En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog ju ett gravtest igår, på BIM-4, som var negativt. Så jag tror inte jag är gravid. Men idag har jag blivit nojig. Har flera gånger idag haft en riktigt skarp huggande smärta långt ned på vänster sida magen, mot ljumsken. Men visst kan man inte känna av ett eventuellt X såhär tidigt va? Är kanske bara lite gas i kläm nånstans?

Nej det är för tidigt. Om du inte har väldigt snabbväxande embryon ;)
 
I dag fick jag lite "nej, det kommer inte gå med två barn" ångest.
Kände att tänk om det inte går lika bra med en till med graviditet och förlossning, ska jag ta hela oron runt psd en gång till, tänk om barnet visar sig vara handikappad, klarar jag två själv i perioder, det kanske är lika bra att avbryta nu innan det tagit sig?
Suck!
 
I dag fick jag lite "nej, det kommer inte gå med två barn" ångest.
Kände att tänk om det inte går lika bra med en till med graviditet och förlossning, ska jag ta hela oron runt psd en gång till, tänk om barnet visar sig vara handikappad, klarar jag två själv i perioder, det kanske är lika bra att avbryta nu innan det tagit sig?
Suck!

Precis dom tankarna hade jag också!
 
I dag fick jag lite "nej, det kommer inte gå med två barn" ångest.
Kände att tänk om det inte går lika bra med en till med graviditet och förlossning, ska jag ta hela oron runt psd en gång till, tänk om barnet visar sig vara handikappad, klarar jag två själv i perioder, det kanske är lika bra att avbryta nu innan det tagit sig?
Suck!
Oj vad jag känner igen mig!
Varje gång jag inte vet om det blivit något eller ej får jag sån panikkänsla. Känns som att jag utmanar min tur. Som att man har det bra och så är man dum nog att äventyra det man har för att man vill ha mer...
 
I dag fick jag lite "nej, det kommer inte gå med två barn" ångest.
Kände att tänk om det inte går lika bra med en till med graviditet och förlossning, ska jag ta hela oron runt psd en gång till, tänk om barnet visar sig vara handikappad, klarar jag två själv i perioder, det kanske är lika bra att avbryta nu innan det tagit sig?
Suck!
Så många gånger har jag haft liknande tankar. Tror det är rätt vanligt.
Sen har min kompis (vars första barn nyss blivit 6 mån) sagt att hon också länge tänkt samma sak. Det går över när man får ett leende tillbaka av liten säger hon ;)
 
Jag tog ju ett gravtest igår, på BIM-4, som var negativt. Så jag tror inte jag är gravid. Men idag har jag blivit nojig. Har flera gånger idag haft en riktigt skarp huggande smärta långt ned på vänster sida magen, mot ljumsken. Men visst kan man inte känna av ett eventuellt X såhär tidigt va? Är kanske bara lite gas i kläm nånstans?

Jag fick ett plus igår. Och den känslan som du beskriver har jag känt i princip hela förra veckan. :)
 
Oj vad jag känner igen mig!
Varje gång jag inte vet om det blivit något eller ej får jag sån panikkänsla. Känns som att jag utmanar min tur. Som att man har det bra och så är man dum nog att äventyra det man har för att man vill ha mer...

Åh, jag känner precis likadant! Tänker att jag kanske "gapar efter mycket" när jag borde vara nöjd med det jag har.


...och så i nästa stund sitter jag och försöker tänka ut när nästa ÄL kan tänkas komma... ;)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Oftast så mår jag rätt bra just nu, bara att ta beslutet att vi väntar på landstinget gör ju att jag har någon form av plan. Sen ibland så kommer ju förstås "vi skiter i det helt och hållet"-tankarna. Och sen öppnar jag någon föräldratråd (typ vår 2015) och så inser jag att nej det är ju inte heller något alternativ.
Det är MYCKET slitigare mentalt nu än förr när det fortfarande var "vänta och se" och "jag ska bara opereras först". Det är så mycket närmare men ändå mycket längre bort. Och det märks på jobbet att jag inte riktigt orkar med det här, är alldeles för känslig. Så har varit hemma ett par dagar för att ladda batterierna, är dumt ekonomiskt men på sikt troligen klokt ekonomiskt.

Jag har slängt alla gamla provstickor och just nu kissar jag inte på några alls, det är ju ändå helt meningslöst. Kanske börjar igen när jag har någon form av menscykel.
 
Slutat blöda och testade negativt idag på morgonen. :up: Tillbaka till startlinjen alltså. Om jag bara kunde veta hur lång tid det tänker ta innan nästa ÄL så skulle det kännas ytterligare lite bättre. Som grund-idé tänker jag att det borde vara ca 1 vecka bort? (2 veckor efter MF start).

Pratade med min Gun(nar) i fredags och han tycker att vi ska göra ett VUL för att se hur äggstockarna ser ut (då jag har fått PCO konstaterat tidigare) samt blodprov för att se hur min hormonstatus ser ut. Jag kom mig dock aldrig för att fråga vad det innebär?
 
Slutat blöda och testade negativt idag på morgonen. :up: Tillbaka till startlinjen alltså. Om jag bara kunde veta hur lång tid det tänker ta innan nästa ÄL så skulle det kännas ytterligare lite bättre. Som grund-idé tänker jag att det borde vara ca 1 vecka bort? (2 veckor efter MF start).

Pratade med min Gun(nar) i fredags och han tycker att vi ska göra ett VUL för att se hur äggstockarna ser ut (då jag har fått PCO konstaterat tidigare) samt blodprov för att se hur min hormonstatus ser ut. Jag kom mig dock aldrig för att fråga vad det innebär?

Vad vilket innebär? :p
 
Vad det är för hormoner han ska kolla. Har fått för mig att man inte kan kolla PCO på blodprov, men det kanske är gammal kunskap.

Man kollar antagligen lutein. Eller progesteron, fast det kollas mellan äl och mens. Luteinet brukar kollas kring dag tio om jag minns rätt.

Så LH, TSH och FSH före äl och Prog efteråt.

Edit: och prolaktin
 
Man kollar antagligen lutein. Eller progesteron, fast det kollas mellan äl och mens. Luteinet brukar kollas kring dag tio om jag minns rätt.

Så LH, TSH och FSH före äl och Prog efteråt.

Edit: och prolaktin

Aha, kanske därför han ville kolla äggstockarna då också, för att se var i cykeln jag är eftersom jag själv inte har den blekaste om vad som tänker hända i kroppen nu. Ska dit nästa onsdag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 818
Senast: orkide
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 264
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 570
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 204
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp