Bukefalos 28 år!

C'mon let's twist again (Ulvlek)

Njae, jag tror den elaka @Mackapären helt enkelt inte redovisar vem som dog iom att döda ändå får teoria. ;)
Fast nja, det blir ju uppenbart vem som inte röstar?
Döda spelare är inte begränsade till att spöka, de får fortsätta skriva teorier precis som innan döden. Detta innebär dock att de fortfarande omfattas av hintningsförbudet, dvs alla uttalanden måste bygga på information från lektråden. Tänk också på att aldrig anta att någon dött i lynch innan LL meddelat detta, det kan hända saker i det fördolda som påverkar. Ett uttalande i stil med “Hejja goda” innan din roll avslöjats i tråden kommer betraktas som ett grovt brott mot hintningsförbudet.
Det står bara att de får fortsätta skriva teorier, inte att de ska rösta. Och det står "innan LL meddelat detta" (vem som dött i lynch).
 
Fast nja, det blir ju uppenbart vem som inte röstar?

Det står bara att de får fortsätta skriva teorier, inte att de ska rösta. Och det står "innan LL meddelat detta" (vem som dött i lynch).
Håller med dig här, det står att döda får fortsätta teoria. Det står inget om att den får rösta men att rösten inte räknas.
 
Förlåt. Fick en chockartat nyhet av grannen ikväll som jag gick och tänkte på ikväll och sen tog jag in hästarna och kom precis innanför dörren typ. Hade helt förträngt leken. Återkommer med en röst.
 
Om det inte meddelas vem som dör, då kan vi ju lyncha samma person gång på gång? Evighetslek? :cautious: vore begripligt om LL inte meddelade rollen, men att inte ens berätta vem fattar jag inte hur det skulle funka? Nä, tror på BM.
 
Om det inte meddelas vem som dör, då kan vi ju lyncha samma person gång på gång? Evighetslek? :cautious: vore begripligt om LL inte meddelade rollen, men att inte ens berätta vem fattar jag inte hur det skulle funka? Nä, tror på BM.
Det kanske är därför alla får fortsätta teoria 🤷‍♀️

Jag tror också på BM
 
Det kanske är därför alla får fortsätta teoria 🤷‍♀️

Jag tror också på BM
Jo fast om personen som lynchades idag, även blir käk inatt och lynchas imorgon så kommer ju leken aldrig framåt för samma person dödas fast den redan är död?

BM lär ju ligga illa till inatt i så fall.
 
Jo fast om personen som lynchades idag, även blir käk inatt och lynchas imorgon så kommer ju leken aldrig framåt för samma person dödas fast den redan är död?

BM lär ju ligga illa till inatt i så fall.
Jo men hur ska ulvarna veta vem som är BM om inte nån av de(n) andra potentiella är ulv?
 
Jo fast om personen som lynchades idag, även blir käk inatt och lynchas imorgon så kommer ju leken aldrig framåt för samma person dödas fast den redan är död?

BM lär ju ligga illa till inatt i så fall.

Jo men hur ska ulvarna veta vem som är BM om inte nån av de(n) andra potentiella är ulv?
Jag tänker också på den där ulven i fårakläder - vi vet inte ens vilka det stod mellan? Eller, ulvarna kanske vet lite mer men inte säkert att de ser hela bilden heller. Hoppas jag.
 
Jag tänker också på den där ulven i fårakläder - vi vet inte ens vilka det stod mellan? Eller, ulvarna kanske vet lite mer men inte säkert att de ser hela bilden heller. Hoppas jag.
Men hur menar du att det ska funka om det inte meddelas vem som dör? Alltså så vi inte lynchar samma personer gång på gång? Tvivlar på att LL vill ha leken igång en månad...
 
Jag tänker också på den där ulven i fårakläder - vi vet inte ens vilka det stod mellan? Eller, ulvarna kanske vet lite mer men inte säkert att de ser hela bilden heller. Hoppas jag.
Håller med @Niyama här. Ingen annan än BM kan väl stoppa en lynch som faktiskt var det som hände
 
Men hur menar du att det ska funka om det inte meddelas vem som dör? Alltså så vi inte lynchar samma personer gång på gång? Tvivlar på att LL vill ha leken igång en månad...

Håller med @Niyama här. Ingen annan än BM kan väl stoppa en lynch som faktiskt var det som hände
Jag kan absolut hålla med om att det är troligast men jag håller det inte för osannolikt att LL har nån tanke med detta som vi inte känner till ännu, vi kanske får resultatet efter natt-dl tex? Jag menar, tror ni på riktigt att "twisten" består i att döda får teoria?!? Jag tror det är något vi inte känner till ännu.

Men sure, ponera att BM stoppat lynch, då vet vi ändå inte riktigt om det stod mellan 2 eller 3 spelare iom ulv i f-kläder.
 
Jag kan absolut hålla med om att det är troligast men jag håller det inte för osannolikt att LL har nån tanke med detta som vi inte känner till ännu, vi kanske får resultatet efter natt-dl tex? Jag menar, tror ni på riktigt att "twisten" består i att döda får teoria?!? Jag tror det är något vi inte känner till ännu.

Men sure, ponera att BM stoppat lynch, då vet vi ändå inte riktigt om det stod mellan 2 eller 3 spelare iom ulv i f-kläder.
Nä tror twisten i så fall består i att döda får teoria men att man inte vet den dödas roll. Ditt alternativ är ju möjligt men förstår inte praktiskt hur problemet jag tog upp ska lösas då?
 
Lägger tanken att LL inte redovisar vem som dött åt sidan.


Säg då att BM har stoppat lynchen.
Cirkus och qitis hade 3 röster var Harrysen hade 2. Ulven i fårakläder har lagt en ogiltig röst i tråden som kan vara bland dessa röster.
Någon nämnde att vi kanske inte ska riskera att spela lyan i händerna, vilket jag kan hålla med om. Samtidigt misstänker jag att de har lättare att gissa då de kan ha mer info än oss. Det är alltid en balansgång... sånjag väljer att fundera öppet och hoppas att det kan hjälpa mer än stjälpa.

I och med att det är DL1 så tänker jag att det troligast är så att BM har meddelar LL att "om jag riskerar att ryka så vill jag stoppa lynchen".
Om q vore BM så borde cirkus ha rykt eftersom BM har utalagsröst.
Jag finner det troligare att det blivit lottning och lotten hamnade på BM. Vilket då bör vara cirkus enligt min teori (med q som BM hade cirkus åkt ut). Brasklapp nr 1 är att en av de andra rösterna på cirkus kan ha varit lagd av fårulven och då kan det ha blivit stoppad lynch även med Q som BM.
Nästa brasklapp då att LenaH har rätt och vi inte får veta vem som åkt ut.

Jag skulle gärna se att @qitis svarade på LenaHs fråga om varför q ändrade röst till cirkus istället för harrysen som hade två röster tidigare.
Det känns skumt i mina ögon. Som om Q vore i lyan och visste att det inte skulle ha räddat henne eftersom hennes kollega lagt en dold röst på Harrysen. Samtidigt är det ngt som en god q skulle kunna göra för att se vilka som reagerar.
 
Okej. Jag lutar åt att LenaHs tanke nog kan stämma då.
Det brukat ju annars formuleras i stil med "natten förflöt lugnt", om en skyddad väljs.

Jag känner att jag behöver fundera ordentligt på det här.

Men först ska jag sova eftersom jag jobbat natt.
 
Okej. Jag lutar åt att LenaHs tanke nog kan stämma då.
Det brukat ju annars formuleras i stil med "natten förflöt lugnt", om en skyddad väljs.

Jag känner att jag behöver fundera ordentligt på det här.

Men först ska jag sova eftersom jag jobbat natt.
Jag tror också det är så att vi inte kommer veta om nån är död eller inte, inte ens en själv. Mycket twistat men vem är förvånad ?🤷‍♀️
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 448
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 036
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 766
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 367
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp