Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rent allmänt så undrar jag verkligen vad folk har för fantasipriser på sina "hopp"hästar? Jisses, en knappt utbildad häst för 300 000. Stamtavla har den, men ingen direkt toppavel.
Undrar verkligen vad det är för speciellt med den eftersom den kostar mer än flera av dom tävlingshästar vi sålt som haft betydligt högre utbildning, 130-140 med placeringar och dessutom betydligt bättre avlade. Annonsen saknar video och några direkt bra bilder.
Finns många liknande annonser, blir alltid lika förvånad/road när jag ser priserna. :laugh::laugh::laugh:
 
I min värld så betyder det att det är mycket fullblodsinslag i hästen.

När jag var ung så kunde man höra uttrycket då och då. Kanske inte så vanligt att man säger så nu för tiden.

Ett annat sånt uttryck är väl "Högt i blod" (eller liknande).

Högt i blod är väl ett rätt allmänt vedertaget begrepp men jag har aldrig hört "mycket blod". Det ger mig helt andra associationer :D
 
Högt i blod är väl ett rätt allmänt vedertaget begrepp men jag har aldrig hört "mycket blod". Det ger mig helt andra associationer :D
Det kanske är något uttryck som används på vissa ställen? Typ en förenkling av mycket fullblod i? Man är för lat för att säga hela ordet fullblod helt enkelt :D

Jag har hört just det uttrycket "mycket blod i" då och då. Men inte de senaste åren utan mer när jag var yngre.
 
En ponny för 225 000 som går FEI dressyr och varit med i danska landslaget. Har hamnat bland alla små shettisar på välkänd hästförsäljningssajt pga att danskarna har tvärtom mot oss vad gäller storlek på ponny, A, B osv.
Undrar om ägarna undrar varför ingen hör av sig..? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
58 59 60
Svar
1 189
· Visningar
44 088
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 025
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 919
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp