Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Griffon belge och Affenpinscher - behöver pälsvård = inte korthårig
men gillar deras uppsyn, skitsöta!
Tax - har haft innan, en underbar ras men kräver MKT mer aktivering än vad jag kan erbjuda + för mkt jakt
Welsh corgi pembroke - mindre vacker..
schipperke - återigen päls
Norfolk terrier - för mkt jakt.
Dandie dinmont terrier - minde vacker..

Tack för tipsen!
Bring it on!!:D
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Griffon belge och Affenpinscher - behöver pälsvård = inte korthårig
men gillar deras uppsyn, skitsöta!

Tack för tipsen!
Bring it on!!:D

Nu ska jag inte hålla på, men griffon belge och Petit Brabancon är ju samma fast olika hårlag.
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Gaaaaah xD gud vad du är kräsen x''D

haha snart har jag tömt mitt förråd på småhundsraser :angel:
Men jag har ju ett par år på mig att lära mig fler :angel:
är ju bara 14 :angel:
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Jo jag vet, men ögonen är inte markanta på en med lite mer ansiktsbehåring.

red: Obs! Inte besserwissermenat! :-)
 
Senast ändrad:
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Är en shipperke hårig ^^ Det var en ny grej. Den rasen behöver ju inte ens pälsvård :D

Nää, maken till kräsen människa har jag väl aldrig stött på. Fast det är ju sunt, man ska ju vara kräsen i valet av hund. Fast lite tycker man att du kunde rucka på utseendet, många hundar är fina och det finns många hundraser som passar dig men som dock faller bort på pälsen.
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

En Shipperke är väl knappast korthårig?

Jag vet att det finns många trevliga raser därute som har lite längre päls. Men jag har aldrig gillat vare sig pälsvård eller utseendet på långhåriga hundar (ffa inte de som är strävhåriga).

Den vackraste hunden jag vet är en boxer, då blir det väldigt svårt att gilla små ludna strävhåriga hundar.
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Vad tycker du om en kelpies päls då? En shipperke har ju ungefär samma pälsstruktur som dessa.
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Men finns det ingen hund som passar för det som motsvarar för boxer då?



jag är verkligen sämst på detta o__O'



Eller så tar Mli o går de där timmespromenaderna o gör massa aktiviteter varje dag iaf ;) :banana:
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Men kanske en Dvärg Pinsher eller en Pinsher? Annars finns det ju ganska många typ Italienska Vinthundar och Whippets :D

Hoppas verkligen du hittar den perfekta rasen :banana:
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Men kanske en Dvärg Pinsher eller en Pinsher? Annars finns det ju ganska många typ Italienska Vinthundar och Whippets :D

Hoppas verkligen du hittar den perfekta rasen :banana:

En pincher som bara ränner på gården, eller ens bara ränner på gården vissa dagar och inte får ordentligt med träning?! Rätta mig gärna om jag har fel, men kräver inte pinchern grymt mycket träning? Brukar väl klassas som Durasell-kaniner i princip, energin tar väl aldrig slkut på dessa små :devil: ( :D )
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

En pincher som bara ränner på gården, eller ens bara ränner på gården vissa dagar och inte får ordentligt med träning?! Rätta mig gärna om jag har fel, men kräver inte pinchern grymt mycket träning? Brukar väl klassas som Durasell-kaniner i princip, energin tar väl aldrig slkut på dessa små :devil: ( :D )


Haha det är nog du som har rätt. Jag har bara erfarenhet av 1 Pincher och den är så slöö :p
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Dp är INTE en hund som man är lite slö med och låter den göra som den vill typ:D
Men visst, stämmer ju in på de andra kriterierna, så kan hon hitta en vuxen omplacering med god vardagslydnad så kanske..
Men det faller ju på jakten, Dp har ju stor jakt instinkt..

(Tja om man inte har en kitty som jag råkar ha, men få förunnat..
(latmask.. :o) )
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Efter att ha ögnat igenom tråden kan jag konstatera att enligt vissa är frallor gjorda av socker med enorma allergiproblem och enligt andra så är de robusta små gynnare som fungerar utmärkt som sällskapshund som dräller omkring ute med familjen utan att kräva timmatal av planerad aktivering.

TS: Gillar du frallan, så skaffa dig med gott samvete en fralla :)
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Efter att ha ögnat igenom tråden kan jag konstatera att enligt vissa är frallor gjorda av socker med enorma allergiproblem och enligt andra så är de robusta små gynnare som fungerar utmärkt som sällskapshund som dräller omkring ute med familjen utan att kräva timmatal av planerad aktivering.

TS: Gillar du frallan, så skaffa dig med gott samvete en fralla :)

Det håller många ju med om, men det är ju bra om man får veta ev nackdelar. Jag träffar en del frallor, käcka, trevliga och till synes robusta, MEN de låter som kaffebryggare när de leker (andningen), och enl flera av ägarna fixar de inte stark sommarvärme speciellt bra. De kan ofta inte tvätta sig själva i rumpan ;)

Men jag anser också att TS bör skaffa fralla eller mops, framför allt eftersom det verkar vara de enda raser som eg är tänkbara... Det är ju ändå bra att vara medveten om nackdelarna då. Och att se till att skaffa sig ett friskt exemplar.
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

Men kanske en Dvärg Pinsher

Ja hittar hon en likadan dvärgpincher som min kanske.. slö och jävlig ;) Men i princip alla dp's jag har träffat har varit små duracellkaniner om de inte får rätt aktivering. Min gamla dp sprang på väggarna så fort man inte gick minst en 2-timmars runda per dag och iallafall en timmes bus och träning utomhus!

Sen finns det självklart undantag, till exempel den dp'n jag har nu som tycker det är fruktansvärt jobbigt att gå ut och gå när det är så mycket skönare att ligga i soffan, träna är tamejtusan inte kul för mammas soffa är mycket skönare att sova i. Han hade med all säkerhet kunnat gå som sällskapshund på en gård utan att behöva milslånga promenader varje dag, men det är inte många som är likadana, inte av alla de jag har träffat iallafall!
 
Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?

nu har ja inte orkat läsa de sista sidorna, men som vissa säger så fattar ja inte heller va fan alla ska ha så tråkig ton för? nästan påohpp och förklarar man sig (eller försvarar) sig så blir de bara precis tvärtom! här har vi en hundvan familj som bor på gård och vill aktivera sin hund. är inte det de bästa av förutsättningarna? de har inte skrivits så mkt om att ni ska lämna hunden ensam i, vad var de?, 3 tim 2 dagar i veckan? har du en valp tycker jag det är för mkt, men är de bara två ggr i veckan måste du kunna hitta någon som kanske bara kommer hem till dig eller om de finns någon du kan låta passa hunden de få gångerna?
uttöver det så behöver du inga dumma råd om första gångshundar å skit. ni båda har haft hund innan, ni har gård och kan djur över lag så de kommer ju knappast bli problem, speciellt inte om du har boxer som favoritras sedan innan! jag har min rottis som första hund, hon är hur snäll som helst, 6 år och kommer jättebra överrens med ALLA djur och barn. hon behöver inte direkt mkt stimulans heller.. (nu kommer säkert folk gå i taket) ok, de kanske inte är de vanligaste för en rottis men MIN hund älskar att sova och hänger gärna med till våra stall och bara slappar..
Men du vill inte ha en blandras? ser att din rubrik heter så men det är inte mkt snack om blandraser i tråden direkt.. de kommer väl folket här också att reagera på de e ju klart men...
men whippet e en mysig hund, lite frusen men de e inget farligt. en klioppt bichon havanais e också härliga hundar, men då måste man klippa om man inte vill ha de långhåriga. de finns en annan ras, pumi. lite kul tycker jag.. ni hittar nog de ni söker och blir skitnöjda med det!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 493
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 004
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 567
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 909
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp