Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just det förresten, gissa vem som glömde sina skor på gymmet idag? Vardagsskor, alltså? :angel: :banghead:

Eeeh, så det är bara att hoppas att de står kvar där jag lämnade dem när jag svänger förbi imorgon!
 
@Isituss najs! Då kan du ju typ lika som jag då, jag har kört i tre månader! :D så jäääkla roligt!

På allvar?? Vad kul! Vilken klubb kör du för? Tyvärr kan jag inte börja just nu, utan är där bara på några nybörjartillfällen. Har just nu inte tid, och efter studenten så vet jag inte ens var i landet jag kommer bo :( Känns visserligen spännande i sig, men vill ju kunna börja på riktigt! :P
 
@Mineur japp, grit strength körde jag en gång i veckan hela förra våren. Det höjde mitt resultat asmycket, var SÅ bra verkligen. Tyvärr tog de bort det passet som låg så jag kunde köra det jämt. :(

@Isituss japp! :D jag kör för royals, i Stockholm. :) ah, jag förstår. :( men det finns ju klubbar typ överallt numera. Har du kört lite nybörjartillfällen och fått grundläggande tips säger jag köp grejor och utehjul, träna, åk ev på bootcamp och börja kör på riktigt när du flyttat sedan? :D
 
@Trollunge aha, då förstår jag. :) låter bra då. Annars är ett tips att göra negativa. Typ hoppa upp och sänk dig så långsamt som möjligt, ställ dig på bänken och hoppa igen etc. :)
 
@Isituss japp! :D jag kör för royals, i Stockholm. :) ah, jag förstår. :( men det finns ju klubbar typ överallt numera. Har du kört lite nybörjartillfällen och fått grundläggande tips säger jag köp grejor och utehjul, träna, åk ev på bootcamp och börja kör på riktigt när du flyttat sedan? :D

Haha väntade mig inte att det skulle vara någon rollare här ska jag väl erkänna ^^ Ja alltså jag tror att jag ska önska mig grejor i studentpresent, och sen när jag landat någonstans i landet så ska jag börja köra i ett lag! :D
 
Det blev ingen pizza. Men väl kinamat (biff med bambuskott). Inte har jag motionerat idag heller. Så jävla beachig, not. MEN! Jag försöker lära mig att man inte måste äta 100% nyttigt eller träna varje dag, så jag tänker övertala mig själv med att vara nöjd ändå, att man inte behöver ha någon som helst ångest över vilodagar. Det går sådär.
 
Just det förresten, gissa vem som glömde sina skor på gymmet idag? Vardagsskor, alltså? :angel: :banghead:

Eeeh, så det är bara att hoppas att de står kvar där jag lämnade dem när jag svänger förbi imorgon!

haha tankspridd när du gick därifrån? :)

KL (för det ska man väl fortfarande skriva? ;))
Jag sprang intervaller 5km och körde mage och lår/rumpa och rygg idag och tränade på att stå på händer utan stöd.

En matfråga, någon som testat overnightoat? Har för mig att jag läst lite om det här i tråden. Vad kör ni för recept?
 
Nu har jag kollat på första avsnittet av Svett & Etikett på SVTflow, och jag säger bara :bow:
Vilken oerhört vettig kille dom hittat till det programmet! Han både ger inspiration och höjer varningens fingrar för ohälsosamma metoder.
 
Haha väntade mig inte att det skulle vara någon rollare här ska jag väl erkänna ^^ Ja alltså jag tror att jag ska önska mig grejor i studentpresent, och sen när jag landat någonstans i landet så ska jag börja köra i ett lag! :D

Det låter som en bra grej. Själv börjar jag vilja ha lite nya hjul. Nästan gratis. :angel:

@Mammas Förresten, får jag lov att fråga vad du har för alias? Har redan börjat klura på ett eget, men det står stilla :p

@Mammas Vart kommer katla från? Katlaloo Katlahey? Som i digeloo digeley (hur faan stavas skiten?) Blir ju lite folkkärt namn då:p

@Mammas Du borde vara en Katlakomb ;)

Katla kommer från Bröderna Lejonhjärta, min syster har kallat mig Katla länge för att hon tycker att jag påminner om Katla. :p Lol @Emtherlia men inte så skräckinjagande? :D @cili katlakomb var ju asbra, men jag tror jag bestämt mig för katlakalypsen nu. Bytt namn på insta och twitter så då är det för sent att ändra mig? :D
 
Snart är det dags för ny tråd!

Jag var på gymmet i går och gjorde mina rehabövningar. Det tog verkligen emot innan jag satte igång, men när jag väl hade gjort första övningen var det rätt lugnt. Men jobbigt som fan!

Och så var det infoträff inför träningsresan. Så peppigt!
Det är bara tre veckor kvar innan jag är där :D
 
Hade tänkt köra ben på FM men kom på att jag måste gräva lite i lotten, så pillar lite där nu, sover och kör sen ben innan jobbet. Hade tänkt hinna köpa en cyklsadel också, men hinner nog inte. Får stå till och från jobbet istället. :D
 
Igår blev det ridning :) Tävlar nästa vecka så vi försöker träna lite extra. Hästen var duktig och vi båda var svetta efteråt :D Efter jobbet idag tänkte jag dra ut på en löprunda innan det blir middag :) Någon av dagarna under helgen ska jag hänga med min svåger på den där 9 km rundan igen tänkte jag! Han är så snäll som orkar ha med mig ut. Han springer ju rätt mycket snabbare än mig ;)
 
Längesen jag skrev här nu! Typ i januari ;)
Jag har trappat upp min träning nu och rider 4-5 hästar om dagen samt springer på kvällen. Har träffat en tjej som tävlar i löpning 200-400 m samt längre lopp i terräng. Hon plågar mig med intervaller och styrketräning och löpning ;) Jobbigt som fan att träna med henne men kul att ha sällskap =) Förhoppningsvis kan man se resultatet till sommaren =)
 
Ibland är det bra att gå en runda som man vet hur lång den är, särskilt när endomondo tycker att jag gått en km redan efter 5 min, så jäkla snabbt går jag inte! Hur kan det bli så fel när gpsen står som grön hela tiden?

Aja, tur att man kan ändra i efterhand :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 843
Senast: pepp
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 125
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 497
Senast: Madalitso
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 445
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp