Bukefalos 28 år!

Det olycksaliga tivolit. (Ulvlek)

jag tolkar det också som att den ingår i lyan,men att ingen särkild ulv har förmågan knuten till sig? utan att så långe någon ulv är i livet kan den förmågan utnyttjas?
Jo, men jag tänkte att P kanske ville förtydliga att rollen var med inne i lyan när hon skrev det hon skrev.
"det är alltså någon av ligisterna" tolkar jag som att rollen är "en ligist" = med i lyan och inte utanför. Men det kan tolkas som "vilken som helst av ligisterna"

Inväntar svar/förtydligande från LL.
 
Jo, men jag tänkte att P kanske ville förtydliga att rollen var med inne i lyan när hon skrev det hon skrev.
"det är alltså någon av ligisterna" tolkar jag som att rollen är "en ligist" = med i lyan och inte utanför. Men det kan tolkas som "vilken som helst av ligisterna"

Inväntar svar/förtydligande från LL.
ja jag tycker att din tolkning av det låter vettigt. som det stod från början tycker jag det verkade vara en av de onda som specifikt har förmågan och att kanske var LLs avsikt bara att fötydliga just det det du är inne på att den ingår i lyan och inte är utanför
 
Oj, spännande med DL redan samma kväll :)

Då passar jag på att meddela att om jag lever imorgon kommer jag vara väldans oaktiv då jag är funktionär på tävlingar hela dagen :)
 
Fortydligande. Denna roll:
Tivolidirektoren - En av de uttrakade ligisterna har hoga kontakter och kan darfor andra nagans rost vid lynchining.
Det ar alltsa nagan av de befintliga ligisterna. Inte en extra roll som sadan om ni forstar vad jag menar.

Nu ska ocksa alla roller vara utskickade.

Är det kanske trolleri du menar? Att en ulv även är trollkarl och kan tvinga någon att rösta så som hen vill?
 
Okej, ger mig på matematiken direkt idag :p

11 deltagare
1/3=3,66
Alltså troligast 3-4 onda
2 goda specialroller
Det ger 7-8 bybor

Det är min gissning i alla fall :)
Inga knepiga specialroller, men ulvarna kan varje dag göra att en röst inte räknas, och det tycker jag är ett ganska kraftfullt vapen, medan goda har en ängel och en "halv siare" (varannan natt). Det gör att jag hoppas att det är tre och inte fyra onda.
hm alltså hur har du det med matten idag :p
7-.8 bybor? + 2 goda specialroller+ 3-4 onda ??
så många är vi inte i leken tror jag:confused:
 
Det ar en speciell ligist som har formagan att andra en rost. Antingen lagga den pa nagan annan eller gora en rost ogjord.
De andra ligisterna vet vem denne ar. Nar denna blir lynchad forsvinner ocksa detta alternativ att kunna andra nagans rost.
Det blir alltsa inte en dubbelrost, utan den andras.
Sa om Pois rostar pa pois, och denna ligist andrar det till pois rostar pa valle. Sa forsvinner rosten pa pois och blir ersatt med en rost pa valle.
 
Senast ändrad:
Oj, DL redan ikväll :nailbiting:, jag ska sitta i telefonmöte nu från 16.15 i ca en timme och sedan åka till stallet, men jag har hittat hit och ska nog hinna in och rösta i alla fall men kanske inte så mycket mer ;)
 
Besokarna strommar in och den popularaste attraktionen ar slangungorna. Lagom fart och lagom hogt for besokare i alla aldrar.
Kon ringlar lang och besokarna ar glada och avspanda.
Plotsligt hors ett tjut.
En av kedjorna till gungorna har plotsligt gatt av! Besokaren klanger sig desperat fast i stolen och arbetarna gor allt for att stoppa karusellen!
Karusellen snurrar langsammare och langsammare och stannar tillslut och besokaren far hjalp att ta sig ned och fors pa darriga ben at sidan.
Den stackars besokaren blev sig aldrig lik och fick tillbringa resten av sitt liv pa en sluten avdelning i en madrasserad cell.
Vid en narmare titt pa kedjorna ser det ut som att nagan klippt i lankarna.
Ligisterna ar nara.
 
Kul tema! Taggad på att leka igen :)

Ser att @Blacksmithfarm börjar med att räkna, som vanligt ;) . Tror jag fått ett hum om specialrollerna även om @Poisonous beskrivning om hur Pois röstar på Pois och byter röst till Pois var väldigt faschinerande :P.

Är lite nyfiken på den nya berg&dalbanan, jag gillar ju när det går fort (åkte alla berg&dalbanor på Six Flags i Los Angeles sååå). Sen är jag sugen på våfflor, så jag gör dig gärna sällskap @Lobelia ;)
 
Nu har jag också hittat hit!
Även jag har lite upptagen - FF som börjar om 1 timme. Min plan är att smita in ni-vet-var och rösta.

Jag ser att bsf räknat lite på fördelningen. Min tanke om detta är - att eftersom det är så få goda roller (bara 2 och ingen spioninfo alls - den som borde kunna fånga upp både siare, siad och ängel ganska snabbt) och dessutom en kraftfull ond roll iom direktören så tycker jag det vore väldigt mastigt med 4 onda. Å andra sidan är det dumt att räkna lågt, men min hypotes blir ändå 3 onda
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 164
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 822
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 785
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp