En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, inte stor men mer än en skvätt tycker jag. Blöder lite hela tiden men klarar mig på de minsta skydden, typ gul tampong och tunn binda. När jag för upp fingrarna blir de blodtäckta, fräscht blod och inga klumpar. Dock lite segt/slemmigt. Varit så sedan lunch igår, ev tilltagit lite idag. Kan det finnas ngt samband med spolundersökningen i torsdags?
Jag tror inte det har att göra med HSSG:n. En ägglossningsblödning är väldigt liten, och ofta inte så mycket färskt blod. Hur länge hade du alltså blött? En äl-blödning ska komma och gå väldigt fort, typ högst ett par dagar.
 
Jaha, jag är återigen helt besatt av tankar på graviditet, ÄL och cykler... Skulle om möjlighet fanns kissa på 10 stickor om dagen. Inte för att det skulle hjälpa utan bara för att jag är otålig och tycker ovissheten kring när kroppen hoppat igång och vi kan försöka igen är olidlig. Ska som tur är iväg med jobbet resten av veckan och då kommer det vara fullt schema så förhoppningsvis glömmer jag av det här för ett par dagar och kan fungera som normala människor.
 
Har lämnat prover och mitt TSH har klättrat till lite över 2, ska se om jag får öka levaxinet lite.

Folat var iaf 33mmol/l och enligt det labbet ska det vara över 8mmol/L.

Så om ungen kan hålla sig kvar i livmodern får den troligen inte diskbråck ;)

Har tillräckligt med järn också.
 
Jag lyckades ju inte hitta någon ägglossning med stickorna förra ÄL, vi försökte ändå och tänkte att kanske jag bara missade stegringen. Nu är min mens lite lite sen (Brukar ha 25 dagars cykel, är nu inne på dag 26). Kan det vara så att mensen är sen för att jag inte hade någon ägglossning?
 
[
Jag lyckades ju inte hitta någon ägglossning med stickorna förra ÄL, vi försökte ändå och tänkte att kanske jag bara missade stegringen. Nu är min mens lite lite sen (Brukar ha 25 dagars cykel, är nu inne på dag 26). Kan det vara så att mensen är sen för att jag inte hade någon ägglossning?
Kan vara så, eller så är den bara sen, eller så är du gravid. Lurigt det där :cautious:
 
[

Kan vara så, eller så är den bara sen, eller så är du gravid. Lurigt det där :cautious:

Tyvärr är jag inte gravid, negativt test. Får väl vänta in den rackarns mensen. :p

Tittar jag på min statistik i min app har jag typ tre-fyra gånger per år en cykel på 27-28 dagar istället för 25. Så det är nog kanske helt normalt för mig. Man bara analyserar allt såhär.
 
Tyvärr är jag inte gravid, negativt test. Får väl vänta in den rackarns mensen. :p

Tittar jag på min statistik i min app har jag typ tre-fyra gånger per år en cykel på 27-28 dagar istället för 25. Så det är nog kanske helt normalt för mig. Man bara analyserar allt såhär.

Jag vill också ha en cykel!

Jag avskyr mens men det här mellantinget jag lever med nu är ännu värre.

Kan ju inte ens hoppas fastän jag vet att det är omöjligt :p
 
Hmm,igentligen så skulle jag väll vilja vara anonym här,men jag orkar inte...

Hur som,har ju slutat med p-piller sen November,kör dock skyddat än. Vi har pratat lite löst om att försöka börja försöka att få syskon senvinter/vår 2015-16,men efter att ha pratat ordentligt igår,funderat och planerat så kommer vi köra igång redan efter sommaren. :o:D:love::nailbiting::heart

Jag skrev för ett tag sen att min mens var lite oregelbunden,men efter att ha gått igenom datum sen November så sköter den sig ganska ok iaf,var en vecka sen i Januari/februari,men sen kom den nästan på dagen nu i April igen (en dag sen...) så jag hoppas att kroppen är någorlunda igång. 3 menstruationer till ska vi avvakta,sen kör vi på. Kollade min mens-app (Fick ju lov att skaffa en sån redan nu för att hålla koll på hur väl kroppen kommer igång efter flera flera års p-piller ätande...:p)

Mamma ska bjuda med mig på en utomlandsresa i Juli (då vi kör igång),och naturligtvis så ska avresedagen pricka in precis på ÄL (enligt appen),nu har jag svårt att tro att det kommer ta sig på första försöket,men om,OM det gör det,visst borde vi väll kunna pricka om vi nuppar dagen innan? (sen en hel vecka utomlands går snabbt,bara en veckas väntan till här hemma innan man kan börja testa! :banana:)

Nu ska vi bara sköta oss tills dess och inte slarva,krasst sett,resan är bokad och betald,jag vill inte riskera att ha antingen graviditetsillamående en hel vecka i 40 graders värme,eller att det skulle bli så olyckligt med missfall när man inte är hemma...

Så spännande att ge sig in i detta,sonen var inte planerad så jag missade den här spänningen innan (missförstå mig rätt,ni som har väntat länge förstår jag att det inte är särskillt kul/spännande för längre,men jag hoppas ni kan förstå mig och mina tankar för det) sen missade jag spänningen på slutet också,då han beslutade sig för att komma innan han var färdigbakad.:confused::angel:
 
Hmm,igentligen så skulle jag väll vilja vara anonym här,men jag orkar inte...

Hur som,har ju slutat med p-piller sen November,kör dock skyddat än. Vi har pratat lite löst om att försöka börja försöka att få syskon senvinter/vår 2015-16,men efter att ha pratat ordentligt igår,funderat och planerat så kommer vi köra igång redan efter sommaren. :o:D:love::nailbiting::heart

Jag skrev för ett tag sen att min mens var lite oregelbunden,men efter att ha gått igenom datum sen November så sköter den sig ganska ok iaf,var en vecka sen i Januari/februari,men sen kom den nästan på dagen nu i April igen (en dag sen...) så jag hoppas att kroppen är någorlunda igång. 3 menstruationer till ska vi avvakta,sen kör vi på. Kollade min mens-app (Fick ju lov att skaffa en sån redan nu för att hålla koll på hur väl kroppen kommer igång efter flera flera års p-piller ätande...:p)

Mamma ska bjuda med mig på en utomlandsresa i Juli (då vi kör igång),och naturligtvis så ska avresedagen pricka in precis på ÄL (enligt appen),nu har jag svårt att tro att det kommer ta sig på första försöket,men om,OM det gör det,visst borde vi väll kunna pricka om vi nuppar dagen innan? (sen en hel vecka utomlands går snabbt,bara en veckas väntan till här hemma innan man kan börja testa! :banana:)

Nu ska vi bara sköta oss tills dess och inte slarva,krasst sett,resan är bokad och betald,jag vill inte riskera att ha antingen graviditetsillamående en hel vecka i 40 graders värme,eller att det skulle bli så olyckligt med missfall när man inte är hemma...

Så spännande att ge sig in i detta,sonen var inte planerad så jag missade den här spänningen innan (missförstå mig rätt,ni som har väntat länge förstår jag att det inte är särskillt kul/spännande för längre,men jag hoppas ni kan förstå mig och mina tankar för det) sen missade jag spänningen på slutet också,då han beslutade sig för att komma innan han var färdigbakad.:confused::angel:

Ja dagen före ÄL kan räcka alldeles utmärkt.
 
Jag vill också ha en cykel!

Jag avskyr mens men det här mellantinget jag lever med nu är ännu värre.

Kan ju inte ens hoppas fastän jag vet att det är omöjligt :p

Du kan få min cykel som envisas med att vara 90 dagar om du vill :meh:

Nu har jag haft ca 90 dagars "regelbunden" cykel varje gång jag slutat med p-piller så jag har nu gett upp hoppet om att kroppen ska återgå till vad den en gång var för hundra år sedan, innan p-piller klev in i livet. Skall träffa Gun för första gången i mitt liv.
 
Grattis!

Och om någon undrar vad jag gör i den här tråden så är det för att jag då och då hoppas att @em-pirre och @lil-sis ska ha blivit diskvalificerade från den.

Haha, precis samma för mig @LenaH , när jag varit bortrest utan internet går jag in i den här tråden det första jag gör bara för att se hur det går för er. Hoppas också innerligt att det på ena eller andra viset löser sig.
 
Jag tror inte det har att göra med HSSG:n. En ägglossningsblödning är väldigt liten, och ofta inte så mycket färskt blod. Hur länge hade du alltså blött? En äl-blödning ska komma och gå väldigt fort, typ högst ett par dagar.
Jag fick en tid hos min Gun idag, och hon konstaterade att, förutom att jag blödde, såg allt bra ut. Hon trodde att det antingen var en äl-blödning eller en liten, ofarlig skada på slemhinnan från undersökningen som gjorde blödningen. Tack @em-pirre och den som tipsade mig om att ta kontakt med detta suveräna ställe (vem var det??)!

Min Gun sa också att jag skulle göra om HSGn då det verkade jättemysko att båda äggledarna skulle vara tilltäppta. Inget i min övriga historik talar för det. Så jag ska boka ny tid hos en av hennes kollegor och denna gång äta Ipren innan för extra muskelavslappning. Så dubbelt bra med extra besöket. Så det kan ha varit kramp som gjorde att vätskan inte kom fram ordentligt.
 
Du kan få min cykel som envisas med att vara 90 dagar om du vill :meh:

Nu har jag haft ca 90 dagars "regelbunden" cykel varje gång jag slutat med p-piller så jag har nu gett upp hoppet om att kroppen ska återgå till vad den en gång var för hundra år sedan, innan p-piller klev in i livet. Skall träffa Gun för första gången i mitt liv.

En normal cykel förstås... :p
 
Suck. Testade negativt nyss, med tre dagar kvar till mens. Har även börjat få dagarna-före-mens-känningar, så det känns rätt kört. Oh well.

Har tid hos Gun (som i mitt fall tydligen blir en Gunnar) i slutet av månaden för att kolla hormoner och annat och försöka få klarhet i hur mycket min pco ställer till det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 603
Senast: orkide
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 610
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 333
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 878
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp