Fikabesvikelser

Men usch!

Det "nya moderna" att blanda ihop smör, socker och kanel till en röra när man gör kanelbullar gillar jag inte heller, det ska vara som mamma gör- brer degen med smör, sedan kanel och sockar. Ska vara en hel del smör, det lilla som står i receptet som man ska blanda ihop till en röra är alltid för litet...
Nej, fyllningen ska blandas - annars blir det inte jämn fyllning i hela bullen!
Men ja, mycket mer fyllning än receptet säger.
 
Alla former av raw-vegan-no-gluten-no-sugar-no-happiness-trams som enligt den frälste ska sMaKa PrEcIs SoM vAnLiGa *insert valfri GOD kaka* och så smakar det 57 nyanser av sågspån med kakaodamm och så sitter vi båda där och lider medan man plågsamt försöker få ner varje tugga som fastnar likt en alltför torr motorsågskedja i halsen. Definitivt fog för att säga upp bekantskapen.
I samma kategori, trots att det inte är fika, faller tillexempel "pizza" gjord på en botten av blomkålsmos, och liknande kreationer. Som ska smaka "precis som vanlig pizza" 🙄
Visst, ja, det kan vara ätbart, men pizza är det inte.
 
När vi på jobbets torsdagsfika började med att det skulle vara veganfika hoppade jag av. Ska jag äta onödiga kalorier ska det vara gått i alla fall!
Den gången det bjöds på sockerkaka och mjuk pepparkaka. Varför inte pytsa i lite kakao istället så det hade blivit gott?
Den gången det bjöds på ”chokladbollar” på jobbet och jag slängde mig över fatet och tillskansade mig 2. När jag satte tänderna i den visade det sig vara rawfoodbollar. Totalt oätbart.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 253
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 305
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Gammal användare, men då inget är helt klart får det bli såhär. Jag har i princip bestämt mig för att säga upp mig från jobbet. Har...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: VLMF
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 845
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp