Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är Huawei som är tillverkaren, androidsystem i mjukvaran.

Typisk mellanklass-modell som jag fick gratis när jag förlängde mitt abonnemang för ett år sedan och är faktiskt supernöjd. Den klarar sig minst 2 dygn på batteriet om jag använder den normalt, snabbladdad och bra processorkraft. Skärmen är skarp och verkar tålig. Kameran är klart godkänd men ingen wow-faktor (om det nu går att få med en telefon).
Fast jag tycker kameran i min Honor 8 är rätt vass? Inte som 9 eller 10 som har en leica-kamera, men klart över snittet för mobilkameror. Dessutom har den dubbla simkortsplatser = en telefon till både jobbet och företaget, men två abonnemang!
 
Fast jag tycker kameran i min Honor 8 är rätt vass? Inte som 9 eller 10 som har en leica-kamera, men klart över snittet för mobilkameror. Dessutom har den dubbla simkortsplatser = en telefon till både jobbet och företaget, men två abonnemang!

Det är den kanske, som sagt är jag verkligen inte insatt i mobilkameror och det enda jag har att jämföra med är min systemkamera :D

Stör mig dock extremt mycket på vidvinkelgrejen, att det är default liksom.
 
Det är den kanske, som sagt är jag verkligen inte insatt i mobilkameror och det enda jag har att jämföra med är min systemkamera :D

Stör mig dock extremt mycket på vidvinkelgrejen, att det är default liksom.
Ja, bilderna jag tar med systemkameran är ju långt mycket bättre på alla sätt, men jag tycker den tar tillräckligt bra bilder för att det ska vara lönt att fota även när jag bara har den tillgänglig.
Det här är en av mina senaste bilder, den är något grynig och komprimerad, bättre i original men orkar inte plocka fram den just nu.
wp-1513890680598.-1.jpg
 
Ja, bilderna jag tar med systemkameran är ju långt mycket bättre på alla sätt, men jag tycker den tar tillräckligt bra bilder för att det ska vara lönt att fota även när jag bara har den tillgänglig.
Det här är en av mina senaste bilder, den är något grynig och komprimerad, bättre i original men orkar inte plocka fram den just nu.
wp-1513890680598.-1.jpg

Jag håller med och använder också mobilkameran en hel del men jag menade inte att den borde vara jämförbar med min systemkamera utan snarare att jag är fel person att svara på om kameran i min telefon verkligen är erkänt bra. Jag är nöjd, absolut, den fyller sin funktion men om den är bättre eller sämre än andra mobilkameror vet jag inte.
 
Såna här skatter kan man hitta på våra marker, bronsspjut från ca. år 1500 f.Kr.

0Tu15Tj.jpg
Tanken var att spjutspetsen som är ganska unik, det har bara hittats några få sådana i Sverige, skulle doneras till Historiska museet i Lund, de kontaktades och ville gärna ta emot den men menade att det måste gå via länsstyrelsen som i sin tur krävde att de omgående skulle komma och hämta hämta spjutspetsen och mer eller mindre såg mig som en förbrytare. Först efter att högsta ansvarig på Riksantikvarieämbetet i Stockholm pratade med dem gav de sig men jag vet inte riktigt om jag längre har lust att donera något.
 
Tanken var att spjutspetsen som är ganska unik, det har bara hittats några få sådana i Sverige, skulle doneras till Historiska museet i Lund, de kontaktades och ville gärna ta emot den men menade att det måste gå via länsstyrelsen som i sin tur krävde att de omgående skulle komma och hämta hämta spjutspetsen och mer eller mindre såg mig som en förbrytare. Först efter att högsta ansvarig på Riksantikvarieämbetet i Stockholm pratade med dem gav de sig men jag vet inte riktigt om jag längre har lust att donera något.
Det kan jag förstå, men det är ett vackert foto och måste varit väldigt roligt att hitta vem som nu gjorde det.
 
Det kan jag förstå, men det är ett vackert foto och måste varit väldigt roligt att hitta vem som nu gjorde det.
En anförvant hittade den (samt mycket annat) som barn på markerna här, monterade den på ett träskaft och använde för att vakta djuren med, det är en ganska kul historia :)

Och det är inte Historiska museets fel så spjutspetsen kommer sannolikt att hamna där men man tappar lite lusten när man bemöts så, fast det brukar gå ganska fort över för min del.
 
En anförvant hittade den (samt mycket annat) som barn på markerna här, monterade den på ett träskaft och använde för att vakta djuren med, det är en ganska kul historia :)

Och det är inte Historiska museets fel så spjutspetsen kommer sannolikt att hamna där men man tappar lite lusten när man bemöts så, fast det brukar gå ganska fort över för min del.
Ja, förr kunde man ju få behålla historiska fynd, grannen har en halv stenyxa hemma.
 
Ja, förr kunde man ju få behålla historiska fynd, grannen har en halv stenyxa hemma.
Stenyxor man hittar får man faktiskt normalt fortfarande behålla, det är bara de som hittas vid någon fornlämning som måste lämnas in.

Ett av dem roligaste fornfynden vi har här på gården är en malsten från bondestenåldern som vi fortfarande använder ibland!
 
Någon som fotat något kul på sistone?
Själv satt jag och dreglade lite igår när jag kikade på objektiv, för att ta reda på hur mycket jag behöver spara för att kunna köpa. :p
 
Nääää varit dåligt med fotandet ett tag... men åker till Kolmården i april med Zoomfotoresor..... och sedan till Zimbabwe i September..... däremellan ska man försöka få in ett kamerahus till i samlingen.....hehe
 
Blir sådant blåstick i bilderna på morgonen
 

Bifogade filer

  • 20180130_075150.jpg
    20180130_075150.jpg
    184,5 KB · Visningar: 29
@RedHyuuga Det är någon slags betong-ish. Oklart :laugh: men fotot är taget vid reningsverkets dammar, så det är väl något som hör till dammen antar jag! Tack :)

@Sel tackar! Riktigt nöjd med den :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 980
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp