HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Don't be so middle class!

Han behöver inte käka ulven. Då överlever han men vet att ulven är ulv. Men käket kan bara stjälas en gång så nästa gång han sticker handen i fickan på en ulv blir det inget. Samma resultat som med bybo.

Klart som korvspad! :idea:
 
Jag må säga, maken till uppförande. Det är nog så att jag inte är tillräckligt modern för att känna till att dansande bananer och ifrågasättande av värdparet hör till en finare tillställning! Jag hoppas verkligen att jag inte gör någon obekväm genom att förvänta mig korrekt uppförande...

Och vad är en "HALLOWEEN"?

:love: :love: :love: :love:
 
Vilken härlig rolllista!


Oh my god - nu dök @Monstermom (ha ha jag kunde tagga) upp!
Är du en bonus LL måntro? med avseende på avataren gissar jag att du är en dito :laugh::love:
 
En annan fråga om tjuven - om den stjäl av fårulven - vad händer då? Om den käkar så fattar jag, men om den inte käkar får den fårulvens förmåga att rösta dolt?
 
Bloo.... Ursäkta! Jag är visst lite sen, men jag var dum nog att ge Anna ledigt. Hon och Bates ska ha en kväll för sig själva i sin stuga, bara han hjälpt Papa med klädseln. Men här kommer rollistan i alla fall. Och det är fullt möjligt att jag glömt något, men då får vi lägga till det. (Kan @Snurrfian göra ett snabbt besök i 2015 och flytta upp listan? Och även lägga in en deltagarlista om @Artline också har glömt det. Please? Min dator kastar ut mig från Buke. Nu ska jag LL:a från telefonen, bara så ni vet!)


Goda roller

Robert Crawley, greve av Grantham (borgmästare) – Husets herre – tror han. Vi vet att det i själva verket är kvinnorna som bestämmer på Downton! Men Robert avbryta en lynchning under spelets gång. När överdomaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henom”. Har utslagsröst om det blir oavgjort i en röstning. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.


Mrs Hughes (ängel) – Housekeeper med stenkoll och ett gott hjärta. Kan varje natt skydda en deltagare från att käkas. PM:ar sitt val vid natt-DL.



Mr Bates (ficktjuv) – Lord Granthams betjänt. En man med ett brokigt förflutet och många talanger. Väljer varje natt att låna en annan deltagares specielkraft. PMar före dag-DL “jag vill tjuva från Myrten”. Om Myrten till är ängel kan tjuven kommande natt skydda sig själv eller någon annan medan ängel är utan krafter den natten. Nästa natt fungerar ängeln som vanligt. Bates kan bara stjäla från varje deltagare en gång. Om han upptäcker en ulv och därmed stjäl käket kan han välja på att äta ulven och dö själv på kuppen eller låta käket försvinna. Käket kan dock endast stjälas en gång under spelet. Om Bates träffar på ännu en ulv går han lottlös (och får inte veta annat än det).

Lady Rose Aldridge (välsignad byfåne) – Livsglad ung kvinna som är tillfälligt hemma från USA tillsammans med sin man Atticus. Rose ser kanske aningslös ut, men har speciella krafter. Kan en gång i leken sia en annan deltagare. Pmar då LL före natt DL “jag vill sia Artline”. Förutom siakraft är Rose även immun första gången ulvarna försöker käka henne.


Tom Branson (jägare) – Svärson till greven och grevinnan och förvaltare på Downton Abbey. Irländsk proletär som inte är rädd för att ta i och en jäkel på att skjuta med hagelgevär! Tar vid sin död med sig en annan deltagare. Kan när som helst ändra sitt val genom att PMa LL.


Gäster och tjänstefolk (bybor) – mest intresserade av att dricka drinkar eller servera dem. Inga specialkrafter, men vill att Downton Abbey ska bestå!


Anna och John Bates stuga (goda lyan) - Goda deltagare får eftersin död samtala med de andra döda goda deltagarna. En gång per speldygn får de skicka ett paket till en valfri deltagare. Paket de har att välja på är Förhäxning (den förhäxades röst räknas inte), sia, beskydd, extra röst. De får skicka alla paket en gång i valfri ordning tills paketen är slut.


Onda roller


Susan MacClare, markisinna av Flintshire (ulv i fårakläder) – Roses extremt bittra och otrevliga mamma! Eftersom Crawleys är så godhjärtade och Rose också är hon inbjuden. Ett misstag, för hon vill bara sabba festen och hämnas (oklart på vem!). Har en särskild förmåga, då hon röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna.


Susan har genom mutor lyckats värva några personer (ulvar) bland personal, familjemedlemmar, eller gäster att hjälpa henne. Dessa äter om nätterna.


Och vad har vi mer då? Jo...


Kokerskan Mrs Patmore (god) och andrakokerskan Daisy (ond) (tvillingar med spionegenskaper, en är ond en är god) – Daisy är less som sjutton. Mrs Patmore är det inte. Diskussionerna går höga i köket kan man säga. Efter varje natt-DL får de spioninfo, men bara så länge båda tvillingarna finns i livet. De väljer själva om de vill ha kontakt med varandra utanför leken.


Lady Edith Crawley (ny roll) – ambivalent till det mesta, främst sin syster Mary som hon inte kommer överens med. Alls. Därför har Edith när leken börjar inte bestämt sig vilken sida hon spelar för. Hon kan välja mellan att vara ond och har då tre chanser på sig att under natten gissa en deltagare som finns i lyan och därmed bli vanlig ulv. Eller vara god och leka som bybo.
Alltså fårulven vet den om vilka som är med i lyan eller inte? fattade inte riktigt? Eftersom det verkar som att det är ulvarna som äter om nätterna och inte fårulven?
 
Vilken härlig rolllista!


Oh my god - nu dök @Monstermom (ha ha jag kunde tagga) upp!
Är du en bonus LL måntro? med avseende på avataren gissar jag att du är en dito :laugh::love:
Cirkus dear, även om gran klagar över Halloween och Amerika så MÅSTE hon ju hit och kolla. Vi lär få se mer av henne under kvällen. Ursäkta, nu måste jag hitta Carson.

För... Den där footmannen - han bara MÅSTE vara Jimmy. Med färgat hår. Vad är det fråga om?
 
Sitter och klurar på fördelningen. 16/3 är 5.33333....

6 namngivna goda och X bybor.

2 namngivna onda och Y ulvar.

Och en okänd.

En gissning på att Y = 3. Eller något helt annat eftersom den onda sidan har chansen att bli en nån (kvinna) starkare om den okända skulle välja den onda sidan.

Följdfråga på detta. Den onda tvillingen. Ingår den i lyan?
 
Kokerskan Mrs Patmore (god) och andrakokerskan Daisy (ond) (tvillingar med spionegenskaper, en är ond en är god) – Daisy är less som sjutton. Mrs Patmore är det inte. Diskussionerna går höga i köket kan man säga. Efter varje natt-DL får de spioninfo, men bara så länge båda tvillingarna finns i livet. De väljer själva om de vill ha kontakt med varandra utanför leken.
Vet tvillingarna om vilken som är dens tvilling mao, även om de väljer att inte ha kontakt med varandra utanför leken sas?
 
Nu har jag varit i 2015 och fixat lite i trådstarten @Myrten och @Artline !
Jag har även hunnit att läsa ikapp så här långt och tycker att det är en spännande rollista, flera nya varianter! :D

Jag funderar allvarligt på att lägga en röst på @Klara redan nu för att hon håller på och stökar med sina X och Y, jag har alldeles nog av dem till vardags... :cautious::p
 
Anna och John Bates stuga (goda lyan) - Goda deltagare får eftersin död samtala med de andra döda goda deltagarna. En gång per speldygn får de skicka ett paket till en valfri deltagare. Paket de har att välja på är Förhäxning (den förhäxades röst räknas inte), sia, beskydd, extra röst. De får skicka alla paket en gång i valfri ordning tills paketen är slut.
en kort fråga bara för tydlighets skull- de paket de skickar är väl mottagaren som sedan väljer till vem den vill använda paketen?
 
Nu är jag åxå här :) Skoj med ny lek, länge sen sist! Har inte lyckats hitta när första DL är, blir det imorn kväll? Jag jobbar jour så kan både ha gott om tid alt ingen tid alls under dagen..
 
En annan fråga om tjuven - om den stjäl av fårulven - vad händer då? Om den käkar så fattar jag, men om den inte käkar får den fårulvens förmåga att rösta dolt?

Om tjuven väljer att stjäla ifrån någon med flera krafter så lottas det om vilken kraft den får stjäla. Så det blir antigen käk eller rösta dolt.

Men om tjuven valt att stjäla ifrån en vanlig ulv och valt att inte käka. Så kan den stjäla rösta dolt kraften ifrån fårulven.
 
En annan fråga runt vinstvillkoren - om den som fick välja valde att vara ond och lyckas gissa sig in i lyan blir den vanlig ulv då (tänker på att vinstvillkoren var att goda vinner när alla ulvar är slut)?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 468
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 238
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 037
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp