Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Kl

Var på Gekås igår och det var jättelugnt. Inte alls mkt folk och man kunde gå i lugn och ro och kolla utan att trängas, super!!

Köpte med mig en hel del grejor hem, det blev Glansshampoo, FoxFire glansspary, putsgrejor, några grimmor, gasbinda, ridstrumpor, ett svart schabrak med guldpasspoil och lite småplock som jag inte fotat.
Fick även med mig två par ridbyxor, varav ett par supermjuka och sköna! Älskar dem redan!

Köpte ett snyggt ulltäcke för 299:- marinblått med flätad silverpasspoil och svansfläta.
DSC_0014.jpg
[/IMG]

Ett rutigt ulltäcke, snyggt mossgrönt men syns dåligt på bild. 299:-
DSC_0013.jpg
[/IMG]

Lippo stigläder för 149:-
Catago boots i brons, som ni ser så är det brunt tyg, 59:-/par
Stigbyglar i rosa =) 149:- fanns även i lila.

DSC_0019.jpg
[/IMG]

Fick med mig en del kläder från andra avdelningar, bla en hög med tröjor och skortor för 10:- st, superfina! Helt otroligt...

Köpte även såååå mysiga Jump Suit's slog till med en rosa och en turkos till mig själv och sambon fick en brun. De är luddiga, supermjuka och verkligen sköna!! 299:- st

mys.jpg
[/IMG]

Slutligen köpte jag två supersnygga vedkorgar. De är i metall och så är det utstansat Wood.

DSC_0007.jpg
[/IMG]
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag var på Ullared idag, inte så jättemycket folk så det var skönt.

Jag köpte ett vintertäcke 300 grams med halvhals storlek 165 eftersom 155 var slut, det sitter bra på hästen tycker jag så kanske är det litet i själva storleken. Köpte även en knallgul fleecejacka med reflexband på, perfekt att ha nu när det är mörkt.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

kl*


Ang. broddnyckeln. Vi har iaf en liknande modell och innanför själva hylsan i den är det bara ett hål. Tillräckligt stort för att broddarna ska kunna åka in i hålet, skramla runt och fastna. Det har hänt några gånger och det är ett helv*te att få ut dem igen. Om din nyckel är i närheten av samma utförande, pilla in en bit tvättsvamp i hålet. Det sparar mycket irritation :D
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Tack för tipset! Men det är hål rakt igenom så det ska nog inte kunna fastna någon brodd. :)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Var också där i går kväll.......

Köpte endast 1 par ljusgråa delbara gummiboots, sporrskydd, sporremmar, 1 par rosa fodrade vinterridhandskar, 2 påsar hästgodis......
Hittade inget annat av vad jag skulle ha, absolut sämsta sortimentet jag upplevt sen dom började med hästgrejor.......... :cry: :mad:

Däremot hittade jag ett helt underbart fleecetäcke med gjordar på Börjes :love:

Är kvar i Kungsbacka så jag kan inte läga upp några bilder ännu......
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

(helt OT men vilket stall står du i? Tycker jag känner igen det på dina bilder.. :) )
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Det är ingen som snart ska dit som skulle vilja köpa med sig 2 par guldboots? (runt om)
Jag skiter i om det är brunt tyg, syns väl knappast så mycket ändå när hösten rör sig? :p:p
Jag betalar givetvis även frakt om det ska skickas eller så, skicka gärna ett PM!

Finns det hela boots i gummi också?

Har Sprengers räfflade och dom är underbara men skulle vara bra o ha några att byta med också! Nu är ju inte S speciellt dyra men finns det ännu billigare är det ju tacksamt att ha i hagen nu när det är som geggigast efter allt tokregn!
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Ahh, faktiskt rätt plats i landet men förmodligen fel stall ändå. (så länge du inte har galopphästar;) ) Men jäkligt likt! :D
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

*kl*

Var där igår och det var riktigt lugnt. Kom dit vid lunch och åkte igen vid 17-tiden.

Från hästavdelning följde det med pälsglans, hästschampo, benreflexer (40 kr/4 stycken), lädertvål och läderservetter, svarta gummiboots (40 kr paret), foderhinkar, grimma och grimskaft, Golden Stripe-fleecetäcken av riktigt bra tjocklek till det priset (130 kr/styck) och stalltäcken med 150 g foder (170 kr/styck), frambenskydd från Catago i en lyxig påse (120 kr), fodrade skinnhandskar (100 kr) och en randig fleecetröja (120 kr).
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Inte testat mer än Catago-skydden idag. Lovar bilder på täckena när jag testar dem (och hästarna är lite torrare, idag var de så skitiga och blöta att jag inte ville lägga på dem några nya grejer).
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Bättre sent än aldrig, ska prova täckena i helgen så då kommer det bilder på dem.

IMAG0080.jpg

Fleecetröja, 119:-

IMAG0083.jpg

Benskydd från Catago för 119:- (med superpassform, grymt nöjd)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Var där förra fredagen (9:e) och hittade lite smått och gott :)
Bland annat ett skritt täcke, regntätt och fleecefoder, annons vara så det var 79:-, provade det i dag, låg jätte bra men skulle vilja sätta svansremmen längre ner så att det ligger mer still om det blåser.
Köpte även ett dressyr spö 19:-
4 grimskaft 19:-
Hjälm 299:-
Pälsglans 59:-
Magiska vantar med noppor, 2 pack, 20:-

Kollade även efter deras otöjbara stigläder men hittade inga:(
Har köpt där flera gånger innan. typ 85:- el nått sånt, jätte bra mjuk kvalitet, men som sagt så var dom nog slut...
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Har likadana catagoskydd, röda, upplever dock inte alls nån bra passform.. De är dessutom för höga fram för min pålle men för korta bak :confused:
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 110
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
923
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
150 354
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp