En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, kanske därför han ville kolla äggstockarna då också, för att se var i cykeln jag är eftersom jag själv inte har den blekaste om vad som tänker hända i kroppen nu. Ska dit nästa onsdag.

Ja, och på VUL ser man ju också om det ser ut som PCO eller om det är något på gång, tjocklek på slemhinnan o.s.v.
 
Här är vi på dag 11 och två dagar före beräknad äl (har inte kissat på ngn sticka så jag har inte koll). Dock hade jag glad gubbe på dag 9 förra perioden (och mens på dag 26), så det kan ju vara äl-tid.

Men jag blöder. Men bara liiite hittills. Har "aldrig" (läs som jag kan minnas de senaste åren sedan jag slutade med minipiller) haft mellanblödningar tidigare. Det känns lite sådär att det helt plötsligt dyker upp nu. Vad händer? Har inte haft sex eller ngt det senaste dygnet och lite till, så det kan inte bero på ngt sådant. Känns bara skumt.
 
Här är vi på dag 11 och två dagar före beräknad äl (har inte kissat på ngn sticka så jag har inte koll). Dock hade jag glad gubbe på dag 9 förra perioden (och mens på dag 26), så det kan ju vara äl-tid.

Men jag blöder. Men bara liiite hittills. Har "aldrig" (läs som jag kan minnas de senaste åren sedan jag slutade med minipiller) haft mellanblödningar tidigare. Det känns lite sådär att det helt plötsligt dyker upp nu. Vad händer? Har inte haft sex eller ngt det senaste dygnet och lite till, så det kan inte bero på ngt sådant. Känns bara skumt.
Det kan vara helt normalt med blödning 1-2 dagar efter ÄL. Är det inte ÄL-blödning så kan det vara problem med progesteron/gulkroppshormon.

Så det kan ju vara helt möjligt att du haft ägglossning. Det vet vi först vid BIM...
 
Jag har ju aldrig haft blödning vid ÄL tidigare, vad jag vet (strulig mens vid minipiller men det är ju rätt vanligt). Och jag kan nog ha haft äl även om det inte blir ngt vid BIM, eftersom jag ju inte vet om ngt tar sig igenom äggledarna. Men man kan ju ha sex ändå, som tur är. Och har man ännu mer tur så blir det ngt trots allt.
 
Hepp, så var man vederbörligen semestrad och nu har jag asmycket att göra på jobbet så jag hinner inte tänka så mycket. Slappnar förvisso inte av, dock, så gör ju inte allting rätt. ;)

Borde få mens på lördag och hoppas på att den antingen är punktlig eller håller sig borta p.g.a. bebis. Vi får se!
 
Håller tummarna för er alla!

Vi har börjat prata om barn men jag vet ärligt talat inte om jag vågar. Dels har jag fått ett missfall för några år sedan och har fått för mig att jag kommer ha svårt att få barn, och sen skrämmer hela graviditeten och det förändrade livet mig en aning.. Men kanske kommer göra er sällskap i den här tråden framöver, vem vet :)
 
Jag har ju aldrig haft blödning vid ÄL tidigare, vad jag vet (strulig mens vid minipiller men det är ju rätt vanligt). Och jag kan nog ha haft äl även om det inte blir ngt vid BIM, eftersom jag ju inte vet om ngt tar sig igenom äggledarna. Men man kan ju ha sex ändå, som tur är. Och har man ännu mer tur så blir det ngt trots allt.

Om du vet att din lutealfas är typ 15 dagar, så borde ju mensen komma ungefär tretton dagar efter blödningen. Kommer mensen senare, typ sjutton dagar efter blödningen, så var den antagligen ingen ägglossningsblödning, utan progesteron/gulkroppshormonknas.

Förstår du hur jag menar? det var så jag tänkte med min tidigare kommentar om BIM.
 
Om du vet att din lutealfas är typ 15 dagar, så borde ju mensen komma ungefär tretton dagar efter blödningen. Kommer mensen senare, typ sjutton dagar efter blödningen, så var den antagligen ingen ägglossningsblödning, utan progesteron/gulkroppshormonknas.

Förstår du hur jag menar? det var så jag tänkte med min tidigare kommentar om BIM.

Ah! Ok :-) . Nu fattar jag - tack för förtydligandet. Då genomlider jag denna extra mensen (ungefär som den mens jag hade när jag gick på piller).

Kan jag använda tampong, eller finns ngn risk med det? Är inte van att använda binda på dagen så det känns obekvämt.
 
Ah! Ok :-) . Nu fattar jag - tack för förtydligandet. Då genomlider jag denna extra mensen (ungefär som den mens jag hade när jag gick på piller).

Kan jag använda tampong, eller finns ngn risk med det? Är inte van att använda binda på dagen så det känns obekvämt.
Gör precis som du tycker. Är det alltså en stor blödning? En äl-blödning ska bara vara skvätt. Så tyvärr gissar jag på hormonknas :(
 
Lite känningar av mensvärk redan... Suck... Nå, det blir en automatisk paus nästa gång eftersom jag är på jobbresa under den äl. Så blir det test för mannen och spolning för mig under maj månad så vet vi vad som gäller sen!
 
Gör precis som du tycker. Är det alltså en stor blödning? En äl-blödning ska bara vara skvätt. Så tyvärr gissar jag på hormonknas :(
Nej, inte stor men mer än en skvätt tycker jag. Blöder lite hela tiden men klarar mig på de minsta skydden, typ gul tampong och tunn binda. När jag för upp fingrarna blir de blodtäckta, fräscht blod och inga klumpar. Dock lite segt/slemmigt. Varit så sedan lunch igår, ev tilltagit lite idag. Kan det finnas ngt samband med spolundersökningen i torsdags?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 559
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 322
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp