Fikabesvikelser

Alla former av raw-vegan-no-gluten-no-sugar-no-happiness-trams som enligt den frälste ska sMaKa PrEcIs SoM vAnLiGa *insert valfri GOD kaka* och så smakar det 57 nyanser av sågspån med kakaodamm och så sitter vi båda där och lider medan man plågsamt försöker få ner varje tugga som fastnar likt en alltför torr motorsågskedja i halsen. Definitivt fog för att säga upp bekantskapen.
 
Alla former av raw-vegan-no-gluten-no-sugar-no-happiness-trams som enligt den frälste ska sMaKa PrEcIs SoM vAnLiGa *insert valfri GOD kaka* och så smakar det 57 nyanser av sågspån med kakaodamm och så sitter vi båda där och lider medan man plågsamt försöker få ner varje tugga som fastnar likt en alltför torr motorsågskedja i halsen. Definitivt fog för att säga upp bekantskapen.
Ja!!

De är så hemska :o
 
När jag var typ 10 var jag med pappa till någon kusin eller liknande träffa-sällan-släkting. Han ställer fram dricka och kex på sommarverandan, lite chokladaskstuk med kanske sex olika sorter att välja på.

Döm om min chock när det visar sig att alla kexen är SALTA :yuck: och torr-smuliga.
(dvs. ost-och-vin-ish-kex, inte fika-kex som var det enda jag sett innan)
Det är verkligen inte ok :yuck:
 
Jag brukar inte ha höga förväntningar på fika pga multipla allergier, men jag blev faktiskt riktigt besviken för någon månad sedan när min pappa kom med fika när min sambo fyllde år.
Han hade köpt bakelser till sig och sambon och... Ingenting till mig.
"De hade inget på *lokala matbutiken*." Ehh jo... Inga bakelser, men t ex Frias frysta kladdkaka funkar alldeles utmärkt.
Men jag är inte förvånad. Han har en del bra sidor, men att komma ihåg saker om sina döttrar (ffa när det gäller mat), verkar helt omöjligt.
 
Nej, det är nog bara för att de legat ett i utan att vara förpackade. Vetemjölet gör att kletet blir just klet, det är som en redning.
Men usch!

Det "nya moderna" att blanda ihop smör, socker och kanel till en röra när man gör kanelbullar gillar jag inte heller, det ska vara som mamma gör- brer degen med smör, sedan kanel och sockar. Ska vara en hel del smör, det lilla som står i receptet som man ska blanda ihop till en röra är alltid för litet...
 
Finska pinnar. Min mamma köper det ibland och jag blir lika provocerad varje gång. 😤
I andra änden av spektrat har jag en god vän som är tokig i sött. Jag är en ganska stor gottegris själv, men den här personen tar det till nya nivåer. I alla fall, resultatet blir att hen ibland köper eller bakar saker som liksom bara är alldeles... för mycket. Ni vet den där Facebooktrenden som var för några år sedan med videos på extrema recept? Typ kladdkaka fylld med marshmallows, doppad i vit choklad, rullad i kola, sprinklad med krossade polkagrisar, instoppad i en donut och sedan friterad och serverad med nutellagrädde. Ok, nu överdriver jag eventuellt en kaksmula här, men ni förstår grejen? Sådant blir också lite jobbigt att bli bjuden på, för det är SÅ mäktigt och toksött och :yuck:

Då tuggar jag hellre på en stentråkig, snustorr finsk pinne alla dagar i veckan!
 
Alla former av raw-vegan-no-gluten-no-sugar-no-happiness-trams som enligt den frälste ska sMaKa PrEcIs SoM vAnLiGa *insert valfri GOD kaka* och så smakar det 57 nyanser av sågspån med kakaodamm och så sitter vi båda där och lider medan man plågsamt försöker få ner varje tugga som fastnar likt en alltför torr motorsågskedja i halsen. Definitivt fog för att säga upp bekantskapen.
preach.gif
 
I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här på buke också. Jag minns inte ordagrant trådstarten, så detta blir en version inspirerad av den :D :

Du sitter på balkongen hemma hos en vän och väntar på att hen ska komma ut med fika. När hen kommer ut så känner du en liten besvikelse komma över dig, för på brickan har hen... ja vad? Vilket sorts fika skulle få dig att bli besviken?

("Besviken" är kanske ett lite starkt ord, men det var det som användes i originalet, så därför använder jag just det. Sedan vet vi ju att alla bukefalister är så väluppfostrade så att de aldrig skulle knysta om besvikelsen åt vännen, vaken i ord eller min... så behöver inte alla skriva det :D och man får självklart skriva att man aldrig blir besviken, om det är så man ärligt känner)
Om någon kommer ut med fika till mig och gjort iordning den med omsorg så blir jag inte besviken oavsett vad det är, sen finns det en del jag inte skulle gillat så värst mycket och kanske inte äter, men det är tanken som räknas. Kokos, mint och russin har jag svårt för och tort vetebröd är ... ja torrt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 241
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 304
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Gammal användare, men då inget är helt klart får det bli såhär. Jag har i princip bestämt mig för att säga upp mig från jobbet. Har...
Svar
2
· Visningar
1 276
Senast: VLMF
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 843
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp