Bukefalos 28 år!

Era distanshästar *bildtråd*

Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Ja, jag kan väl säga att jag tränar distans på Ariel. :p

28914684.jpg


Ariel är ett tvåårigt fjordsto och vi siktar på CR-start 2012. :D Just nu har vi precis börjat öka på promenaderna som handhäst, målet är att vara ute två timmar per pass (ett pass/vecka), än så länge är vi uppe i 50 minuter.

två år? men då är hon inte inriden ännu eller?
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

svarar åt Habina ;) Nej hon är inte inriden, sutten på däremot. Men visst är hon fin i sin framtida distansutrustning! :)
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Hej på er alla!
Fina bilder på era blivande distanshästar och de som är längre gånget i sin träning och tävlande! :love:

Här kommer det några bilder på El Sobra ox som är e: Elcatero, u: Soza, ue: Glaz.
Sobra är född år 2000 och har gått 3,5 tävlingssäsong, och hittills fått 1000 km till samlingen.
Sobra är betäckts med Gimmick ox och vi hoppas på ett föl nästa år! :bump:
Efter sin mammaledighet så ska Sobra tränas tillbaka för att fortsätta sin distanskarriär som förhoppningsvis blir många år till.

1243540922_resized.jpg

A9-ritten 2009 T100km, Lag-SM 2009 silvermedalj för Värmlands Distansryttare som vi ingick i.

1247901988_resized.jpg

Sydnärkeritten 2009 T80 km, 3:e placering.

080921-1.jpg

Fornabodaritten 2008 T120 km, där fick vi våran första och enda uteslutning hittills.

080921-15.jpg

Fornabodaritten 2008 T120 km.

080921-05.jpg

Fornabodaritten 2008 T120 km.

080816-5.jpg

Billingeritten 2008 T80 km, 3:e placering och DM-2 för Värmland.

/Camilla
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Fina Fakira! Hur är det med henne nu?
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

KL

Jag har en fyraårig arabfröken och vi kommer högst sannolikt att delta i provritten i Hovdala i oktober.

Här är bilden som fick mig att pinna iväg 40 mil för att titta på häst. Tror att den är från 3-årspremieringen.

4910003062.jpg


Här är vår premiärritt på hemmaplan. Bilden är tagen med skakig mobil av medridaren, som var på hugget i hopp om att jag skulle trilla ner i bäcken...

http://i593.photobucket.com/albums/tt15/salander2009/ATT00006.jpg

Och här njuter hon av sommaren tillsammans med sin welshkompis. I magen ligger ett litet föl efter Pepinos underbara PRE-hingst Tendencioso. Så återväxten är säkrad ;-)

http://i593.photobucket.com/albums/tt15/salander2009/IMG_0464.jpg
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Välkomna till tråden!
Va kul med mera distanshästar!
Jätte fina bilder! :love:
Hoppas ni kommer med mera :angel:
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Så läcker dam:d
Vad har hon för stam?
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

e. Pre me Ffatal, u. Wielka Cinzia.

Hon är en helt underbar häst, modig som få och full av kärlek.
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Här kommer lite om min tävlingspartner Dumle :D

Han är en korsningsponny med okänd härstammning född 2000. Vi har nu haft honom i tre år och innan dess stod han på ridläger och uthyrningsstall.

När jag först satt på honom så förstod han inte galoppskänkel och gick förbi alla små kryss vi satte upp så man kan säga att vi kommit en bit på väg.

Vår första tävling i distansridning var Lovisedalsritten i år, sedan Vasaritten och sen även Billingeritten i Augusti. Sista tävlingen för i år blir Fornabodaritten innan vi börjar samla krafter inför nästa år. ;)

dsc04111_51161613.jpg


cimg0041_51162480.jpg


dsc02914_51162161.jpg
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Såg henne på annons och tyckte hon var superfin även om hennes stam inte tilltalade mig.

Kul att hon är betäckt med Teddy! En helt fantastisk hingst och min kompis häst fick ett föl efter honom i somras som är superfin. Är väldigt svar för Hispanoaraber. Ska du behålla fölet?
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Jag hoppas på att kunna behålla fölet. Stoet släpper jag aldrig. Hon och jag ska slita på varandra tills nån av oss trillar av pinn.
Visst är Teddy ljuvlig, en riktig gentleman med bus-look. Undras om det är någon här som rider distans på hispanoarab?

Jag kan skvatt intet om arabstammar eftersom jag tidigare sysslat med fullblod. Jag tror dock inte att stoets stam är någon höjdare inom arabvärlden, så ska det bli arabföl någon gång, får det nog bli prestationsavel efter vår sensationella VM-seger i distans 2012...
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

två år? men då är hon inte inriden ännu eller?

Inriden definerar jag som ridbar i skritt, trav och galopp samt på böjt spår. Så då är svaret nej. Precis som Neywaz skriver är Ariel sutten på, men än så länge har jag inte suttit på henne med sadeln emellan. ;)

Däremot har hon alltid varit cool med utrustning på, så när jag fått tag på en sadel som passade kunde jag inte låta bli att slänga på all utrustning och fota. Jag gjorde ett försök att ta på hopputrustningen också, men när jag kom med alla remmarna tittade hon på mig och suckade djupt. :rofl: Så det slapp hon (än så länge...)
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Jaha, jag ser att "folk" börjat lägga in bilder på sina hästar som är tänkta till distans med, och inte bara de som redan går.

Då tar jag mig friheten till att lägga in lite bilder på min dam som är 4 år gammal, fått föl i år och vi satsar på att börja nästa säsong med några PP och sedan några Clear rounder!

Som ni ser på bilderna så glider sadeln framåt.







Sista bilden är tagen för ca 1 vecka sen


Hon är lite tunn, och står därav nu, Hade tänkt att ta en lite lugn skrittur idag faktiskt eftersom hon gått upp i vikt så pass fint, men hon har slagit i ena benet bak och är lite varm i det så jag ska ta tempen på damen och se så det inte är nåt och sedan får hon stå yttligare tills värmen och svullnaden är borta. Ser ut som att hon bara slagit i när hon har busat i hagen. Hon verkar inte direkt besvärad av det, men jag är rädd om min älskling!
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Både ditt sto och ditt föl är oerhört vackra. Vad heter hingsten? Är han känd inom distansavel? Ska du behålla fölet och tävla distans med det?

Med en 5-åring får man väl bara starta i PP, och CR först när hästen är 6 år? Eller har jag fått det om bakfoten?
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Du får starta clear round med en femåring. Tävlingsklass med sexåring!
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Jag tackar för komplimangerna! :love:

Det är precis som limona skriver!

Nej pappan till fölet är inte känd inom distansaveln, han är utställningshäst och jag valde honom till mitt sto då han kompleterade henne exteriört i det närmaste perfekt! Hans pappa är dock känd för att ge prestationshästar i usa, och hans mamma tävlas i western.

Fölet ska behållas är det tänkt, lite beroende på vad det blir av honom, blir han så pass bra att han kan behållas som hingst så kommer jag garanterat behålla honom, "måste" jag kastera honom så är risken större att jag säljer då jag är mkt intresserad av avel, och det är ju väldigt svårt att avla på en valack ;)

Behåller jag fölet så kommer han få göra samma saker som sin mamma, köras och ridas in, tävlas, främst i distans, men ev i andra grenar oxå.
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Min herre:
22039593.jpg

22040329.jpg

28717492.jpg


Arabvalack född 92 e. Marud-Balon
Vi gjorde vår första pp på Rimboritten och är fullkomligt fast:love: Nästa blir Fornboda. Herrn gick fälttävlan i yngre dar och tycker att distansen var skitkul:)
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 169
Senast: mars
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 016
Senast: mamman
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 404
Senast: Miiikaela_
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 217
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp