Bukefalos 28 år!

Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag som hade värsta inlägget på G nu när jag hade siat @Niyama.. Tänkte direkt när ni käkade upp Gabby att ni trodde jag hade siat henne :devil:
 
@Habina jag skrev tom såhär till LL när jag skulle välja jakt:

Är lite rädd för att jag ska åka på drakörten direkt eftersom jag dragit till mig lite uppmärksamhet :nailbiting:Eller att han ska få min sponrad om jag försöker "visa mig" nu i natt :nailbiting:
Men hoppas ändå på att en god ska hitta mig... Så jag väljer Niyama

Och sedan:

Misstänkte väl det :rage:
Tur jag inte drog med mig en till god iaf... Men synd om Niyama faktiskt skulle vara ond :devil:

Men Gabby_Ossi1 vann ju iaf så jag får väl försöka vara glad över det :angel:
 
Jag som hade värsta inlägget på G nu när jag hade siat @Niyama.. Tänkte direkt när ni käkade upp Gabby att ni trodde jag hade siat henne :devil:

Nä, jag trodde att du skulle sia mig. Planen var antingen att försöka äta dig eller att äta Gabby och sen tänkte jag skriva ett jättelångt jättekonstigt teoriinlägg (ifall inte alla fattade att jag skulle lynchas) och sen vänta in att ni skulle lyncha mig.
 
Otacksamt. :mad: :D

Men skämt å sido, vad tyckte ni generellt om att sprida spioninfon såhär? Jag gillade det, men jag har ju inte upplevt det från andra sidan.

Jag gillar det inte. Överlag gillar jag inte när lotten avgör för mycket. Om man vill sprida spioninfo tycker jag det är bättre med åskådare som får göra det eller en lösmynt spion som får dela ut mer eller mindre. Samma sak med förhäxningen. Det blir inte mycket till strategispel när det blir för mycket slump.
 
Otacksamt. :mad: :D

Men skämt å sido, vad tyckte ni generellt om att sprida spioninfon såhär? Jag gillade det, men jag har ju inte upplevt det från andra sidan.

Det är bra att sprida spioninfon tycker jag (men var jäkligt bitter när jag inte fick en enda liten pluttrad enda morgonen jag vaknade vid liv). Men jag tror att det blev för mkt information i denna lek. Att sprida ett begränsat antal rader funkar eller att ha åskådare som får välja en som ska få en rad är bra - men det som kan bli knepigt då är att infon kan hinna bli gammal - om det ska funka så tycker jag att det ska vara som jag tror det var i första leken. Full spioninfo till goda lyan först, sen fick de välja en rad och en person att skicka till som fick det direkt efter - inte vid ngn speciell DL alltså

Det är svårt med lekar med där balansen kan ändra sig ganska kvickt - som i denna, jag var säker på att onda skulle vinna när LenaH blev käk också. Sen fanns det nog för mkt info och beskydd för att onda egentligen skulle ha någon reell chans.
 
vi tyckte du var lite dum som sen vill ond förklara snurris bara för att hon inte fått nån info
ja jag skrev ju det lite ändå att jag VET att raderna lottas -men visst var det okonsekvent .:o
Men samtidigt så att sticka ut hakan och påstå något kan få fram lite svar också;)
 
Anything for you! :love:

Vi brukar ju tänka liknande i ulvspel, reagera på samma saker osv. Så som ond är det skönt för jag fattar vad du kommer reagera på, som god är det ju hopplöst om du är ond men väldigt bra om du är god. Men jag kan aldrig avgöra det eftersom vi så ofta resonerar liknande.
 
Otacksamt. :mad: :D

Men skämt å sido, vad tyckte ni generellt om att sprida spioninfon såhär? Jag gillade det, men jag har ju inte upplevt det från andra sidan.
Håller med Niyama, hellre god lya eller lösmynt spion. Jag är inte heller så förtjust i när det blir mycket slump och det är svårt att komma med teorier efter vad som hänt i leken och se samband. Hade det inte varit så mycket bakom kulisserna i övrigt hade det nog varit helt okej med den typen av lottad spioninfo.
 
Det är bra att sprida spioninfon tycker jag (men var jäkligt bitter när jag inte fick en enda liten pluttrad enda morgonen jag vaknade vid liv). Men jag tror att det blev för mkt information i denna lek. Att sprida ett begränsat antal rader funkar eller att ha åskådare som får välja en som ska få en rad är bra - men det som kan bli knepigt då är att infon kan hinna bli gammal - om det ska funka så tycker jag att det ska vara som jag tror det var i första leken. Full spioninfo till goda lyan först, sen fick de välja en rad och en person att skicka till som fick det direkt efter - inte vid ngn speciell DL alltså

Det är svårt med lekar med där balansen kan ändra sig ganska kvickt - som i denna, jag var säker på att onda skulle vinna när LenaH blev käk också. Sen fanns det nog för mkt info och beskydd för att onda egentligen skulle ha någon reell chans.

Håller med! Jag kände redan från början att det skulle bli väldigt svårt för oss. Dels med den neutrala, dels med tre olika skydd från början + en ond vi inte ville råka äta, dels med all information, dels att vi bara var 3 i lyan på 14 deltagare. Så jag trodde egentligen inte att vi skulle vinna nån gång förutom om vi hade tur med lottning igår. Sen insåg jag att goda har fått för bra koll på varandra så det är meningslöst att fortsätta.

Man ja, med åskådarna så tänkte jag efter min förra lek att ska jag ha det igen kommer de få dela ut infon snabbare.
 
Vi brukar ju tänka liknande i ulvspel, reagera på samma saker osv. Så som ond är det skönt för jag fattar vad du kommer reagera på, som god är det ju hopplöst om du är ond men väldigt bra om du är god. Men jag kan aldrig avgöra det eftersom vi så ofta resonerar liknande.
Jo, det är ju just det, att det aldrig går att avgöra. :p Ena ond i lyan och andra ond utanför är ju ett bra koncept i alla fall. ;)
 
Jo, det är ju just det, att det aldrig går att avgöra. :p Ena ond i lyan och andra ond utanför är ju ett bra koncept i alla fall. ;)

Ja! Fast oavsett om vi är på olika sidor så tycker jag det är så skönt när jag tycker folk resonerar konstigt och SÅ KOMMER DU IN OCH FATTAR! :laugh:
 
Håller med! Jag kände redan från början att det skulle bli väldigt svårt för oss. Dels med den neutrala, dels med tre olika skydd från början + en ond vi inte ville råka äta, dels med all information, dels att vi bara var 3 i lyan på 14 deltagare. Så jag trodde egentligen inte att vi skulle vinna nån gång förutom om vi hade tur med lottning igår. Sen insåg jag att goda har fått för bra koll på varandra så det är meningslöst att fortsätta.

Man ja, med åskådarna så tänkte jag efter min förra lek att ska jag ha det igen kommer de få dela ut infon snabbare.

+ Förhäxningen som ju är knepig redan från början eftersom man ska använda den innan röstningen är igång, och så då chansningen med att jag var tvungen att förhäxa och vi inte visste åt vilket håll den skulle slå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 829
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 190
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 933
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 536
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Roliga saker som barn säger
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp