Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Du har helt rätt, jag tycker jag är lat fortfarande och kan inte riktigt få in i min hjärna att jag faktiskt är ganska aktiv.

Var och kollade upp min andning och då frågade hon hur mycket jag rörde på mig och vafaan, det är ju ganska mycket:eek: Men jag behövde se det på papper för att förstå att jag inte bara latar mig. Konstigt det där, att man inte kan klappa sig själv på axeln och se hur bra man faktiskt (oftast:p) är.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Du är ju hur aktiv som helst! Jag tror vi alla skulle må bra av att vara lite snällare mot oss själva ;)

kl

Jag har varit ute i skogen och promenerat, sååå himla härligt!! Strålande sol och jättevarmt, fåglar som kvittrar, inga bilar eller människor (:angel:) och en massa vitsippor. Älska våren! :love: Hittade en fin stig som jag aldrig gått på förut. :)



Tyvärr känner jag av min höft litegrann :( Sjukgymnastik känns mer och mer som en bra idé...
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Åh vad härligt!

Jag älskar mitt nya jobb och att det finns en jobbförmån som heter "Träningstimme".
Amazing!

Därav är dagens träning avklarad:

c6df8aaeb70711e28e5d22000a1f979a_7_5188e4279606ee66583d6534.jpg


Så jobbigt att jag vill gråta emellanåt.
Jag tror att jag har en ny utmaning för oss i tråden - är vi många här som har en pilatesboll?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Kan vara att det är pga en stor skillnad sen förut! Och att jag blir lite obsessed, har lätt för att hamna antingen eller...
I vanliga fall så brukar jag äta nåt mer "riktigt" efter att jag tränat, men nu så var det bara för att få i mig nånting direkt medans jag lagade mat, så det var inte som att det var det enda sas. :)

Verkar dock vara stor skillnad i hur kalorierna räknas på typ matvanekollen och på shape up, på min lunch skiljer det sig ca 300 kcal...:crazy:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Åh vad fint! Jag saknar att ha en riktigt fin och mjuk skogsrunda att springa/gå på.:( Och ja, du har helt rätt, vi borde vara mycket snällare mot oss själva! trist med höften, jag tror det är bättre att kolla upp vad det är och eventuellt fixa det nu så det inte blir värre!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag har en pilatesboll som är undangömd och utan luft i;) Dags att plocka upp den? Vad gör du på CoreBall? (ja jag fattar att du gör något med magen och bollen:p)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Nu har jag ju iof inget fast jobb, men jag tycker att det är såå bra att det finns såna träningsrelaterade jobbförmåner! Det måste göra saker så mycket enklare!

Jag har en pilatesboll!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag har pilatesboll på gymet iaf;) Eller, har eg en hemma med, men den är det punka på:p

zassoo - låter som att du kan behöva kolla upp höften hos en sjukgymnast. Annars, om jag hade varit du, hade jag försökt tagga om och börja med styrketräning på gymet:) Finns massa scheman att hitta på internet och det är riktigt kul när man kommer igång (tycker jag iaf) och hade kanske varit bra för din höft (och resten av kroppen såklart:D).

Vilken härlig bild!!

knapp.

Apropå mat, jag gjorde denna igår, JÄTTEGOD :love: http://www.ica.se/recept/risonisallad-med-vitloksstekt-halloumi-716401/

Här är btw 20 grader idag! Vet inte riktigt vart jag ska bli av för att göra det bästa av dagen:D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

villagegirl - Angående hunger; jag räknar inte kalorier eller så, men jag är ganska hungrig ganska ofta:p Ofta är det övergående, men, är det inte standard att vara hungrig några gånger/dag? Men det är klart, vara hungrig hela tiden är ju tråkigt..
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Det är därför jag alltid räknar själv (när jag nu räknar). Jag litar inte på någon app och deras räkning. Precis som man inte ska lita på hur många kalorier man gör av med på ett löppass enligt endomondo/runkeeper mm.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag har ingen pilatesboll, men blev nyfiken på vad det är för utmaning :D

Emtherlia, ja det är superhärligt med mjuka skogsvägar! Asfalt är ju ett snabbare underlag men det sliter mer.

Trollunge, jag skulle gärna testa att gymma men det finns inget i närheten. :( Eller jo, ett litet läskigt gym i en källare där byns sportkillar tränar :crazy: Bara namnet är avskräckande - Pantera heter det :rofl: Så i så fall måste jag gå på gym i stan, det skulle väl funka i anslutning till skolan men jag kan ändå inte träna när jag vill, det är liksom 3 mil dit enkel resa och jag har ingen bil. Så det är lite halvknepigt.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Här är den tänka utmaningen:

bollutmaning_5188ebf3ddf2b31cdfe182cb.jpg


Jag har SJUKT stela, korta och tråkiga muskler på baksida lår. Mycket tack vare tusentals timmar i sadeln med lätt böjda knän. Det här dödar både baksida lår och jobbar med corestyrka.

Det är en av övningarna på coreboll.
Coreboll är SJUKT jobbigt, men instruktören är grym och variationen är fantastisk.
Jag dör lite varje gång hon säger att "Då sätter vi oss i skräddarställning på bollen".
I'm not there yet, vill jag lova.

Om ni googlar "alla kan träna" så hittar ni min corebollskompis, hon brukar lägga upp bilder på någon/några övningar varje tisdag. Det finns en kategori som heter "Dagens bolljävel".
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Haha joo, hungrig några ggr/dag ska man nog vara, men jag tror att jag är mer hungrig än så. Blir hungrig ett kort tag efter att jag ätit och måste kolla på klockan för att räkna ner till när jag får äta nästa mål, och då äter jag ändå nästan jämt var 3-4e timme. Känns lite lätt överdrivet. :p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Mm, jag kanske också får börja göra det, räkna själv alltså. Det känns aningens förvirrande annars måste jag säga!

kl
Nu drar jag iväg till gymmet, första styrketräningen på typ en månad! Är pepp! :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jaha, jag trodde du hade Friskis i närheten! Sen tycker jag att du ska prova att få till biffgymmet, de där idrottskillarna sköter antagligen sitt, men jag förstår om inte det känns så kul!

Blueberry - ska prova den nästa gång jag är på gymet!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jaha, nej det låter inte riktigt normalt jag hålla med om! Men jag tyckte det blev lite så för mig med r jag räknade kalorier, tror det var för att man tänkte på mat så mycket då!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag för 3 minuter sedan, sommarvärme!!:
20130507130442-83.254.253.131.jpg


Nu ska jag klä på mig och sticka ut och springa/gå:)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Åh jag åt också halloumi till lunch! Med ugnsrostade rotfrukter och couscous :)

Troll: Steeek ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 966
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 956
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 927
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp