Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Kl
Oj vad ni skrivit bara medan jag varit på jobbet! Har läst ikapp, ska försöka komma ihåg att svara alla.

Ananya mfl: ja det är ju framförallt flera pass på raken/samma dag jag funderade på.

Mammas, vikter på bp (per sida):
Uppvärmning 3,5 kg
Ben 7,5 kg
Bröst 2,5 kg
Rygg 6 kg
Triceps 2,5
Biceps 2,5
Ben/utfall 5
Axlar 2,5
Mage 5 viktplatta

Börjar snart bli dags att höja på vissa av de igen tror jag :D här känt mig stark senaste dagarna!

Jag gäspar för övrigt också under träning ibland.

Blåbäret: bra jobbat!

Räknar inte heller kalorier men vägrar gå hungrig. Tror dock inte jag ligger så högt normalt sett (om jag inte äter godis etc vill säga).

Kl
Vilodag imorgon. Men jag är sugen på att springa. Nu har jag lärt mig hitta till elljusspåret också :D lär dock bli minst en, ev 2 långpromenader. Sambon påstår tt jag är knäpp. Jag tror jag håller på att skaffa mig ett träningsberoende igen :)

Idag har jag förresten ätit vettigt också.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Skönt med en bra helg!

Chili: vad underbart att du får vara ute så mycket! :love:

I sånt här väder blir jag nästan avis på mig själv! Är nu anländ i Skåne och ska jobba ute hela dagen imorn, på onsdag blir det nog lite lab. Är egentligen helt slut men blev tillfälligt pigg så passar på att kolla läget här. Dagens jobb i fält tog verkligen musten ur mig, herregud vad trötta benen är och jag somnade efter jobbet.

Ni är lite tävlingsgalna med utmaningen va? ;) trist att mina dagar inte kan räknas, men får ut och traska lite och hjälpa till med kilometrarna. :) ni är grymt duktiga allihopa, kämpa på !
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag blir hungrig om jag drastiskt drar ner på mängderna mat från att ha ätit väldigt stora portioner. Då tar det ett par dagar tills magsäcken har vant sig. Sen är jag ju såklart hungrig när det börjar bli dags att äta, och sugen förstås på all sköns skit. :sneaky:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ni är lite tävlingsgalna med utmaningen va? ;) trist att mina dagar inte kan räknas, men får ut och traska lite och hjälpa till med kilometrarna. :) ni är grymt duktiga allihopa, kämpa på !

Japp. :meh: Men det är ju bara bra om det sporrar till någon extra promenix här och där! Idag ska jag exempelvis gå till jobbet och hem i det uuuunderbara vädret. Får se om det blir nån liten vända i kväll också.

Varför kan inte dina dagar räknas? Det är väl bara att sätta på Endomondo och se hur långt det blir på en dag?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Kl

Shiiiiit vad ni skriver och vad ni går/löper i utmaningen, måste man gå 1 mil om dagen för att hänga med?:mad::D

Måste-komma-högre-upp-på-skitutmaningen-måste-måste-måste:p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

+1 på den! Jag tycker jag går rätt mycket, men inte alls jämfört med många andra i tråden. Men måste bli bättre på att komma ihåg endomondo som sagt.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ja, kan det vara så att du drastiskt dragit ner på portionerna och dylikt, för då blir jag också hungrig (både magen och hjärnan behöver hänga med i mitt fall, min hunger sitter mycket i huvudet faktiskt).

Om du rör på dig också kanske du kan ta något annat än mjölk efter träningen, något lite mer matigare. Kvarg, keso? Salladen som du äter till köttfärsbiffen, är det "vattengrönsaker" eller lite matigare sådan med bönor, broccoli o.s.v.? Det senare mättar ju bättre men ger kanske också lite mer kalorier. Jag brukar dock inte räkna grönsaker och sallader såvida det inte är något väldigt kaloririkt, som t.ex. avokado.

Håller med om att de goda fetterna inte mättar jättebra men ändå gör att kalorierna springer iväg. Men man får försöka få plats med dem ändå :) Svår balans det där! Tycker du borde kunna bli bra mätt på 1500-1700 kcal dock... Kan det vara så att du tänker mycket på mat i och med kaloriräknandet så du därför inte blir nöjd/mätt?


KL

Jag sprängde 63:an idag så nu ligger jag på 62,8. Så äntligen börjar Egypten-kilona droppa av, snart är jag på 62 igen där jag började :p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Japp. :meh: Men det är ju bara bra om det sporrar till någon extra promenix här och där! Idag ska jag exempelvis gå till jobbet och hem i det uuuunderbara vädret. Får se om det blir nån liten vända i kväll också.

Varför kan inte dina dagar räknas? Det är väl bara att sätta på Endomondo och se hur långt det blir på en dag?

Håller med, sätt på Endomondo :) Klart dina dagar borde räknas Chili!

Och vafan ananya :rage: JAG skulle ju gå till skolan för att komma i kapp dig, men du har ju mycket längre till ditt jobb än vad jag har till min skola, så nu kommer du ligga före ändå :cautious: :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Yey vad härligt!!!

Förresten kan vi inte kopiera listan från förra utmaningen till den nya? Den med vem som är vem, är så otroligt dåligt på namn...
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag har också tänkt på det, den som har skapat utmaningen får jättegärna göra det :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Det enda tråkiga med att gå ner i vikt är att kläderna slutar passa :( Jag hatar att shoppa och dessutom är det svindyrt att behöva köpa "allt" nytt. Mina favoritjeansshorts med hög midja som är så sköna och alltid har suttit som en smäck börjat bli för stora... BUHÄÄÄÄ :cry: I-landsproblem men någon måste väl hålla med mig? Alla favoritkläder som inte längre går att ha...
 
Sv: Beach 2013, del VIII

*knapp*

Hade jag ägt ett par hade jag knappt orkat röra dom. Ännu mindre orka röra en annan lem i kroppen. Igår körde jag dubbelpass som sagt. Den känslan i kroppen efteråt var helt underbar. Totalt slut men passet var tvärgrymt.

Började med joggning ca 600m sen olika sorters parövningar, ena står i planka på marken, den andra håller på den som är på markens axlar och står i hög planka, släpa varandra "livräddaren", knäböj ihopkopplade rygg mot rygg, armhävningar i samma takt, en gjorde situps, den andra dips på dennes knän, burpees mm. En övning var att dom skickade iväg oss två och två, springa i "militärdäck", spurta fram till en stock, jogga tillbaka, hämta ett däck man skulle "vända på" fram och tillbaka till samma stock som tidigare. Skitjobbigt med grymt kul.

Avslutade det hela med ruscher i backe, sista ruschen hela backen upp och grodhopp nedför. Det allra sista var något som kallades "den galna kaninen" sjukt jobbigt. Och till sist jogg 600m tillbaka.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Det finns ingen annan träning som inte gör ont i höften förutom löpning?:)

Skonsamma träningsformer är väl cykling och simning, men jag har en trasig cykel och flera mil till närmaste simbassäng :p
Det där med cykel hade jag tänkt lösa, har blivit lite sugen på cykling som träningsform. Har visserligen inte råd med någon jättebra cykel eftersom jag är student men någonting dugligt borde jag kunna få tag i. :)

Ska ju försöka fortsätta med träningen på Friskis också, men eftersom mina träningskompisar typ har hoppat av så är det en liten utmaning med motivationen att ta sig dit. Förutom skivstången, dit åker jag gärna :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Isländsk är det då inte iaf ;) låter mer, turkiskt kanske?

Min föreläsning är inte alls tråkig
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag har kläder i lite olika storlekar, så för mig är det mest kul när jag äntligen kan ha allt fint! men jag förstår att det blir galet dyrt att köpa nytt. Dock älskar jag att shoppa så det vore nog mest en njutning. :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Åååh min lunch är SÅ god! Rostad zucchini med citron och vitlök, rostade coctailtomater med basilika och balsamvinäger, och så stekt halloumi. Mmmmmm. :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 968
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 957
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 932
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp