Bukefalos 28 år!

Grimm - Ulvlek!

Lite funderingar nu när jag hunnit hem och läst igenom det som har hänt...

Cirkus har inlett med lite blandade inlägg. En hel del bra upplysningar, t ex det om när q brukar rösta vid olika roller, blandat med väldigt konstiga och förvirrande kommentarer. Frågan nu är ju om det betyder att hon är ond eller om det står för något annat? Jag har aldrig varit med om att cirkus har spelat så här och kommer definitivt att hålla ögonen på henne för att se vad hon skriver mer

Snurrfian
en sak som väckte lite intresse när jag läser Snurrfians inlägg är att hon försvarar Shaggy lite i #235. Det behöver inte betyda något men jag håller ögonen öppna även här.

Habina
har lite tankar i #252, jag kan köpa hennes resonemang även om jag inte är helt säker på att jag håller med henne när det gäller Blacksmithfarm, jag har inte uppfattat det som att hon har godförklarat någon utan bara konstaterat två som hon inte kommer att rösta på under dagen. I mina ögon är det en viss skillnad.

Klara
gjorde en felskrivning och har reagerat med att gå i försvarsställning när det kommenteras. Jag noterar detta men vet just nu inte om det innebär att hon är ond eller god. Även henne kommer jag att hålla ögonen på.

Shaggy
kan jag inte säga mycket om i dagsläget, hon har till och med haft färre inlägg än mig än så länge.
 
Herregud - klockan är 21:10 och jag är lika lost som innan.

Jag har en tanke och den har jag med mig från igår och det är att Shaggys röst på q skaver. Vi vet att q var god. Och att om q hade åkt i lynch så vet de flesta att jag hade gått med blåslampa efter dom som röstat där. Nu har jag bara en att gå med blåslampa efter, men det bär mig emot faktiskt just pga det bsf skrev tidigare. Jag gillar inte Shaggys motivering eftersom jag gjorde den motsatta noteringen - god q brukar rösta sent. Det var typ det enda jag kände mig nästan säker på O_o vid gårdagens röstning. Men gör detta Shaggy till ond? Jag är inte säker.

bsf och Artline som bägge tänker på mig direkt när q blir käk. Jag vet inte hur jag ska tolka det. Vill de kasta misstankar åt mitt håll lite diskret? Och hoppas på att några hakar på och sen spika igen kistan för mig? Nu har bsf röstat på bollen men en närmast förstadags teori. Att bsf inte vill lägga röst på Shaggy eller Habina idag har jag avhandlat och det stör mig litegrann samtidigt som jag känner lite som hon. :banghead:

Klara gjorde en felskrivning och lägger en röst på mig. Den är faktiskt inte helt lövtunn måste jag erkänna när jag funderat ett par varv till även om jag inte gillar den. Det jag inser är att Klara kanske faktiskt vet att Adalin har valt onda sidan? Antingen för att hon är A själv eller fått den infon och då resonerar sig fram till att jag är en god kandidat. Jag gillar att spela ond - ja, men inte ond utanför lyan. Det är jag sämst på och har bara misslyckats varenda gång, så om jag varit Adalin hade jag nog velat ta revansch och inte varit så förvirrad. Nåja, detta säger inte så mkt om Klaras roll.Eller? jag vet inte

Habina och jag är rätt överens om att det inte går att dra så stora växlar på att q blev käk.

(fan postade innan jag var klar)
 
bsf och Artline som bägge tänker på mig direkt när q blir käk. Jag vet inte hur jag ska tolka det. Vill de kasta misstankar åt mitt håll lite diskret? Och hoppas på att några hakar på och sen spika igen kistan för mig? Nu har bsf röstat på bollen men en närmast förstadags teori. Att bsf inte vill lägga röst på Shaggy eller Habina idag har jag avhandlat och det stör mig litegrann samtidigt som jag känner lite som hon. :banghead:
Jag tänkte bara. Men inget jag tog seriöst. Inget jag skulle ha tagit upp så därför reagerade jag på att bsf gjorde det.
 
Nu har jag läst leken om och om och om igen och reagerar faktiskt mest på Blacksmithfarm som talar emot sig själv vid flertalet tillfällen i leken. Dessutom ställer hon flera frågor om rollerna som leder mig till att fundera över om hon kanske vill hinta till lyan om att hon är fåret, kanske? Många bäckar små...

EmmaN röstar på Blacksmithfarm

Jag är osäker. Hittar egentligen inget misstänkt (det är det väl få som gör i det här läget...)
Men just nu velar jag mellan Mirtai och Snurrfian.
Mirtai för hennes röst på mig, det skaver lite att lägga en hämndröst - då det är den första rösten i ett läge där det är svårt att få till någon teori. Men jag tycker ändå att den är svag, speciellt när hon låter den ligga kvar fast jag har påpekat bristerna i teorin.
Snurrfian för att hon följer vad hon (skämtsamt?) sa i lektråden om att rösta på Klara första DL. Det känns nästan ännu lättare än Mirtai's röst - då Snurrfians motivering till stora delar bygger på sådant som inte har med leken att göra...
Hm, jag tänker såhär: dags att sluta den här ströröst-strömmen. Därför (+ ovan) väljer jag att lägga en andraröst på Mirtai.
Blacksmithfarm röstar på Mirtai
För att hennes teori mot mig är svag. Jag var inte först att ta upp x och y, och när jag påpekade detta så står hon ändå fast vid sin röst. Ytterst skumt :p
(förresten, hur normalt är det att den som får en röst gillar det inlägget som rösten är i? Både jag och Klara tycks ha gjort det :p (kanske någon mer, har inte kontrollerat det...))

Blacksmithfarm röstar på Mirtai, delvis som en "hämndröst" och gör samma sak idag genom att rösta på bollen__ som röstade på bsf igår. Hon skriver både här och i dagens röstning att det känns sådär att lägga hämndröster men gör det två dagar i rad. Det tycker jag är skumt.

Inte för jag vet om det ger så mycket att färglägga dagens röstlista, men jag gr det i alla fall för att ha något att utgå ifrån.

17:40 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
18:16 cirkus röstar på Artline
19:29 Habina röstar på Mirtai
20:13 Snurrfian röstar på Klara
20:55 Klara röstar på Snurrfian
20:55 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:07 EmmaN röstar på Snurrfian
21:10 FiaM röstar på bollen__
21:16 Shaggy röstar på quarter4ever
21:22 Lobelia röstar på Habina
21:22 Artline röstar på EmmaN
21:24 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:26 quarter4ever röstar på Habina

Om jag ska hålla kvar min eventuella teori om att de onda borde vart mer försiktiga än vanligt i detta DL, för att inte få röster/rösta på en kollega - så skulle det kunna ge att ströröster och förstaröster sticker ut: Problemet är att det är alla utom jag, EmmaN, bollen__ och quarter4ever...
Så, nä jag trodde inte riktigt att jag skulle komma någonstans med den teorin och det känns inte som jag gör det heller.
Jag tror nog att när ingen ändå visste något så är det mycket lättare att spela som man är god ändå - med tanke på att det är fler goda än onda så är det ju ändå större chans för de onda att få ut en god, trots att de inte kunde samarbeta (det blev ju så också...)
Och att som ond försöka hinta innan DL ser jag som otroligt, det skulle ju (om vi bortser från att det inte är tillåtet och kan leda till straff) kunna leda till att man outar en blivande kollega...
Så... Vart ville jag komma med detta??
Jag tror att det är svårt att läsa ut vem som är ond av denna listan just nu. (och det visste vi väl redan...)

Här skriver hon att hon tror att det är svårt att läsa ut något ur denna röstlista, men att jag, bollen__, quarter4ever och hon själv enligt en eventuellt teori inte borde vara onda. Sedan baserar hon dagens röst på bollen__ utifrån den.

Fy vad det är svårt nu :p
Ingen hade fått sin roll när vi röstade igår - så några samband mellan ulvarna kommer inte att kunna hittas där (medvetna, sedan kan det ju ha råkat bli rätt för onda.)

Klaras felskrivning och Cirkus tankevurpa om Q och hennes roll är väl det som sticker ut lite.
Alla kan göra misstag utan att det behöver betyda att man är ond för det - men eftersom förutsättningarna är som de är i den här leken så är det inte mycket annat att gå på än.
Cirkus är stark förespråkare till att behålla Q, då hon är viktig som god och som ond ändå kan hjälpa lyan utanför leken. Jag förstår att vilken lya som helst (i brist på bättre formulering..) vill bli av med Q och att käka henne kanske är det enklaste alternativet.

Att Q käkades tror jag som sagt var för att lyan inte ville ha henne som motspelare - att sedan eventuellt få misstankar riktade mot Shaggy och/eller Habina (för att de röstat på resp. fått röst av Q) vore ju bara en bonus.
Just det gör att jag idag kommer att avstå att rösta på någon av dem - jag tror att det är troligare att de är goda än onda pga ovan.

Lobelia, Artline och bollen__ röstar alla sent. Och om man ska gå efter teorin att de onda ville smyga med för att undvika upptäckt så talar deras tidpunkt för röst till deras nackdel. Men det är inte tillräckligt för att basera en röst på. Intressant för framtiden däremot.

Även detta citat visar att Blacksmithfarm talar emot sig själv och sin motivering i röstinlägget idag. Att tidpunkten för rösten inte är tillräckligt att basera nästa röst på för att sedan göra precis det.

@Sasse Så kärleksparet vet om vilken sida den andre spelar för men inte specifik roll?
om Adalind skulle ingå och ha valt att spela neutralt så skulle den andre i paret vara säker på vem hon är?

Får de rösta på varandra? (som en form av självmordsbomberi?)

Får en ulv dela med sig i lyan av vem den är i par med?

(tusen frågor :p)

Ulvarna åt båda håll, alltså? Det svarta fåret räknas inte när det kommer till vinstvillkor?

Eller så är jag seg med att fatta ;)
Har nog inte vart med i en lek med ett kärlekspar...
Men jag tror att jag fattar nu :)

Är det säkert vilken sida den infon går till? Eller kan den hamna i lyan?

Blacksmithfarm hade många frågor angående onda roller vilket jag vill nämna för att ytterligare stärka min röst.
 
Forts.

Habina och jag är rätt överens om att det inte går att dra så stora växlar på att q blev käk. men så kom jag att tänka på en sak kan ulvarna ha planerat att JAG ska bli misstänkt precis som jag också har blivit av både Art och bsf pga q blev käk? Det känns visserligen långsökt, men det har ju uppenbarligen hänt - men jag vetefasen. De hamnar bägge på min noteralista. Inte heller vare sig habinas egen röst eller q's röst på Habina säger nånting. Jag gillar att Habina inte godar sig själv utan snarare blir kritisk mot bsf.



Nu kom EmmaN med ett jättelångt inlägg - med en massa intressanta tankar ffa runt bsf. Känns som en som verkligen grävt istället för att ta den enkla vägen (typ rösta på nån som varit inaktiv)
 
De som sticker ut för mig idag är Cirkus, Blacksmithfarm och Klara men jag har svårt att se de tre tillsammans i lyan, EmmaN verkar riktigt duktig och känns väldigt genomtänkt i sin röstning, vilket spontant får mig att vilja sätta henne åt det godare hållet men blir jag lurad då? Samtidigt reagerar hon på BSF som jag också funderar lite över och det gör att jag ännu mer vill sätta henne åt det godare hållet och då blir jag lite paranoid istället... ;)
 
Det kan stämma att det är en god Q som röstar sent, jag tror att hon bara har varit god de sista lekarna så jag har nog inte tänkt så mycket på det. Men jag tror inte att @Shaggy har spelat så mycket med Q, och då kan jag förstå att det ser skumt ut om man inte är "van" vid Q ;)

Jag var tvungen att hitta detta när FiaM noterat. Alltså - mja, Shaggy har läst många lekar enligt sig själv. Så hon borde ju vara "van" vid q. Alltså jag håller inte med

Cirkus kan mycket väl vara ond, och ja hon har tjatat om Q till förbannelse, jag kan mycket väl se en lya som röstar ut Q helt oberoende om Cirkus är med. Om vi kör på samma spår ser jag det som ett mer tydligt tecken på ondska utifrån att Cirkus är vid liv då Cirkus är en skicklig spelare som ofta käkas tidigt.

Det känns dock som en trist teori, Cirkus är Ulv för att hon inte blev käkad... men fullt möjlig.

:D alltså det vore ju en käck teori. Den är applicerbar på typ alla som är vid liv.
 
Många bra tankar från EmmaN. Men jag blir lite nojjig att hon har hjälp i lyan? Fast så mycket hjälp brukar lyorna inte ge... Nu snurrar jag in mig känner jag. Måste rösta inom en kvart. :down:
 
Sitter i bilen efter ridlektion. Avskyr att surfa från telefonen. Ska se om jag hittar något men en första genomläsning gav inget mer än att jag blir irriterad på Cirkus som tjatar om min röst på Q. Nej jag har inte spelat mycket med Q. Ja jag tyckte hon var skummast. Varför ska just Q vara imun mot förstadagsröster?
 
Jag var tvungen att hitta detta när FiaM noterat. Alltså - mja, Shaggy har läst många lekar enligt sig själv. Så hon borde ju vara "van" vid q. Alltså jag håller inte med
Det har jag missat, att hon skulle ha läst många lekar, jag var visserligen tvilling med Shaggy i snowrollers men jag tror att det är nog enda gången vi har lekt ihop? Nåja då hade jag väl fel. :D
 
Nu har jag funderat och funderat och kommer ingenstans.

Jag tror nog ändå att det kan vara så att de onda väntade ut röstningen igår (någon/några av dem i alla fall) och eftersom @bollen__ la den näst sista rösten (q la den sista...) och dessutom la den på mig så:

Blacksmithfarm röstar på bollen__

För att jag tror att hon kanske är ond och att hon (i alla fall delvis) därför väntade ut röstningen igår. Plus att hon röstade på mig, en andra röst som la upp mig till lottning.

Ja, jag erkänner att det är delvis en hämndröst, men jag hittar inget vettigt att gå på. Dyker något bättre upp så är jag beredd att ändra röst...

Jag tycker att jag var tydlig med att jag inte väntade ut någon röstning? Det är det Q som brukar göra :) spännande att bli misstänkt för det, även om jag håller med att det inte finns mycket vettigt att gå på. Pluspoäng för att du erkänner det iaf och kan tänka dig att ändra röst.
 
Jag blir nojjig att internet skall krascha innan jag får iväg en röst. Fattar inte hur man vågar vänta till sista minuten och rösta... :crazy:

Habina röstar på klara

då jag tror hon försade sig när hon skrev onda istället för goda i #214.
 
Jag tror att jag lutar mig mot EmmaN och håller med om att Blacksmithfarm verkar röra till det för sig själv med sina inlägg, visserligen ligger inte Cirkus långt efter men något skaver mer med BSF än Cirkus just nu och "hämndrösten" på Bollen känns lite knepig.
Snurrfian röstar på Blacksmithfarm, eftersom jag misstänker att hon är ulv som försöker hitta en teori mot någon som inte håller så långt, Q la sista rösten och var uppenbarligen god, varför skulle det göra bollen ond?
 
DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus
20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara


cirkus: 1
bollen__: 1
BSF 1

Klara 1
 
Sitter i bilen efter ridlektion. Avskyr att surfa från telefonen. Ska se om jag hittar något men en första genomläsning gav inget mer än att jag blir irriterad på Cirkus som tjatar om min röst på Q. Nej jag har inte spelat mycket med Q. Ja jag tyckte hon var skummast. Varför ska just Q vara imun mot förstadagsröster?

Om du läst många lekar så borde du veta det varför jag blir skeptisk på den som vill ha ut q.

Hon är fruktansvärt värdefull för goda sidan. Samtidigt som hon är lika värdefull för lyan om hon är död. Så jag personligen vill ha henne kvar så länge som möjligt i leken för att få ta del av hennes tankar oavsett om hon är ond eller god. Iom att jag igår var rätt säker på att hon var god just pga hennes sena röst så är det klart att jag blev misstänksam emot dig. Å andra sidan - du hade ju lika gärna kunnat rösta på en kollega eftersom du inte heller visste någons roll. DET är osäkerhetsfaktorn för mig
 
DL 2 kl 22.00
19:56 Klara röstar på cirkus
20:56 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.30 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21.49 Habina röstar på klara
21,50 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm


cirkus: 1
bollen__: 1
BSF 2

Klara 1
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 707
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 947
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 376
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp