja jag tror min blir en lurvig björn jag med :D haha
Jag har också haft tur med mina, får hoppas 12.an också lägger på sig ordentligt med vinterpäls. :)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Har ni täcken på era elvor?

Det har regnat hela natten och nu hela morgonen med... ska ta in honom ikväll o se om jag lägger på ett ofodrat regntäcke.

Z har inte täcke, men han är en fryslort han också och jag kommer nog att täcka honom denna vinter vid ruskväder, tror inte det direkt gynnar honom att bli kall iom skadan.

Som läget är nu får han vara utan dock tills vi flyttar ifrån kompisen och stallar in :)

Jag har alldeles för många täcken så hoppas han fyller ut sin mors gamla (så jag slipper shoppa nya till en unghäst ;))
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

*kl*

Bonnie kom trea i SM!!! :bump::banana: :bump:
HOn var bäst av alla ston och var dessutom nära att knipa andraplatsen. Självklart är vi supernöjda med tredjeplatsen också, men när jockeyn säger att hon varit tvåa om inte vinnaren i mål hade dragit ner på tempot (när han visste att han skulle vinna) i samma spår som Bonnie, och därmed "bromsat" henne blir det ju lite bitterljuvt. Speciellt som andraplatspengen var 125 000 kr medan tredjeplatsen "bara" belönas med 60 000.

Men men, ingen skugga över Bonnie, då detta inte ens är hennes distans :)

Fin Tjej
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1149082_396449220478512_1490223017_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1157614_707381745955430_1255854146_n.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Grattis! Inte illa att ha en sm medaljör vid 2 års ålder!

Kl. Roxi har aldrig haft täcke, magnus var så klen när han kom hit så han fick ha på sig täcke vid fulväder. Mina står på lösdrift.:)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Knapplånar mig själv ang. Täcken:
Våra 11or har ju alla haft täcken ( inte nu på sommaren givetvis). Men, det är ju annorlunda med tävlingsfullblod än med "riktiga hästar" :)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Hoppas det håller i sig i många år!!

Jag har filmat min (plus de andra två) idag för att se om jag kan fånga det där vänstra bakbenet. Tack o lov så vandrade han mest omkring så man verkligen kan titta hur han rör sig. Igår var han typ i luften hela tiden :D
Man ser tydligt i slutet av filmen när han går bortåt mot den gamle att han tar ut benet två steg istället för att böja det.

Notera att en av kaninerna kom med på filmen.
Det är den som har samma färg som Walle ;)

http://youtu.be/cRIpVuJ2Gzg
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Det är lite marigt att det är så att han har mkt vitt på alla andra fötter och bara lite på v.b, men det syns att något stör honom, han kliver inte alls på lika bra med v.b som med höger. Har missat, har det varit så länge eller är det tillfällig hälta?
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Ja alltså jag tycker det syns någon gång i början av filmen med att han inte böjer benet ordentligt, sedan på mitten någon gång gör han det ganska tydligt när han går i väldigt sakta skritt såg jag. Men som sagt där på slutet var det väldigt tydligt att han tar ut benet. Som du nämnde tidigare någon slags upphakning? Vad jag också hört är väldigt vanligt bland unghästar som växer osv om så nu är fallet :)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Jag har också skaltäcken samt ett varmare på 200 gram. Sålde 5 täcken häromdagen efter förra hästen, så pengarna från dem ska gå till ett varmare täcke med hals. Fast det kommer han inte att behöva i år.

Skaltäckena använder jag oftast med ett bekvämt fleecetäcke under, annars tror jag att de kyler honom än mer. (Eftersom att de hindrar pälsen från att resa sig?)

Men jag hoppas på en fin och inte så regnig höst. :)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Jag började med att skratta mig hes åt shettisen!
- huuh? Va gör du? Bajsar? Venta.. Jag måste kolla.. Ngn havre i bajsen? Gaaaah! Du bajsen mig på huve! Blääääh! Måste ta bort... Huuh?! Annat bajs? Havre?

:D

Men som du och flera säger, det är helt klart ngt som stör honom och jag får en känsla av att det kommer och går iaf. Klurigt. Men jag som är så drabbad av allt hade nog kollat upp det. Han är ju rätt stor och har växt snabbt om jag förstår dig rätt, så en lös benbit känns ju iaf inte omöjligt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 764
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: orkide
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 241
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp