Bukefalos 28 år!

Grimm - Ulvlek!

Klara: De onda låtsas ju vara goda så därför tror jag att det är lättare för en ond att klanta sig när man formulerar sig eftersom den just måste låtsas.

Lobelia: Jag tyckte hon verkar överdrivet förvirrad när hon uppmärksammade Klaras fel. Jag tycker det var ganska tydligt att Klara skrev fel. #216

Bsf: Jag måste erkänna att jag också tänkte på cirkus när jag såg att Q hade blivit uppäten. Men jag tycker att bsf var väldigt snabb med att vilja sprida misstankar ditåt. Att Bsf inte kommer rösta på Habina och shaggy för de troligen är goda känns som bsf vill släppa dem lite för snabbt. För med resten av deltagarna tycker jag bsf har dörrarna öppna för möjlighet.

Cirkus: Jag förstår hur Klara tänker. Det var lite skumt att Cirkus inte tänkte på att Q inte visste sin roll. Även om de onda inte visste sin roll så tror jag ändå att de kan identifiera sig lättare med rollen ulv redan innan de fick sin roll. Med tanke på att det bara skulle finnas en ond utanför lyan så var risken stor att man skulle bli ulv om man var på onda sidan.

Lobelia röstar på Artline. Jag får ondvibbar av citerat inlägg, det känns som hon letar efter något att låtsas reagera på istället för skumma saker. Jag är misstänkt för att jag är förvirrad när jag uppmärksammar att Klara skrivit fel och frågar om hon gjort det och det samtidigt som det är skumt med en felskrivning.

Det är direkt motsägelsefullt hela resonemanget.

Det blir inte bättre av att motiveringen kring Cirkus börjar med att Art förstår hur Klara tänker, vad har det med Cirkus att göra? Menar Art att deras roller är relaterade eller?
 
Artline röstar på Blacksmithfarm

för det känns som hon söker öppningar till att sprida misstankar (mot cirkus till ex för att Q blev käk). Att hon tror att Habina och shaggy troligen är goda pågrund av Q passar inte in i resten av hennes spelstil. Sedan hennes röst på bollen. Q lade sista rösten och var god. Då kan lika gärna bollen vara god.
 
]DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus
20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

21.52 Lobelia röstar på Artline

cirkus: 1
bollen__: 1
BSF 2

Klara 1
artline 1
 
DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus
20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

21.52 Lobelia röstar på Artline
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm

cirkus: 1
bollen__: 1
BSF 3

Klara 1
artline 1
 
Hade precis bestämt att inte rösta på Cirkus men ändrade mig. Hon biter sig fast vid en förstadagsröst på ett sätt som känns orimligt bara rör att den går emot hennes idé om vem man inte får rösta på oavsett orsak. Resonemanget känns extremt substanslöst.
Shaggy röstar på Cirkus
 
Jag har egentligen ingen uppenbar ulvkandidat i dagsläget men de jag funderar mest kring just nu är cirkus, Snurrfian och Klara (#281) av dessa är det Klaras reaktion på reaktionerna efter hennes felskrivning som sticker mest i mina ögon, tyvärr känner jag mig allt annat än säker på att hon är ond.
FiaM röstar på Klara
 
Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus

För att hon rörde till det för sig mer än lovligt kring q och rollerna i förmiddags.
Samt att jag kan se henne i lyan käkandes Q...
Och för att rädda mig själv... (fast det ser ju rätt kört ut :p)

(edit, kanske inte så kört ändå?)
 
DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus
20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

21.52 Lobelia röstar på Artline
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm
21.56 Shaggy röstar på Cirkus



cirkus: 2
bollen__: 1
BSF 3

Klara 1
artline 1
 
Det blir inte bättre av att motiveringen kring Cirkus börjar med att Art förstår hur Klara tänker, vad har det med Cirkus att göra? Menar Art att deras roller är relaterade eller?
Klaras röstmotivering. Jag tror Klara kan ha en poäng i hennes anledning att misstänka cirkus.
 
Äh fan.

Jag blir jättenojjig av detta. Jag tycker ju att bsf varit lite skum idag. Men kanske inte tillräckligt. Det som stört mest är ju tanken om att inte rösta på Shaggy och Habina. Jag vill rösta på Shaggy. Men nu rasar det in röster på mig och ändringar. Jag vill rädda mig själv.

cirkus röstar på blacksmitfarm för att rädda mig själv och för att hon spridit misstankar mot mig på ett sätt jag inte gillat och som flera nappat på
 
DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus

20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

21.52 Lobelia röstar på Artline
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm
21.56 Shaggy röstar på Cirkus
21.56 FiaM röstar på Klara
21.56 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus




cirkus:3
BSF 3

Klara 2
artline 1
[/QUOTE]
 
Jag har inte haft så mycket tid idag som jag velat ha. Fast för en bra orsak iaf :bump:
Det som sticker ut för mig är Klaras ev. felsägning,där hon skrev onda istället för goda i ett inlägg. Det tror jag är något man kan göra när man låtsas vara god, att det blev lite fel i när hon skrev.
Sedan är det Bsf, jag håller med EmmaN och Snurrfian, det är lite snurrigt, det skaver en del att hon röstar på mig för att Q gjorde det, och för att jag röstade på henne igår, vilket jag tycker var en typisk förstadagsröst.
Också cirkus då, med sin förvirrning kring Q, hon missar att q varken visste sin roll ELLER att rollen spökväckaren skulle vara med. Dock så vet jag att cirkus kan vara himla förvirrad när hon är god, så det gör henne ju inte automatiskt ond.
Jag måste säga att jag tror att jag vill se mer av cirkus för att kunna bestämma mig om jag tror att hon är ond eller god. Och jag tycker visserligen att det skaver på bsf, men, hon försöker iaf föra leken framåt och om hon inte hittar något mer vettigt att rösta på så vill jag inte rösta på henne bara för det, att hon röstar på mig, det känns inte schysst.
Då är Klara kvar.
Jag tror att Klara försade sig när hon skrev onda istället för goda. Jag tror också att hon tyckte att det var bra att bsf misstänkte cirkus och använde det plus cirkus förvirring för att skapa en teori. Jag tror alltså att klara är ond.
bollen__ röstar på Klara
 
DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus

20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

21.52 Lobelia röstar på Artline
21.54 Artline röstar på Blacksmithfarm
21.56 Shaggy röstar på Cirkus
21.56 FiaM röstar på Klara
21.56 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
21.58 cirkus röstar på blacksmitfarm
21.59 bollen__ röstar på Klara




cirkus:3
BSF 4

Klara 3
Artline 1
 
Jag hoppas att ni minns att ni röstat ur mig som god i en tidigare lek pga en nästan identisk felskrivning.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 676
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
2 300
Senast: fio
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 316
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp