Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det går på ett ut, blir Angel omvandlad så blir ju beskyddstjuven också det. Dessutom får jag det till att de bara är 4 i lyan.
Nu har du inte läst vad @cirkus skrev :p
Hon skrev onda inte i lyan.
Men jag håller med om att just i lyan borde det bara vara 4st, i och med att det står på två av de onda rollerna att de inte ingår i just lyan.
Det finns 11 goda roller och vad jag kan se inga bybor.
Det borde betyda att fördelningen är just 11 goda och 6 onda.
 
Fast det går på ett ut, blir Angel omvandlad så blir ju beskyddstjuven också det. Dessutom får jag det till att de bara är 4 i lyan.

Ja, Två onda är väl utanför lyan ifrån början? Då borde det rimligen vara 4 inne i lyan från början om min matematik stämmer.
 
Ja, Två onda är väl utanför lyan ifrån början? Då borde det rimligen vara 4 inne i lyan från början om min matematik stämmer.
Ja precis! :)
Min tanke var mest att det inte är lika läskigt med 6 onda när bara 4 av dem ingår i lyan kontra 6 stycken i lyan. :)
 
hittat hit :up:
och mycket att hålla koll på vid en snabb genomgång av rollistan.
Den behöver jag nog läsa minst en gång till tror jag!
@Koppen - nu är jag med i matchen!:p
Har sålt en bil ikväll så inte hunnit in tidigare.
 
Jag har också hittat hit! :D Men jag är lite för trött för att förstå mig på rollistan just nu så jag återkommer i morgon när jag är lite mer vaken. ;)
 
Angel - Förkämpen (NattDL)
Angel kan verka sur och grubblande ibland, men innerst inne finns det ingenting han inte skulle göra för sina vänner. Han kan inte skydda alla, men varje natt finns han vid en av sina vänners sida och skyddar då denne från att bli dödad av Wolfram & Hart. Han lever dock med vetskapen att om Wolfram & Hart lyckas med sin ambition att stjäla hans själ så är det han själv som är det största hotet mot sina vänner...
Kan så länge han är god skydda en annan deltagare varje natt (inte sig sjäv). Om han blir uppäten blir han omvänd till den onda sidan och hamnar i lyan. De goda får inte veta att Angel blivit omvandlad till Angelus utan det ser ut som att käket misslyckats. Kan som ond bara dödas av vampyrdråparen Faith eller sin son Connor.


Faith - Dråparen (NattDL)
Vampyrdråparen Faith Lehane har alltid levt på gränsen - och när hon av misstag dödar en männsika tappar hon kontrollen helt. När hon kommer till LA och träffar Angel lyckas han dock få henne tillbaka på banan och hon blir en del i hans team. Skulle det otänkbara hända och Angel förloras till den onda sidan är hon den enda med tillräcklig styrka och skicklighet för att kunna besegra honom utan att offra sig själv.

För att få ut Angelus i en lynchning måste Faith lägga sin röst på honom, och även få med minst en annan att göra samma sak. Lyckas hon med detta men någon annan får flest röster åker både Angelus och den lynchade ut. Faith får varje natt gissa på en deltagare tills hon hittat Angel/Angelus. Faith är också immun mot en attack från Wolfram & Hart.
.

Om Angel blir ond. Då kan han alltså bara lynchas om Faith (och minst en till) röstar på honom? Om Angel/Angelus har flest röster och faith inte röstat på honom. Vad händer då? Lynchas nästa på tur eller stoppas lynchen helt?:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 944
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 386
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 907
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 000
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp