Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Nån annan än jag som har vinterlurviga pållar just nu..

Denna prinsessa är inte särskillt vacker för tillfället kan jag lova!

96391_1386674974.jpg

Sen lyckades jag endå få en lite söt bild av henne också
11782_1386674979.jpg
 
Sv: Arabiska Fullblod

Ja, Saril...Noohr verkar ha samma dragningseffekt på stona som Ernst Kirchsteiger har på 40+ damerna i vårt land :D Hos mig gick han också i blandflock och det var mer piss på honom än på samtliga märrars bakben. Jag har till och med sett att de har stått och pissat på honom medan han intet ont anande åt ur en höhög.

Det hände att jag delade på dem just på grund av detta, men inte för att någon sparkade - för det gjorde ingen - utan för att han helt enkelt skulle få vara ifred. Stackarn :p

Annars hade han en väldigt bra effekt på gänget. Hispiga rödlätta damer och snurriga skimlar fann en trygghet i att han fanns där.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Aliah, mina ser så förskräckliga ut att jag knappt vågar fota dem för tillfället ... Araber?! Ånä, inte de där lurviga ponnyerna väl ....!

En vinter kom en av bönderna i byn, som har lite intresse av hästar, och frågade om det verkligen var renrasiga araber vi har ....:meh: Fast jag förstår honom, man kan nog inte tro det när man ser dem!

Så snart jag har kvicknat till från den här hemska förkylningen ska jag ta några lurvbilder!
 
Sv: Arabiska Fullblod

Nu är det ju aldrig någon som förstår att Erucj är en renrasig Arab men han har iaf inte särskilt mycket päls, haha.

För en stund sedan:

rucjvinter2.jpg


Tråkigt nog har han ju ingen man och svans heller. :meh: Pannlugg funderar jag på att "fixa" åt honom med lite extensions... :angel:
 
Sv: Arabiska Fullblod

Haha jag kan se det framför mig, vill se bilder på dom :) Fast sen i slutändan ska man ju vara glad för det och det e ju skönt att dom inte fryser :D

KL Helt ot en tanke som slog mig.. "kryptorkider" är de alltid sterila? Funderar på Pirre..
 
Sv: Arabiska Fullblod

Angelique är också någon korsning av arab/isbjörn. Om inte annat så skulle man kunna misstänka det. Hon är lätt lurvigast i stallet, vilket iofs är positivt då hon går utan täcke för det mesta.

Men det ska bli intressant att se till våren vad som finns under allt lurv. Med lite tur så kanske det finns en liten fin ponny där.

Igår hade hon en ganska bra dag förresten, snäll och lätthanterad. Fokuserad och samarbetsvillig. Ända tills hon upptäckte en stor hästätande snögubbe (den var ju iaf 80 cm hög, och den hade ögon). Angelique blev rädd, skyggade, funderade och gick med många fnysningar fram och hälsade på snögubben. Det visade sig att snögubben inte var farlig alls. Hon är så rolig min lilla fröken. :)
 
Sv: Arabiska Fullblod

KL

Min häst använder ofta sin hals på ett lite speciellt sätt, (ursäkta bildkvalitén):

bloggStill+11.jpg


bloggStill+12.jpg


bloggStill+14.jpg


Still+14.jpeg


Still+16.jpeg


Still+17.jpeg


Visst är han fin!?

:rofl:
 
Sv: Arabiska Fullblod

Hejsan :-) Har smygläst här i några år nu och tänkte att jag ska presentera min arab. Han heter Simsalabim och är 20 år och min själsfrände. Kan inte i ord beskriva vad han betyder för mig :love: Vi har hängt ihop i 20 år nu och jag hoppas att det blir minst 20 till..

1450097_405511519577462_1816449794_n_52a9818788e59d2774525e58.jpg


Ni får ursäkta min fina hoppstil, har inte vågat mig på det på flera år innan bilden, så här hoppar jag med darrande spaghettiknän och alldeles för långa stigbyglar :o Men min lilla arab älskar tydligen hoppning :D

1006078_610402285647389_388880045_n_52a98178ddf2b3643ff433ad.jpg


Simsalabim och min dotter i somras. :)

268331_499432570077695_1101492938_n_52a9816eddf2b37e68d1a828.jpg


Simsalabim och dotterns kompis, förra vintern. :)
 
Sv: Arabiska Fullblod

Tack alla för berömmet om min häst :-) Jag är så barnsligt förtjust i att höra det, tröttnar typ aldrig :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: mily
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 792
Svar
167
· Visningar
12 134
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp