Bukefalos 28 år!

Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min snabbfrukost att ta med mig på vägen är en smoothie. Vi har en sådan där smoothiemaskin där "koppen" man blandar i är densamma som man dricker ur, så det är bara att mixa ihop, byta lock från det med knivar till det med öppning för munnen, och kasta sig iväg till jobbet! Rekommenderar varmt at investera i en sådan (julklapp? :D) ifall du inte har en redan!

Smoothies går ju sedan att variera i evighet, men jag brukar köra div frysta bär, en banan, en klick yoghurt/keso/kvarg, en msk chiafrön, 0.5 dl mjölk och så havregryn samt en halv skopa proteinpulver om jag känner mig extra hungrig, om jag inte har ett kokt ägg, eller om jag behöver hålla mig mätt extra länge.



Jag kokar 5 ägg varje söndag kväll så har jag till hela veckans frukostar sedan. De håller jättebra i kylen (oskalade förstås) och underlättar rutinen något enormt!


Herregud, jag läste först "Lunchtime nu, Rå kycklingfilé med lite grönsaker..." :wtf:

Smoothies är något jag funderat på för det är ju enkelt att ta med :)
Behöver inspo till olika varianter bara. Och en Smoothiemaskin :D
 
Smoothies är något jag funderat på för det är ju enkelt att ta med :)
Behöver inspo till olika varianter bara. Och en Smoothiemaskin :D
Ja verkligen! Då tycker jag att du skriver till Tomten och ber om en sådan maskin i julklapp! Själv är jag inte superpetig med att det ska vara varierat, men ibland när vi känner oss riktigt wild and crazy byter vi från blåbär till hallon till exempel...:eek::nailbiting::wtf: Det är ungefär så häftigt det blir hos oss, men det finns ju massor v recept och idéer att inspireras av på t.ex. Pinterest! :)
 
Ja verkligen! Då tycker jag att du skriver till Tomten och ber om en sådan maskin i julklapp! Själv är jag inte superpetig med att det ska vara varierat, men ibland när vi känner oss riktigt wild and crazy byter vi från blåbär till hallon till exempel...:eek::nailbiting::wtf: Det är ungefär så häftigt det blir hos oss, men det finns ju massor v recept och idéer att inspireras av på t.ex. Pinterest! :)

Såg en som kostade typ 250 kr så jag kanske inte orkar vänta på tomten :D

Tror det kan vara smart att köpa proteinpulver att ha i också. Aldrig använt mig av det så det blir något nytt.
 
Såg en som kostade typ 250 kr så jag kanske inte orkar vänta på tomten :D

Tror det kan vara smart att köpa proteinpulver att ha i också. Aldrig använt mig av det så det blir något nytt.
Jomen de jag tipsade om till Zassoo ska inte vara så dyra tror jag, runt 250-300 kr skulle jag gissa. Proteinpulver är definitivt en bra ingrediens - till och med jag som tidigare vägrat allt vad pulver heter (på sant tjurigt femåringssätt) har i en halv skopa vasslepulver (utan smak) och tycker inte att det märks alls!
 
Jomen de jag tipsade om till Zassoo ska inte vara så dyra tror jag, runt 250-300 kr skulle jag gissa. Proteinpulver är definitivt en bra ingrediens - till och med jag som tidigare vägrat allt vad pulver heter (på sant tjurigt femåringssätt) har i en halv skopa vasslepulver (utan smak) och tycker inte att det märks alls!

Ja det var inte dyra alls :)

Jag har också varit pulvermotståndare. Eller det beror väl egentligen mest på att jag inte ansett att jag behöver det då jag inte tränar varje dag. Men som jag fattat det så hjälper det till att hålla sig mer mätt då man får i sig protein.
 
Vad äter ni till frukost?
Jag hinner aldrig äta hemma innan jobbet utan tar med mig ett par smörgåsar eller knäckebröd som jag äter vid skrivbordet. Känner att det inte är världens bästa frukost kanske.
Har ni tips? Ska vara lättvindigt att både laga till och ta med (gröt funkar alltså inte). Ska vara hyffsat nyttigt och såklart mättande. Blir det för krångligt så kommer jag fortsätta med smörgås och knäckebröd :p

Jag käkar gröt på morgonen på jobb (jobbar natt, så runt kl 4-5 käkar jag frukost, käkar inget under natten). Hemma käkar jag oftast gröt och emellanåt fil med musli för att variera lite.

Tidigare tips om ägg och overnight oats är bra tips! :up:

Smart med gröten! Får köpa proteinpulver också prova din variant :D

Behöver du mer protein i din kost?

@aiquen Jag bor ju i Göteborg nu och här blir jag ganska hånad, ganska ofta, för min dialekt :p
Jobbar dock väldigt nära 5 andra smålänningar, vilket är gött. :D

Prova att vara skåning 2år i Norrland.. :meh: :p
(Eller att var skåning utanför Skåne överhuvudtaget.. typ :meh:)
 
Ponny och jag har ridit ut lite mer än en timme idag. Bortsett från oförklarligt spöke i buske som skrämde häst i sken vid ett tillfälle, så gick det bra. Har erbjudit en stallkompis att ta med henne på träning på fredag nu när jag blir borta över natten, egentligen hatar jag att låna ut henne, men jag hoppas nästan hon kan det (beror på om hennes bror hinner sluta skolan innan träningen, så han kan ta deras egen häst), för två vilodagar på rad är nog inte vad hon behöver just nu.

Dessutom valde bilskrället att döden dö precis när jag skulle svänga upp vid stallet. Lyckades få igång den igen, men kom inte långt, så nu står den om möjligt ännu sämre till än vad den gjorde från början. Nu när jag verkligen måste ha bil, det finns inte en chans i världen att jag ska kunna åka kollektivt till jobbet (det går inga bussar dit, och om det hade gjort det går det inga bussar på de tiderna, livet på landet :meh:). Min bil är från före Kristus, jag har bara väntat på det här och det var en av anledningarna till att jag var så anti att ha kollektiva stallpass. Kvällarna går ju alltid att ordna med att låna en bil, men mornarna är ju rätt körda om min inte startar. Alltså, varför just nu?
 
Ja det var inte dyra alls :)

Jag har också varit pulvermotståndare. Eller det beror väl egentligen mest på att jag inte ansett att jag behöver det då jag inte tränar varje dag. Men som jag fattat det så hjälper det till att hålla sig mer mätt då man får i sig protein.
Jamen precis. Jag är fullt medveten om debatten gällande protein i allmänhet och pulver i synnerhet, men väljer att lägga till proteinpulver ett par dagar i veckan just för att hålla mig mätt längre. Och så äter jag rätt dåligt (dåligt som i små portioner) så jag kommer sällan upp i de där 44 grammen protein som min PT räknade ut att jag behövde. Jag vet att det är en debatterad genväg, men för mig känns det som en bra genväg!
 
Fy vad segt @Kiwifrukt! Jag håller tummarna för dig och din bil, så jäkla trist att det ska hända just nu när du verkade ha så bra flyt på allt!
 
Jag känner mig lite bättre och tänkte bege mig till Ladies Lifting som planerat. Inser att mycket av måendet förmodligen kommer sig av dålig sömn som jag tyvärr haft gott om på senaste - känner mig helt sänkt under dagarna men kan inte sova när det väl blir dags. Ska i alla fall jobba hemifrån imorgon vilket innebär att jag kan sova till 8.45 om jag så vill (och jobba i pyjamas :p), så jag satsar på att ta igen lite sömn i natt! Orkar inte ännu en zombie-dag som denna...
 
Fy vad segt @Kiwifrukt! Jag håller tummarna för dig och din bil, så jäkla trist att det ska hända just nu när du verkade ha så bra flyt på allt!

Tack! Det kan behövas. Tur i oturen att jag ska iväg på den här utbildningen nu torsdag-fredag, och att den andra tjejen ska köra (var bestämt innan), och sen är båda mina föräldrar lediga i helgen så jag kan alltid låna en bil då. Mamma jobbar dessutom eftermiddag både måndag och tisdag, så worst case scenario så kan hon köra in mig till jobbet, och sen får pappa hämta mig och följa med till stallet efteråt, men det är ju inte hållbart i längden på långa vägar.
 
För övrigt har två personer redan hunnit ringa och fråga varför min bil står som den gör. Tack för uppmärksamheten, bilusling. :cautious:
 
Hmmm... Vi bodde i Sliema och tyckte mycket om det, så ska ni inte bo där så rekommenderar jag ändå att åka över nån kväll och dag sådär! Sedan var största misstaget vi gjorde att åka på en båttur (Captain Morgan, Round Malta) som var 8 timmar lång - men där det visade sig att man spenderade 6 av timmarna på båten vilket inte var särskilt skoj då man inte kunde höra guiden och alla säten var obekväma... Så dubbelkolla alla turer innan ni bokar något - vi hade förväntat oss att få kliva av och utforska mycket mer! Blue Lagoon är dock oerhört värt att ses, så ni borde verkligen försöka ta er dit! Gozo hann vi dessvärre inte med (var där på bröllop så mycket tid gick åt det) men det ska vara något alldeles extra, en av många anledningar att vi vill tillbaka!

Tack för dina tips! Vi har haft en väldigt skön vecka här. :) Sista kvällen på hotellet nu. Skriver en längre recension i resetråden med tips om ni ska tillbaka hit. :)
 
På väg hem efter rocket vinyasa - kul klass! :) 90 minuter lång, mycket fokus på att göra det som känns bäst för en själv och vara lekfull. Många väldigt utmanande positioner, en hel del armbalanser och så fick vi hjälpa varandra två och två att öva på att hoppa mjukt från down dog till forward fold. Kul att testa lite mer avancerade grejer och även om jag var långt ifrån att klara vissa positioner så gick det bättre än vad jag trodde. Jag tror verkligen det är nyttigt för mig att våga testa, våga "misslyckas" och vara lite modig.

För övrigt har träningsvärken nyss släppt från lördagen, men jag lär få ny från ikväll :p
 
Fy vad glad jag är att jag kunde pallra mig iväg till passet i alla fall! Kände mig helt färdig när arbetsdagen var slut, men en mysig skymningspromenad (älskar vinterskymning!) från kontoret till gymmet med en varm choklad (jättebra pre-workout snack, jag vet! :o) i handen var allt som behövdes för att väcka gnistan till liv igen. Väl där så var det bara jag och en annan tjej anmälda, och vi hade båda tränat rätt mycket styrka innan, så PT:n hade satt ihop ett lite mer avancerat pass som var utmanande men jättebra! Sååå kul det känns att vara igång lite på riktigt igen! :bump:
 
Jag är för övrigt mycket peppad att komma igång igen! Allt föll pga förkylning före resan och under resan, ja det är totalt förfall nu. Har nu ont i halsen igen så vi får väl se vart det bär hän. Men sambon är med på tåget att äta mycket hälsosammare vilket könns roligare och smidigare än att göra det själv. Det är trots allt i kosten mycket sitter.

På den mer abstrakta sidan med välmående så ser jag fram emot att bo på landet så himla mycket. Vill yoga framför öppen brasa och nästa år ute i trädgården. Få mer vardagsmotion. Ändra min arbetssituation till det mindre stressiga. Läste en artikel om utmattningssyndrom nyligen och blev glad att jag upptäckt tecken i tid. Som att inte kunna ha på radio i bilen. Det hade jag inte på flera månader men har nu börjat igen. Det var ett enormt stressmoment för bara ett litet tag sedan. Nu vill jag må bra och njuta lite mer av livet. :up:
 
Tjenare vad min rumpa redan berättar att den fick jobba igår - och det var ju bara igår eftermiddag jag körde vilket innebär att ben och rumpa kommer vråla mer och mer och meeeer för varje timme som går nu :o

Tydligen jobbade jag på lite extra igår, får se hur vettigt dagens pass blir sen då :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
74 362
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
71 161
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp