Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska bli intressant med de nya reglerna för besserwissern.

@Gabby_Ossi

"får inte innehålla eller syfta på både en specifik roll/sida och en specifik deltagare"

Innebär det att man kan påstå "Jag vet att en ond röstade på glömmerallt" om det var minst två personer som röstade på glömmerallt?

Sedan tar min fantasi slut på påståenden som bw kan tänkas ställas :o
 
Ska bli intressant med de nya reglerna för besserwissern.

@Gabby_Ossi

"får inte innehålla eller syfta på både en specifik roll/sida och en specifik deltagare"

Innebär det att man kan påstå "Jag vet att en ond röstade på glömmerallt" om det var minst två personer som röstade på glömmerallt?

Sedan tar min fantasi slut på påståenden som bw kan tänkas ställas :o

Nej, "en ond" räknas som en sida. Denna BWn är alltså tänkt att inte så enkelt kunna räkna ut vilken roll eller sida en viss spelare tillhör, utan den infon den kan få ut från sina påståenden är mer den typen som kan finnas i spioninfon till exempel.
 
Nej, "en ond" räknas som en sida. Denna BWn är alltså tänkt att inte så enkelt kunna räkna ut vilken roll eller sida en viss spelare tillhör, utan den infon den kan få ut från sina påståenden är mer den typen som kan finnas i spioninfon till exempel.
Det har du rätt i.

Typ

Jag vet att siaren siade glömmerallt.
Jag vet att Angel skyddade glömmerallt

:)
 
Det har du rätt i.

Typ

Jag vet att siaren siade glömmerallt.
Jag vet att Angel skyddade glömmerallt

:)

Nu nämner du i och för sig både roll och deltagare men om du omformulerar till

Jag vet att glömmerallt är siad
Jag vet att glömmerallt blev skyddad

så är de OK ;)

Jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera "regeln" men grundtanken är i alla fall att BW inte ska kunna få reda på i klartext vilken sida någon tillhör.
 
Detta blir en spännande lek där mycket kan ändras.O_o
Har nu läst rollistan både två och tre gånger till, mycket att hålla ordning på
Jag kommer också fram till att det bör vara 11 goda och 6 onda (varav 4 ulvar) i leken baserat på hur rollistan är skriven.
 
Det är alldelse för många krångliga roller att hålla reda på men det ger sig väl så småningom. Jag bör ha tid i kväll så jag slipper rösta "först" åtminstone.
 
@Gabby_Ossi
Har jag förstått det rätt att Förkämpen (Angel )som god kan lynchas utan att Dråparen ( Faith) röstat på honom (och minst en till)?
Utan att detta bara gäller efter en omvandling till Angelus?

Ang spionen (Doyle) är det full spioninfo han får?
Spionlärlingen ( Cordelia) får mindre info än spionlärlingen, hur begränsad är den , en rad, två, tre etc etc?
Det står också att spionlärlingen dör nästkommande DL om hon kunnat ta emot två visioner, blir det en som lynchas och Cordelia som dör då , alltså två st olika om nu inte lynchen går mot Cordelia, för nästkommande DL borde väl vara en dagDL, om visioner delas ut efter nattDL?
 
Senast ändrad:
Noterar också att det finns ett ulvspöke ( Lilah )som får vara med och rösta dolt i lyncherna OM den överlever till minst DagDL3
Betyder detta att även om den lynchas i DagDL3 så får den rösta dolt, eller bara om den överlever DagDL3?
 
Det står också att spionlärlingen dör nästkommande DL om hon kunnat ta emot två visioner, blir det en som lynchas och Cordelia som dör då , alltså två st olika om nu inte lynchen går mot Cordelia, för nästkommande DL borde väl vara en dagDL, om visioner delas ut efter nattDL?

Om det är så att två dör så känns spionen onekligen som en nyckelroll i leken. Även om en del förmågor är begränsade så de bara kan användas en gång, så verkar det kunna hända en hel del bakom kulisserna. Om det dessutom är så att Doyle drar med sig Cordelia (om än fördröjt) vid sin död, så...
 
@Gabby_Ossi
Har jag förstått det rätt att Förkämpen (Angel )som god kan lynchas utan att Dråparen ( Faith) röstat på honom (och minst en till)?
Utan att detta bara gäller efter en omvandling till Angelus?

Ang spionen (Doyle) är det full spioninfo han får?
Spionlärlingen ( Cordelia) får mindre info än spionlärlingen, hur begränsad är den , en rad, två, tre etc etc?
Det står också att spionlärlingen dör nästkommande DL om hon kunnat ta emot två visioner, blir det en som lynchas och Cordelia som dör då , alltså två st olika om nu inte lynchen går mot Cordelia, för nästkommande DL borde väl vara en dagDL, om visioner delas ut efter nattDL?

Precis, så länge Angel är god är det vanliga regler som gäller för lynchning, alltså flest röster. Skulle Faith och en till rösta på honom som god åker han inte ut.

Doyle får inte nödvändigtvis all spioninfo, men ni får inte veta exakt hur mycket. Cordelia får mindre än Doyle men samma gäller här.
Precis, det blir 2 som dör om inte Cordelia är den som lynchas. Cordelia får alltså vara med och rösta i den lynchen och hennes röst räknas som vanligt, men sedan dör hon i samma uppdatering som den lynchade.
 
Angel - Förkämpen (NattDL)
Angel kan verka sur och grubblande ibland, men innerst inne finns det ingenting han inte skulle göra för sina vänner. Han kan inte skydda alla, men varje natt finns han vid en av sina vänners sida och skyddar då denne från att bli dödad av Wolfram & Hart. Han lever dock med vetskapen att om Wolfram & Hart lyckas med sin ambition att stjäla hans själ så är det han själv som är det största hotet mot sina vänner...
Kan så länge han är god skydda en annan deltagare varje natt (inte sig sjäv). Om han blir uppäten blir han omvänd till den onda sidan och hamnar i lyan. De goda får inte veta att Angel blivit omvandlad till Angelus utan det ser ut som att käket misslyckats. Kan som ond bara dödas av vampyrdråparen Faith eller sin son Connor.
Tolkar jag det rätt? Om angel blir ond och Faith + Conner är döda så kan inte de goda vinna? Vad är vinstvilkoren förresten?

Doyle - Spionen
När tredjeklassläraren Allen Francis Doyle får reda på att hans far var en demon - och att han själv har ärvt vissa av hans demon-drag - rasar hela hans liv ihop. Han har aldrig varit hjälte-typen, men när han börjar få visioner genom sin koppling till “The Powers That Be” och slår sig ihop med Angel får hans liv ny mening.
Doyle får varje dag visioner från The Powers That Be (aka LL) med information om sånt som händer bakom kulisserna.
Är spiononfon lottad eller styrd p något vis?


Gwen - Ficktjuven (DagDL)
Gwen Raiden har förmågan att manipulera elektricitet, men detta gjorde också att hon som barn blev isolerad från andra barn eftersom alla som rörde direkt vid hennes hud utsattes för dödliga elchocker. Gwen utvecklade sin förmåga till ett användbart verktyg i hennes yrke som professionell inbrottstjuv. Gwen tillhör de godas sida och samarbetar ibland med Angel Investigations men jobbar bäst på egen hand - och drar sig inte för att använda fula knep även mot sina allierade.
Gwen får varje natt välja en person som hon vill stjäla från. Detta gäller dock endast förmågorna som används varje dag, t.ex. sia(endast aktiva nätter), vision (spioninfo), käk, beskydd, påstående. Hon får inte stjäla från samma person 2 gånger. Skulle Cordelia bli bestulen på en vision får hon ingen vision den natten, men hon har ändå kvar sina två visioner hon klarar av innan hon dör.

Får hon stjäla från ulvarna en gång per uv eller en gång totalt?

@Gabby_Ossi
 
Tolkar jag det rätt? Om angel blir ond och Faith + Conner är döda så kan inte de goda vinna? Vad är vinstvilkoren förresten?


Är spiononfon lottad eller styrd p något vis?




Får hon stjäla från ulvarna en gång per uv eller en gång totalt?

@Gabby_Ossi
Många bra frågor! :up: Jag hade inte ens tänkt så långt på Angel...
 
Jag inser att om det blir uteblivet käk en natt så har det ungefär... hm, låt mig se... 742 olika anledningar! :D

Så himla roligt med de här senaste lekarna som ändrar om de "vanliga" förutsättningarna! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 960
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 396
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 911
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 006
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp