Bukefalos 28 år!

Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag inser att om det blir uteblivet käk en natt så har det ungefär... hm, låt mig se... 742 olika anledningar! :D

Så himla roligt med de här senaste lekarna som ändrar om de "vanliga" förutsättningarna! :)
Jag gick det bara till 693,8 vilka har jag missat?

Det krävs uppenbarligen minst 2 skärmar för att leka, en för rollerna och en för själva leken.
 
Tolkar jag det rätt? Om angel blir ond och Faith + Conner är döda så kan inte de goda vinna? Vad är vinstvilkoren förresten?


Är spiononfon lottad eller styrd p något vis?




Får hon stjäla från ulvarna en gång per uv eller en gång totalt?

@Gabby_Ossi
Vinstvillkoren stod i LLs första inlägg:

*Onda vinner när onda är fler än de goda eller när Angel är omvänd och både Connor och Faith är döda. Goda vinner när alla onda är döda.
 
Tolkar jag det rätt? Om angel blir ond och Faith + Conner är döda så kan inte de goda vinna? Vad är vinstvilkoren förresten?

Är spiononfon lottad eller styrd p något vis?

Får hon stjäla från ulvarna en gång per uv eller en gång totalt?

@Gabby_Ossi

Vinstvillkor:
*Onda vinner när onda är fler än de goda eller när Angel är omvänd och både Connor och Faith är döda. Goda vinner när alla onda är döda.

LL bestämmer hur många spionrader som ges ut, vilka rader det blir lottas.

Gwen kan bara stjäla käket en gång, hade inte tänkt på det men så måste det bli. För övrigt så gäller det att hon kan bara lyckas stjäla från en person en gång, misslyckas stölden (t.ex. siaren har ju bara varannan natt och Cordelia aktiveras inte förrän Doyle dör) får hon försöka igen på samma person om hon vill, men det är ju dumt att försöka stjäla en massa gånger från någon som inte har något att stjäla!
 
Jag inser att om det blir uteblivet käk en natt så har det ungefär... hm, låt mig se... 742 olika anledningar! :D

Så himla roligt med de här senaste lekarna som ändrar om de "vanliga" förutsättningarna! :)

Haha, roligt att ni set det på det viset!

Jag hoppas att det inte blir pannakak av hela leken bara :angel:
 
Vinstvillkor:
*Onda vinner när onda är fler än de goda eller när Angel är omvänd och både Connor och Faith är döda. Goda vinner när alla onda är döda.

LL bestämmer hur många spionrader som ges ut, vilka rader det blir lottas.

Gwen kan bara stjäla käket en gång, hade inte tänkt på det men så måste det bli. För övrigt så gäller det att hon kan bara lyckas stjäla från en person en gång, misslyckas stölden (t.ex. siaren har ju bara varannan natt och Cordelia aktiveras inte förrän Doyle dör) får hon försöka igen på samma person om hon vill, men det är ju dumt att försöka stjäla en massa gånger från någon som inte har något att stjäla!
Följd fråga på Gwen, får hon spara det hon har stulit eller måste det användas på en gång?
 
Det är alldelse för många krångliga roller att hålla reda på men det ger sig väl så småningom. Jag bör ha tid i kväll så jag slipper rösta "först" åtminstone.

Det är nästan så att jag önskar att jag också hade ordentligt med tid ikväll (det är ju oftast då som teoriandet sätter fart). Men jag jobbar, så jag måste nog rösta relativt tidigt ändå. :p
 
Vad händer om Geen lyckas stjäla käket och käkar ledarvargen ? För hon är ju ingen ulv? Men antar att det blir likadant som om det vore en ulv,eller?
The Wolf är Wolfram & Harts ledare och vet vilka alla advokaterna i lyan är, de vet dock inte vem han är. Skulle ulvarna råka käka Ledaren får han välja en av dem som dör istället för honom. Övriga får veta att advokaterna försökt döda ledaren och vem som dör istället, sedan är ledaren med i lyan.
 
Vad händer om Gwen lyckas stjäla käket och käkar ledarvargen ? För hon är ju ingen ulv? Men antar att det blir likadant som om det vore en ulv,eller?

Hmm, spontant tänker jag Nej, Ledaren bestämmer inte över Gwen så han kan inte offra henne istället och ulvarna är ju inte där så han kan inte stoppa in någon av dem för att rädda sig själv heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 538
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 279
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 536
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp