Bukefalos 28 år!

Bästa flugluvan

Mitt problem brukar vara att öronen blir för små till min tjej i full.... men i Xfull så kommer det in flugor under. Min brukar dock inte bli så biten i öronen så med vissa huvor har jag löst det genom att klippa bort öronen. Möjligen att den som @Perla köpt skulle fungera i Xfull eftersom den sitter rätt tight, men har inte sett det någonstans?
Håller med att Rambos mössor har oproportionerligt små öron på.
här är lösningen
TBUC05_147249
:D :laugh:

Jag har bl. a denna. Skyddar även nosen.

SE00224

HW med skärm funkar inte att ligga ner med.
 
Håller med att Rambos mössor har oproportionerligt små öron på.
här är lösningen
TBUC05_147249
:D :laugh:

Jag har bl. a denna. Skyddar även nosen.

SE00224

HW med skärm funkar inte att ligga ner med.
Haha, en sån för åsna hade varit klockren till min :).

Hade den som du la upp bild på från hööks förra året. xfull var lagom i öronen men tyvärr för stor runt ganschen. Hästen tog av sig den och trampade sönder den första dagen... Annars älskar jag modellen :).
 
http://www.filippasridsport.se/sv/shop/hast/grimmor__tillbehor/flughuva_utan_oron.html Den här tycker jag om. Min har så mycket lurv i öronen så det är ingen risk att det kommer in flugor i dem!

Jag har också erfarenhet av att dessa ger skav.
Åkte iväg några dagar en sommar och en hästvakt skulle se till hästarna. När jag kom hem hade huvan gjort ett rejält skavsår på nosryggen, trots att allt ludd satt kvar.
Så nu använder bara dessa i nödfall. Tycker även de blir för täta/svåra att titta igenom. Jag tycker iallafall det blir väldigt ansträngande för ögonen att titta genom dem och så vill jag inte att hästarna ska ha det dygnet runt.
 
Haha, en sån för åsna hade varit klockren till min :).

Hade den som du la upp bild på från hööks förra året. xfull var lagom i öronen men tyvärr för stor runt ganschen. Hästen tog av sig den och trampade sönder den första dagen... Annars älskar jag modellen :).
Har både med grovt o tunnare nät.
Jag sydde in mina o de är hela.;)
Nosflärpen är väl lång o blir skitig. Den går ju att ta bort dock
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 602
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 312
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 498
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 033
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp