Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Wow vilken skillnad det blivit på er :love: Kommer ihåg diskussionerna från tidigare kring din häst och ja det ser ut som att tränarbyte verkligen har gjort sitt. Bra jobbat, vilken skillnad på överlinjen och hästen ser så nöjd ut !
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

det ÄR skillnad på oss!! och ja han är väldigt nöjd. :) det har tagit till nu att bygga om, bygga rätt, lägga en stor portion grundridning helt från början. så nuuu börjar det hända grejor. shit vad vi utvecklas!! det är så roligt. :) det är sista månaderna nu som vi varit färdiga fysiskt sett sytt börja utbilda vidare och bygga upp oss. det tagit sin tid att på ett snällt sätt lägga om hela utbildningen och kroppen på en så felriden häst. och ja det startade långt innan jag köpte honom, jag fortsatte åt helt fel håll. Men nu ser han ut som en häst och han känns som en häst att rida! :love:

jag är evigt tacksam att jag la ut filmen här så ni kunde rädda en vilsen nybörjare och hennes ledsna häst till en bättre och roligare värld att rida i!!! :bow:
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Underbart att få se en sån fin utveckling. Sug åt dig utav alla positiva kommentarer och jobba vidare åt samma håll. Han är kanonfin!
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Jättekul att se er utveckling! :bow:

tack :bump:

Underbart att få se en sån fin utveckling. Sug åt dig utav alla positiva kommentarer och jobba vidare åt samma håll. Han är kanonfin!

tack! jag suger åt mig som en svamp :D det är så roligt för folk jag inte har en aning om vilka de är kommer fram till mig efter träning eller när jag rider själv och berömmer vår utveckling. det är sjukt roligt. just att de kommer fram helt på eget bevåg. han börjar bli så maffig att rida så man blir lite stolt :p
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

ot, men det hade varit intressant att se din hästs överlinje nu och jämföra med hur den var innan, ser åtminstone ut på bilderna nu som att han kommit upp mer ryggen mer och blivit lite mindre svängd :).

ser verkligen super fin ut ^_^ mer häst av honom :p
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

stillastående är det inte så stor skillnad, han gillar att stå säckigt ;) men det både syns och känns i rörelse att han kan komma upp betydligt mer med ryggen och han kan stretcha den mer. känns jätteväl! förr satt jag liksom ovanpå och kunde inte komma ner i sadeln. idag lyfter han sadeln och det blir liksom schwung i ryggen. den lever :p han går helt enkelt att rida på ett helt annat sätt.
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Men oj vad roligt att se vilket jobb du gjort !
Cred att du skriver som du skriver dessutom ! Du var ju lite hmm ... Arg när jag kommenterade vill jag minnas ;) går ju inte att tro det är samma häst nu ju !
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

jag var väl egentligen inte arg. utan ett försök att slå sig fri skuldkänslorna man fick när ljuset började gå upp för en att man blivit "lurad" till ett ridsätt och träningsupplägg som inte är bra, som kommer ha ihjäl min stackars häst. Men det är ju väldigt lätt att gå på niten när man inte har någon ridkunskap och folk i trakten man ser upp till säger att tränaren är suverän. dessutom om man har en häst som alla tidigare ägare gett upp med för att ingen lyckas knäcka koden för att få honom att fungera är det väl ännu lättare att tro att tränaren har rätt när hon säger att detta är sättet att slå igenom med honom. man är okunnig och dum som litar på folk fast magkänslan säger emot. Men man har ingen annan att vända sig till förutom de som ska vara duktiga.

kommer aldrig i mitt liv byta bort min nuvarande tränare. hon har så positiv inställning och så sunda metoder för oss att kunna utvecklas. hon är guld värd verkligen!! hon har räddat livet på oss, tillsammans med er som fick mig att förstå att fd tränarens väg var katastrof! idag har jag en häst som älskar att jobba och gör allt för mig. bättre häst kunde jag inte hitta. just nu känns det som att vi har alla möjligheter i världen att lyckas med allt. den känslan ger han mig i ridningen. även om jag vet att vi båda är starkt begränsade ;) men känslan stoppar inte vid himlen än :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Jag har ju missat hur det såg ut innan, så nu blir jag jätte nyfiken:angel:
Kan du inte lägga ut en bild från förr?
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

har inga bilder. bara film och den vill jag inte se själv så jag lägger inte ut den. tyvärr. Du får ta mig på orden att det var en spänd häst som var låst i hela kroppen och som tränaren vill ska rida ridas på ett hårt sätt och jagas.. Inge trevligt alls! hästen gick ur balans hela tiden och skulle bändas hit och dit. enligt tränaren skulle han lossas på det här sättet. han hade problem med bogar och rygg så detta skulle vara komplement till et'ns jobb. Men nej det blev inte bra alls..
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

kl

Så nöjd med mina små djur idag. Var jättefina båda två :love:

54d86d1452b611e2bdc622000a1fb844_7.jpg


8736f8c052b611e290d222000a9e0851_7.jpg
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Cred ! Återigen ! Och stor kram och grattis till er ! Verkligen otroligt roligt att få höra och se hur det lyft för er !
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

KL, Vi kämpar vidare vi. Det ena pissvädret avlöser det andra och det är svårt att få till någon kvalitet i träningen. när man ena dagen får traggla i pissregn och nästa dag i full storm. Nästa vecka börjar iallafall dressyrträningen igen och det ska bli superkul att komma vidare :-) Bara att härda ut nu för om 2mån är det ju vår!

skarmavbild_2012-12-30_kl_162018_50e06618e087c35c65b791d6.png


Ska%25CC%2588rmavbild%25202012-12-31%2520kl.%252009.14.42.png


Ska%25CC%2588rmavbild%25202012-12-31%2520kl.%252009.18.06.png
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Här händer det grejor ser jag:) Jag antar att du rider för samma tränare som sist vi pratade, jag har inte varit inloggad på ungefär 100 år....
Kul att både se och höra att du är så nöjd och framförallt att hästen är nöjd! Då ses vi på tävlingarna till sommaren, Jag ska bara rida igång klumpen först:laugh:
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

ja jag rider fortfarande för T. kommer inte byta bort henne för nått i världen :) tack för tipset!!!!

Haha du jag ska lägga mig rida under lite press och nervositet först, för det funkar bevisligen inte ;) hur går det för er? tränar du nått för T när hon är hos er?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
867
Svar
176
· Visningar
13 438
Senast: settis
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 138
Senast: corzette
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 836
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp