Bukefalos 28 år!

En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det blev ju precis vad jag inte ville! Jag tyckte jag hade byggt så smart...

Först siaren och röstfifflaren som tillsammans blir en väldigt kraftig roll, men som rimligen inte hittar varandra de första dagarna i alla fall i en lek med 20+ spelare... :cautious: Plus att det är en fullt rimlig risk att någon av dem dör innan de ens hittar varandra - och sannerligen lär de inte båda sitta kvar ända i slutet i alla fall. :banghead:

Sen ficktjuven som kunde ställa till djävulskap! :idea: :banghead:

Och så Diamanda, som kunde så lite extra nerv och osäkerhet! :up: :banghead:

Och så spioninfon, som ingen visste var den kunde landa - till och med de onda kunde få den - och ingen fick särskilt mycket! :grin: :banghead:

My plans, my beutiful plans - you have ruined them all! :rage:

Lekarna är oförutsigbara. Jag kan tro att jag planerat och tänkt på olika senarion som LL men all dessa underbara deltagare har liksom lite egna ideer om hur det ska gå. :p
 
Och Mammas gjorde mig frustrerad genomm att sia hedinn och sen inte rösta på henne:arghh: Fattar ni hur nojjig jag blev då innan jag insåg att hon kanske hade info om bollen också?

Jag visste ju inte säkert att mammas var siare var ju bara en teori från min sida, även om jag var hjälpt av spioninfon.

Ja vi låg ju ett steg före med siorna jämfört med utröstningarna när vi väl hade börjat hitta ulvarna :angel:

Men @Dentaku drog ju på så stora växlar på att få sig själv utröstad så det var inte så lätt att göra stackars bollen__ misstänkt mitt i allt det :angel:
Men det var kanske lika bra, det gjorde nog att vi fick vara kvar mycket längre! Jag var faktiskt rädd att Mammas skulle åka den natten när cirkus käkades, men lyan hade nog inte fattat ännu vilka vi var då? Och sedan hade vi ju tur med stoppat käk och sedan lyckades ju Dentaku pricka rätt med ett beskydd till så då var allt glasklart efter det :D
 
Du om nån ska väl klara det som kan skriva hur mycket som helst ;)
ja men det blev ju ganska upprört där ett tag, även om kulmen inte kom förrän dagen efter...
Och jag brukar inte skriva helt random, på vad som helst
faktiskt
utan har ofta något som kan bygga upp det hela,
något som jag tror på själv
(iaf just då)
 
Det är så roligt att denna lek verkligen blev ett bra lagspel på bägge sidorna.

Tycker att det är bästa budskapet till nya spelare - tänk LAG!
Dentaku gjorde det så grymt bra i precis rätt läge
Och drottningens luring med att välja Mirtai.

Ja en rolig och lärorik lek.

Jag var ju faktiskt inne på att drottningen kunde använda gissningarna för att luras, men att hon inte borde göra det eftersom hon hade så få! Men jag tänkte ju inte så långt att hon kunde gissa rätt och sedan luras efter det :p
Men nu fick jag ju aldrig någon spioninfo så behövde inte bekymra mig om det :angel:
 
Nä, det blev ju precis vad jag inte ville! Jag tyckte jag hade byggt så smart...

Först siaren och röstfifflaren som tillsammans blir en väldigt kraftig roll, men som rimligen inte hittar varandra de första dagarna i alla fall i en lek med 20+ spelare... :cautious: Plus att det är en fullt rimlig risk att någon av dem dör innan de ens hittar varandra - och sannerligen lär de inte båda sitta kvar ända i slutet i alla fall. :banghead:

Sen ficktjuven som kunde ställa till djävulskap! :idea: :banghead:

Och så Diamanda, som kunde så lite extra nerv och osäkerhet! :up: :banghead:

Och så spioninfon, som ingen visste var den kunde landa - till och med de onda kunde få den - och ingen fick särskilt mycket! :grin: :banghead:

My plans, my beutiful plans - you have ruined them all! :rage:
slutsatsen av detta måste vara
att vi
rockar fett:banana::banana::banana:
 
Titta vad jag har hittat! Snacka om att den skulle göra sig på väggen! :love:

fairy15.jpg
 
Jag var ju faktiskt inne på att drottningen kunde använda gissningarna för att luras, men att hon inte borde göra det eftersom hon hade så få! Men jag tänkte ju inte så långt att hon kunde gissa rätt och sedan luras efter det :p
Men nu fick jag ju aldrig någon spioninfo så behövde inte bekymra mig om det :angel:

Jag utgick från att ulvarna inte skulle försöka luras så länge de riskerade att lura någon ond. Därför jag utgick från att Vira inte var ulv,( men eventuellt en ond bestiality). När Snurrfian dött och infon bara kunde gå till goda var det ju en annan sak. Men när jag fick spioninfon igen sen så var det ju inga gissningar med.
 
Jag vill bara säga att vi faktiskt inte räknade med att käka så många bybor! :banghead: Vi viskade och diskuterade vilka som kunde ha vilka roller och varje gång vi valde någon som vi tänkte "jaaa, den där måste ju ha den specialrollen!" så var det en sabla vanlig BYBO! :rage: Helt galet hur vi lyckades pricka dem alla :rofl:

Och så när det var två bybor kvar så tänkte vi nu måste vi lyckas för annars får vi en spion..! Och vad gör vi? :meh::banghead:
 
Och förlåt @quarter4ever men det var lite kul att logga in och se dig bli så desperat efter något att teoria om mig på - särskilt då jag visste att du hade sett mig natten innan :devil:

(Och NÄ, jag var inte ens med på det käket! Ändå blev jag sedd :mad::cautious::p)
 
Jag vill bara säga att vi faktiskt inte räknade med att käka så många bybor! :banghead: Vi viskade och diskuterade vilka som kunde ha vilka roller och varje gång vi valde någon som vi tänkte "jaaa, den där måste ju ha den specialrollen!" så var det en sabla vanlig BYBO! :rage: Helt galet hur vi lyckades pricka dem alla :rofl:

Och så när det var två bybor kvar så tänkte vi nu måste vi lyckas för annars får vi en spion..! Och vad gör vi? :meh::banghead:

Ja ni hade verkligen ingen tur med käken :rofl:

Eller så var det de goda som var lika duktiga på att smyga under radarn som ulvarna var :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 594
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 029
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 155
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Hur få stilla händer?
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp