Bildtråd nr 8!

Tack @nexxa !
Det är verkligen sant, jag känner inte igen mig själv alls på vissa bilder, det blir en helt annan person när det inte är selfies eller när jag ser mig själv i spegeln. Jag stör mig mest på asymmetrin i mitt ansikte men det är väl en vanesak :p
Jag säger också som @nexxa: Var glad över asymmetrin! Alla är vi lite asymmetriska i ansiktet. Jag provade för några månader sedan att klippa ihop mina högra resp. vänstra ansiktshalvor för att få ett helt symmetriskt ansikte. Ehm, ja, se själv:

img_1177_5363e3cae087c372acc160c4.jpg
 
Hahah åh @LindgrenV tack för demonstrationen! Ett kex förvandlades till... en helt annan person ;)
Jag antar att man "ska" vara lite asymmetrisk, det är bara vissa grejer jag stör mig på, typ mitt ena ögonbryn och öga som säckar ihop av ngn anledning (en gång fick jag dock faktiskt ett ragg som sa "jag har alltid tyckt att du är sexig när du gör den där grejen med ögonbrynet" HAHA, somatt det var meningen ) och min mun som inte är "perfekt" formad. Men WTF. Finns viktigare saker i livet ;)


Du är btw lik en skådespelerska som jag nu inte kommer på namnet på, störigt. Men vacker som ena tavvla är du! (västgötskt djungelordspråk).
 
Hahah åh @LindgrenV tack för demonstrationen! Ett kex förvandlades till... en helt annan person ;)
Jag antar att man "ska" vara lite asymmetrisk, det är bara vissa grejer jag stör mig på, typ mitt ena ögonbryn och öga som säckar ihop av ngn anledning (en gång fick jag dock faktiskt ett ragg som sa "jag har alltid tyckt att du är sexig när du gör den där grejen med ögonbrynet" HAHA, somatt det var meningen ) och min mun som inte är "perfekt" formad. Men WTF. Finns viktigare saker i livet ;)


Du är btw lik en skådespelerska som jag nu inte kommer på namnet på, störigt. Men vacker som ena tavvla är du! (västgötskt djungelordspråk).

Jag är extremt asymmetrisk, dels från födseln sen har diverse skador bidragit (översprungen av en häst, biten av en hund osv :p ) Alla är mer eller mindre asymmetriska, en helt symmetrisk person ser sällan intressant ut. Det är en myt att modeller ska vara det. Numera söker man efter folk med speciella drag, gärna nåt som "stör" assymetrin och skapar spänning i utseendet
 
Just badat, blött hår, osminkad. Tillhörande fräknar

10483337_330089677144446_1889360004_n.jpg

Hade jag sett ut så utan smink hade jag lagt ner sminkeriet! Dina fransar ser typ ut som mina med maskara.
Mina bryn blir inte så bra ens med smink. Jag är inte begåvad med hår runt ögonpartiet. ;)

KL
Ang assymetrin så är ju alla assymetriska. Jag är väldigt assymetrisk. Mina ögon och ögonbryn sitter inte på samma höjd på båda ansiktshalvor, kindbenen är olika, läpparna olika och näsan är sned och knölig efter att ha brutits 2 ggr.

Jag såg någon gång då jag provade solbrillor hur sned näsan var och trodde det var något nytt. Sen blev det en besatthet. Jag började kolla operation och tänkte på det där ett par dagar hysteriskt. Efter det såg jag några kort från många år tillbaks och insåg att näsan var så sned redan då.
Hade inte folk stannat, skrattat och pekat förr borde de ju inte börja nu.. Så den får vara som den är. Och jag mår ok ändå. ;)
 
Hade jag sett ut så utan smink hade jag lagt ner sminkeriet! Dina fransar ser typ ut som mina med maskara.
Mina bryn blir inte så bra ens med smink. Jag är inte begåvad med hår runt ögonpartiet. ;)

KL
Ang assymetrin så är ju alla assymetriska. Jag är väldigt assymetrisk. Mina ögon och ögonbryn sitter inte på samma höjd på båda ansiktshalvor, kindbenen är olika, läpparna olika och näsan är sned och knölig efter att ha brutits 2 ggr.

Jag såg någon gång då jag provade solbrillor hur sned näsan var och trodde det var något nytt. Sen blev det en besatthet. Jag började kolla operation och tänkte på det där ett par dagar hysteriskt. Efter det såg jag några kort från många år tillbaks och insåg att näsan var så sned redan då.
Hade inte folk stannat, skrattat och pekat förr borde de ju inte börja nu.. Så den får vara som den är. Och jag mår ok ändå. ;)

Fransarna och brynen är dock färgade. Jag har kämpat flera år nu med att få brynen att växa ut efter en längre period av noppande, de är fortfarande inte helt täta så jag fyller i lite när jag sminkar mig men jag har goda förhoppningar om återväxt ;)
 
Hahah åh @LindgrenV tack för demonstrationen! Ett kex förvandlades till... en helt annan person ;)
Jag antar att man "ska" vara lite asymmetrisk, det är bara vissa grejer jag stör mig på, typ mitt ena ögonbryn och öga som säckar ihop av ngn anledning (en gång fick jag dock faktiskt ett ragg som sa "jag har alltid tyckt att du är sexig när du gör den där grejen med ögonbrynet" HAHA, somatt det var meningen ) och min mun som inte är "perfekt" formad. Men WTF. Finns viktigare saker i livet ;)


Du är btw lik en skådespelerska som jag nu inte kommer på namnet på, störigt. Men vacker som ena tavvla är du! (västgötskt djungelordspråk).
Haha varsågod! :D Jag är ännu med asymmetrisk i och med att jag har ett (väldigt) snett käkben. Men vad tusan - jag ser det som ett sätt att kunna variera mig. Tar jag kort snett framifrån från ena hållet ser jag ut att ha väldigt markerade kindben och rak näsa, vänder jag mig åt andra hållet har jag en mer konkav näsrygg och tydligare ögonbåge. Roligare så ju! Jag tror dessutom att det är väldigt vanligt med ett öga som "säckar ihop". Jag har också ett ögonlock som bara hänger och slänger, samma hos flera av mina vänner. Det är vanligt och "så det ska va". Tror det har med hjärnhalvorna att göra.

Och tack gulle du! Nu blev jag sjukt nyfiken på vem :D
 
Fransarna och brynen är dock färgade. Jag har kämpat flera år nu med att få brynen att växa ut efter en längre period av noppande, de är fortfarande inte helt täta så jag fyller i lite när jag sminkar mig men jag har goda förhoppningar om återväxt ;)

Ja, det ser jag väl att de är. ;)
Det brukar jag försöka hålla mina med. Men har man små fjun till fransar och bryn blir det inte riktigt som de med mer.

Mina är dels sönderplockade. Men de har fått försöka växa till sig under ganska många år nu - utan större resultat. Känner mig som en Alien. :P

Du inspirerade iaf till att färga mina 3 strån nu. Mycket bra!
 
För att runda av symmetridiskussionen (håller med er allihop) kan jag ju slänga in en bild på en fellow eyebrow sistah, Michaela Forni. Eyebrows are sisters, not twins :D

2012811951379130744669_sbig.jpg

Jag tycker hon är skitsnygg, jämna ögonbryn eller inte!
 
Hahahha! Fresh @LindgrenV !!!

Blev fotad till bloggen av min proffsiga fotograf-kompis. Kvalitén på bilderna är försämrade pga fick göra dem mindre för sidan knorrade....

skog1.jpg

skog5.jpg


Bonusbild :D:p
puss2.jpg
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 226
Senast: Cattis_E
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
62 63 64
Svar
1 266
· Visningar
48 275
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 738
Senast: Valle
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Mindre kombi?
  • Bärstol
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp