Bukefalos 28 år!

11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Härligt! Hoppas på bilder senare! :)


KL
Imorse fick jag årets hösilage levererat! Pojkarna tyckte det var jättespännande med en stor lastbil precis bredvid hagen och sprang runt som tokar i början. Efter en stund ställde jag mig i hagen bredvid lastbilen och då kom de fram båda två och tittade med stooora ögon! :D

IMG_20130905_073625_zps3446c227.jpg


Min lilla tjockis. :heart
IMG_20130905_073616_zps9a8d6fc0.jpg


Än så länge är de inte speciellt intresserade av hö så jag väntar med att börja fodra dem. Har torrhö som jag slänger åt dem en tuss av så länge, då märks det ju bättre när de börjar vilja ha mer. De får kanske ett kg var på kvällen, det hinner bli eftermiddag innan den tussen är borta så gräset är visst fortfarande bättre. ;)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Nu har jag löshoppat båda mina 11:or. Dom fick hoppa väldigt lågt men tillsammans då deras storasyster som står på boxvila blev lite väl glad när jag tog in dom i stallet.
Magnus var det 2:a gången för och han hoppar riktigt fint! Syrran får också till fina språng =) Men båda tycker det är jättekul! =)
1268547_10151671112093460_46425702_o.jpg

1185986_10151671121173460_1224167120_n.jpg

1233310_10151671111863460_1025875214_o.jpg

1271024_10151671114618460_1109072517_o.jpg

Magnus huvud försvann.. =)
1274117_10151671119283460_681577910_o.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

*kl
På väg hem från veterinären med mina elvor. Connemaran hade två små vargtänder, russet ingenting.
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Åh vad roligt med bilder! De ser verkligen ut att tycka det är roligt! :D

lil-sis: Skönt att ha det kollat och klart. :)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Jätte fina bilder! :)

urkella: Kan tänka mig att hon har den effekten! ;) Super charmig ju!
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Maja-kandi: Ja dom tyckte det var jättekul att få hoppa tillsammans. Brukar låta dom hoppa någon gång tillsammans när dom är små så att dom får rätt bjudning. Den här gången sökte båda två hinderna bra och jag behövde inte driva något =)
Fragile: Ja han passar faktiskt jättebra att heta Magnus, På passet står det dock Magneto.. ;)
MattiZ: Tack! =)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Haha ;) Det är ju faktiskt synd att hela den här tråden är ganska utspridd. Tänk vad man skulle kunna hjälpa varandra! :)

OT. Tjejen som rider är en av mina vänner, hon är liksom jag 180 i strumplästen, vilket känns bra, eftersom jag har varit så orolig över att han inte ska kunna bära upp mig. Nu är hon betydligt smalare än mig, men längden fixar han ju.. Jag får ta tag i mig själv nu helt enkelt.
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Ja det vore kul :) har iofs en tjej i samma stall med en 2011

Hur hög är hästen? Hon ser perfekt ut på honom ju
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Jag har ju haft bett På Nasse men inte haft tyglar eller grimskaft i bettet. Hur börjar jag?
Känns lite pang på o tömköra...
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Vi tömkör med repgrimma under först! Super bra, så sätter man tyglarna i repgrimman fast genom bettringen, blir som tygeltag fast svagare och lite tryck på nosen då, men aldrig bara på nosen eller bara i bettet, precis lagom :) Funkar jätte bra!
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Nej men åh vad Calle är duktig! :D Du är så duktig på att filma och visa oss, verkligen superkul att se! Tror inte att du får några stora bekymmer när du börjar rida nästa år ;) Jag har ju en ponny, dessutom en som alltid är mycket högre bak än fram, så för vår del blir det inget avancerat förrän ibörjan av nästa år tror jag :)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Jag hade träns på i början, men styrde med en kapson. (Fast bettet var i munnen under tiden)
 
Sv: 11:ornas tråd del 4

Haha, aaah, eller hur! ;) fast man ser ju iaf en liten tonårsprotest.. Bakbenet som kickar trotsigt då och då. Fast så gör han i stallet med, om jag går och hämtar en borste när han står på gången. Jag har tolkat in det som hans sätt att säga: åh, men kom igen nu då! Rappa på...

;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
693
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 813
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 876
Senast: orkide
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 760
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp