Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Njae, det finns Friskis på orten men det är pass i skolans idrottshall :p Näe alltså det där gymmet går jag inte till!! Har en kompis som provade det och hon sa att det inte var så mysig stämning direkt. Då går jag nog hellre på ett gym i stan, får kolla upp vilka möjligheter som finns. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

kl

Jag har pilatesboll! Lät som knepigare övningar än vad jag gjort på coreboll tidigare måste jag säga.

Nu har jag hittat TVÅ vägar till hundklubben :) Skönt att kunna gå! Drygt 6 km och lite agilityträning blev det.

Och helt OT: Jobbintervju imorrn :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

*kl*

Jag har en ny last: apelsinjuice. Jag som har som regel att endast dricka vatten/citronvatten och te. Men köpte hem ett paket apelsinjuice igår och det är snart slut :o En jävla massa onödiga kalorier har jag hällt i mig...

Jag tror jag glömt att summera förra månaden: mitt mål var att ha gått/sprungit sammanlagt minst 180 km (utöver vardagsmotion, jag startar aldrig endomondo för att typ gå till bussen). Misslyckades brutalt, det blev 129 km. Men när jag satte målet hade jag tänkt logga alla löprundor, och det gjorde jag inte. Visserligen hade jag inte kommit upp i 180 ändå, men det gör att det inte känns riktigt lika illa.

Denna månads mål är att springa mer, men med mitt knä vet i sjutton om det kommer gå. Sen ska jag slå 129 km, men sätter inget mål på med hur mycket.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

KL

Nyss hemkommen efter att ha kört bil med skolan heeela dagen. Askul! :D

Ska strax iväg på Vårruset vilket ska bli skoj även det :)

Och så behöver jag lite smakråd! Sjukt sugen på de här brallorna, men de finns inte på mitt Stadium här utan måste i så fall beställas. Och det är ju inget problem egentligen, men jag vill använda ett presentkort(som inte är på Stadium, utan gallerian där Stadium finns) och måste då betala dem innan, hämta ut dem, lämna tillbaka dem och få pengarna tillbaka för att sen betala med presentkort. Låter hur krångligt som helst, vilket det ju egentligen inte är. Haha. Vad tycker ni om dem?

142880_001.jpg


142880_001_d1.jpg
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Snygga, fin färg! Sen beror det ju så mycket på hur de sitter, tycker jag.

Lycka till på vårruset!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Mm, gillar färgen som tusan! Och ska nog ta och prova dem i Göteborg innan jag bestämmer mig. De kanske är sådana där trista genomskinliga... :p

Tack! :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ser underbart ut att vara ute i skogen och promenera :love: Lite lagom svalkande en het dag som denna också! Tråkigt med höften dock, är nog en bra idé att gå till sjukgymnast...

KL

Blev nästan uppemot 1 mil promenad idag, fram och tillbaka till skolan. Gick ner till stan och köpte lite glass efteråt också :d Allt inom kaloribudgeten (även om glassen får uppskattas, men jag uppskattar den högt i kcal så det borde vara lugnt).

Får se om det blir en lugn kvällspromenad lite senare också, får inte nog av solen :love: I morgon ska det ju bli regn...
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Tycker brallorna såg jättesnygga ut! Härligt med lite färg. Skulle passa mina skor med lila detaljer :love: Lycka till på vårruset nu!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag tycker 180 km låter väldigt ambitiöst, det är ju 6 km/dag. Det vore ju toppen men förstår att det blev svårt att uppnå, bara man missar några få dagar i månaden så kräver det ju längre sträckor andra dagar. Tycker 129 km låter som en bra bedrift också, och det känns också som ett bra mål att försöka slå det helt enkelt. Ta det lugnt med knät bara!
 
Sv: Beach 2013, del VIII



Idag hade jag med mig sällskap på en liten promenad, dock tyckte gosan det var bättre att chilla än att gå ;)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Haha, ändå höll du ju ett väldigt högt tempo om man ska lita på Endomondo :angel: Den verkar faktiskt ha ballat ur lite, haha... För att inte tala om 1 maj när du gick 10.7 km/h ;) Känner mig lite skadad av tävlingen här, måste sluta vara kritisk :rofl:

Mysigt promenadsällskap med vovve iaf, tycker jag gör allt mycket roligare :love:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Min GPS verkar också ha ballat ur lite inne i city idag ser jag :eek: Måste kontrollmäta på Eniro nu, jag ligger ju före med ananya med bara några hundra meter men då stämmer det nog inte :cry: Men jag ska ändå ut på prommis nu... :sneaky:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

GPS:en funkade faktiskt för en gångs skull även om det inte ser ut så:p Så går det när man letar nya vägar och är snurrig. haha!

Ja ibland har den mätt för mycket och för lite. Har jag märkt att den mätt för mycket har jag kompenserat genom att gå en runda jag vet hur lång den är och inte lägga in det i endomodo:) Så antalet km ska vara rätt även om tiden kanske inte alltid stämmer :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Men gps:en kan ju inte ha funkat på din sista runda? Jag snokade nu och det ser ju ut som att du gått helt spikrakt några sträckor.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jo, jag satte målet just för att det var 6 km per dag, vilket känns rimligt. Jag skulle ha råd att inte gå alls några dagar eftersom många promenader är längre än 6 km, upp till 12 km. Men det blev lite många vilodagar. (Fast iofs gick jag några gånger fram och tillbaka till stan, vilket är nästan 12 km och det är ju inte medräknat eftersom jag klassar det som "vardagsmotion").
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Knapp

Kikade precis in på endomondo, har tränat 8 h och 22 m hittills i maj. Rätt strongt jobbat tycker jag, speciellt som jag hade vilodag 1 maj. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Tycker det är rätt tänkt med vardagsmotionen, att få in det som en naturlig vana. Jag jobbar på det men tycker att det är svårt, är så mycket lättare att ta bilen jämt... :o
 
Sv: Beach 2013, del VIII

kl

Idag blev det en löptur ihop med hyresvärdens barn (8 resp 7 år om jag inte minns fel). Kunde konstatera att jag har bättre kondition än båda, så jag är ju inte helt kass i alla fall :rofl:
Vi körde intervaller större delen av tiden, och när vi började närma oss hemmet körde vi spurter á la "försten till...". Tydligen var det jätteroligt för dom sa att dom ville följa med även nästa gång.
Strax över 3 km blev det och tog ungefär en halvtimme. Lite lagom mystempo sådär för min del. Fast jag tror att jag vill ha några ensamma turer då och då även framöver för att få in mer löpning i sträck :angel:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Kl

Igår sprang jag längsta nånsin, 3,7 km! Var inte jättejobbigt heller med sträckan, hade orkat länge om jag satt ut en längre tur. Sprang så långsamt så långsamt till en början så tiden var ingenting att hänga i granen men det gör absolut ingenting :)

Idag körde jag ben på gymmet. I bensparken ökade jag till 40 kg men kör inte full spark framåt då det gör ont i knät då. Har överrörliga knän och vikten blir för tung på dem i fullt utsträckt läge men om jag inte drar upp vikten så knäet överböjs går det bra och gör inte alls ont. Sen på lårcurlen tog jag 35 kg och på benpressen ett set om 5 reps på 70 kilo! Sjukt nöjd! Körde även typ 5 serier utfallsgång, första med 5 kgs hantlar och sista med 12.5 kg. Kommer ha SJUK träningsvärk imorgon annars vet jag inte vad som är fel! Kände lite på lätta benböj också men får fortfarande inte till den övningen riktigt. Blir kanske bättre allteftersom jag blir starkare i benen hoppas jag :)

Är lite bekymrad över resten av träningsveckan.. Imorgon kommer jag åka bort så då hinner jag inte. Hela torsdagen kommer jag köra bil och kommer fram till resmålet torsdag kväll, hinner ej träna. Fredagen ska vi packa ur lägenhet hela dagen, kanske hinner springa på kvällen. Lördagen ska vi packa lite och på em börja köra hemåt. Hela söndagen kommer det bli bilkörning och sen kommer jag hem igen söndag kväll kl 11.. :( 5 dagars vila känns lite väl, speciellt när jag har ett rätt bra flow just nu. Nåväl jag tar med mig springskorna så ser vi hur det går..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 312
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 190
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 590
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 852
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp